Rozdział piąty (3) | Opis przejścia Black Mirror II poradnik Black Mirror II
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Ponieważ wciąż masz za mało danych, pogadaj też z siedzącym w holu na kanapie Batesem. Dowiesz się, że Sally pochodzi z Sussex. Idź na piętro i skorzystaj ze stojącego pod obrazem telefonu, by dodzwonić się do Ruperta Wooda z Sussex. Wyciągniesz z niego informacje, uwiarygodniające bajeczkę, którą chcesz opowiedzieć Sally. Następnie maszeruj do dziewczyny i wciśnij jej zaplanowany kit, a dowiesz się, kim jest sir Egmont. Dostaniesz też torebkę płatków, na opakowaniu której jest kolejny symbol - krzyż. Skoro masz wszystkie potrzebne dane, odwiedź pokój Batesa pod nieobecność jego właściciela i przyjrzyj się szkatułce na komodzie.
W zbliżeniu ustaw symbole w kolejności jak na przypominajce, czyli krzyż, róża, nóż, gwiazda. Zaczynasz od góry, na co wskazuje widoczna tam metalowa strzałka, a potem przemieszczasz się w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Symbole zmieniasz, wciskając przyciski (LPM lub PPM) w centrum złotych obręczy. Zauważ, że na starcie we wszystkich polach ustawiona jest róża - wystarczy zatem kliknąć: górny przycisk 2xPPM (krzyż), przycisk po prawej pozostawić bez zmian (róża), dolny przyciski 1xPPM (nóż), a lewy 3xPPM (gwiazda). Ustawiwszy prawidłowo symbole (fotka powyżej), wyjdź ze zbliżenia. Darren zabierze ze szkatułki duży klucz i medalion.
Kluczem otwórz zamknięte drzwi w holu (w dole, po lewej). Automatycznie dotrzesz do dawno nieużywanego pokoju. Rozejrzyj się w nim. Zrób zdjęcie (nr 11) wielkiemu, ciężkiemu lustru, stojącemu na wprost wejścia. Podnieś drewniany klocek leżący przy zasłoniętym obrazie, opartym o ścianę po prawej. Na jego odwrocie pisze: "Ralph". Za pośrednictwem pocztówki skocz do ruin Akademii (w dole po prawej). Tam porozmawiaj z Ralphem o klocku. Otrzymasz układankę-przesuwankę, której fragmentem jest rzeczony klocek. Wróć do nieużywanego pokoju i połącz klocek z grą od Ralpha. Pojawi się plansza łamigłówki.
Zauważ, że u góry i po lewej przy każdym kwadraciku znajdują się ćwieki. Musisz przesuwać rzeźbione główki tak, aby odpowiadały ustawieniom ćwieków. Boczne informują, ile w danym rzędzie ma być głów złotych. Górne - ile w danej kolumnie powinno być głów srebrnych. Prawidłowe rozwiązanie tego zadania pokazuje obrazek powyżej. Główki trzeba ustawić tak, by prawy dolny kwadrat pozostał pusty. Gdy wszystkie znajdą się na właściwych miejscach, pojawi się w nim kulka. Weź ją.
Ulokuj ją w stojącym pod ścianą lustrze. Potem kliknij na lustro. Przed Tobą kolejna zagadka logiczna. Wystrzel kulkę, naciskając przycisk u dołu po lewej, a potem wciskaj przyciski na obrzeżach tarczy (na obrazku oznaczone kolorem żółtym) w takiej kolejności, aby kulka przemieszczała się coraz bardziej w stronę środka planszy. Obrazek pokazuje, który przycisk odpowiada której ściance. Gdy kulka wpadnie do otworu w centrum obrotowych dysków, otworzy się tajne przejście.
Zadanie to można rozwiązać w bardzo prosty sposób dosłownie w dwóch kliknięciach.
Kiedy kulka znajdzie się na drugim torze, wciśnij drugi przycisk (u góry po lewej), by mogła przedostać się na tor trzeci. Potem cierpliwie zaczekaj chwilę, aż kulka zacznie sama wpadać przez przerwy w ściankach po prawej coraz dalej i dalej.
Kiedy znajdzie się na piątym torze, wciśnij 5 przycisk (u dołu po prawej), by zlikwidować piątą ściankę i by kulka wpadła do otworu pośrodku tarczy.
Wejdź do pokoju. W szufladzie toaletki (po prawej) znajdziesz trzeci fragment mozaiki oraz pozytywkę, którą Darren automatycznie postawi na toaletce. Zrób jej zdjęcie (minigra nr 4), po czym uruchom ją.