Rozdział czwarty (1) | Opis przejścia Black Mirror II poradnik Black Mirror II
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Rozdział czwarty
Zamek w Walii
Proces uwalniania się zacznij od podjechania do plastikowej butelki (przy oknie, po lewej) i zabrania jej - nogami. Darren ulokuje ją w plamie światła na podłodze. Okaże się, że jest w niej jeszcze trochę nafty. Potem podjedź w prawy róg przy oknie, leżą tam kawałki szkła z rozbitej lampy naftowej. Weź jeden i potraktuj nim butelkę.
Teraz podnieś starą szmatę z podłogi przy biurku (po lewej). Wrzuć ją do kałuży nafty, która wyciekła z butelki. Podnieś kolejny kawałek szkła (z tego samego miejsca co poprzednio) i użyj go do podpalenia szmatki nasączonej naftą.
Następnie podjedź do biurka i podnieś kawałek drewna. Rozżarz go w ogniu palącej się szmaty i połącz w inwentarzu z więzami. Jesteś wolny! Skieruj się do drzwi. Przekonasz się, że pilnuje Cię Bobby. Musisz go jakoś przechytrzyć.
Zdejmij wiszące po prawej prześcieradło i przyjrzyj się drzewu genealogicznemu Gordonów. Zabierz stojącego obok manekina i posadź go na krześle.
Zainteresuj się pudłem na regale (po lewej), znajdziesz w nim głowę - stojak na peruki. Dołącz ją do tułowia manekina na krześle. Potem przykryj całość prześcieradłem. Z podłogi pozbieraj resztki więzów, czyli krótszy (po lewej) i dłuższy (po prawej) kawałek liny.
Ten ostatni przerzuć przez belkę nad regałem po lewej. Koniec liny doczep do wielkiego pakunku stojącego przy regale. Teraz zbadaj schowek pomiędzy regałem a biurkiem i wyjmij z niego... samochodzik. Użyj tej zabawki na drzwiach wyjściowych.
Po wszystkim zejdź na parter i weź ze stołu papier śniadaniowy. Potem spenetruj kominek, z którego wyjmij okopcony kawałek drewna.
Podejdź do skrzyni (stoi na pierwszym planie), w której najprawdopodobniej ukryte są rzeczy Darrena. Przyjrzyj się jej uważnie (kliknij ją kilkakrotnie). Zauważ, że jest zamknięta na zamek cyfrowy, a szyfr składa się z trzech cyfr, oraz że jej wieko pokryte jest ozdobami, które być może są podpowiedzią do owego szyfru. Przy pomocy papieru i okopconego drewna skopiuj znaki z wieka skrzyni (wystarczy przyłożyć sam papier, ale trzeba mieć w ekwipunku wspomniane drewienko).
Użyj odrysu na fortepianie (dwukrotnie), Darren upewni się, że to zapis nutowy. Kiedy pojawi się zbliżenie, naciskaj klawisze zgodnie z nutami na kartce: D-F-F-E-A-F-E-F. Podpowiedź co do kolejności ich naciskania - poniżej.
W odzewie fortepian zagra swoją melodyjkę, a Twoim zadaniem jest policzyć nuty: najpierw 3, potem 2 i na koniec 5. Taki jest właśnie kod do skrzyni (podpowiedź w dzienniku jest podana z błędem). Podejdź do niej i kliknij na jej zamek. Wprowadź kod: 3-2-5. Otwórz wieko skrzyni - Darren automatycznie zabierze potrzebne mu rzeczy. Teraz zrób zdjęcie (minigra nr 3) fortepianowi.