Bronie | BioShock Infinite poradnik BioShock: Infinite
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Informacje ogólne
W przeciwieństwie do poprzednich odsłon serii, Bioshock Infinite narzuca limit dwóch broni + Niebhak (atak wręcz). Mimo takiego ograniczenia, twórcy gry postarali się, żeby gracz nigdy nie był bezbronny - zwłaszcza podczas najbardziej zaostrzonych potyczek. Nawet, jeśli gracz nie jest uzbrojony odpowiednio do sytuacji, na polu bitwy zawsze znajdzie się stojak z bronią, beczka lub wyrwa, w której znajduje się lepiej dobrana broń. Podczas rozgrywki w trybach trudności między łatwym a trudnym gracz nie powinien mieć problemu z pozyskaniem amunicji do swojej ulubionej broni Założycieli lub zdobyciem innej, tymczasowej alternatywy. Gorzej jest z dostępnością amunicji do nieco bardziej ezoterycznych narzędzi zniszczenia Voksów. Wiele egzotycznych broni ma zastosowanie bardziej doraźne niż długoterminowe. Dobrym przykładem jest Grzejnik Voksów lub Korbacz Założycieli, które występują rzadko i służą bardziej jako chwilowe urozmaicenie. Użyte w odpowiednim momencie mogą jednak przeważyć szalę zwycięstwa na twoją korzyść, ponieważ zadają ogromne obrażenia.
Jedyną bronią, z którą nigdy się nie rozstaniesz jest Niebhak. Działa on niezależnie od broni palnej trzymanej w prawej ręce, co oznacza że nie trzeba go wybierać z listy, jak miało to miejsce w przypadku klucza francuskiego w pierwszym Bioshocku. Niebhak jest nierozłącznie powiązany z jednym z wigorów (Szarża), a wiele ulepszeń wynikających z noszonego wyposarzenia zamienia go w naprawdę śmiercionośne narzędzie.
W tabeli poniżej znajdziesz m.in. informacje na temat obrażeń zadawanych przez broń gracza (nie dotyczy broni przeciwników). Obrażenia podane w tabeli odnoszą się tylko do NORMALNEGO poziomu trudności. Na różnych poziomach trudności, obrażenia zadawane przez broń gracza ulegają zmianie procentowej:
- ŁATWY: broń gracza zadaje 125% obrażeń bazowych.
- NORMALNY: broń gracza zadaje 100% obrażeń bazowych.
- TRUDNY: broń gracza zadaje 60% obrażeń bazowych.
- 1999: broń gracza zadaje 50% obrażeń bazowych.
Planując grę na TRUDNYM poziomie lub w trybie 1999, zajrzyj do tabeli, aby wybrać broń, w którą warto inwestować. Pomoże Ci w tym również zestawienie kosztu ulepszeń znajdujące się na końcu rozdziału.
Broń Założycieli
PISTOLET Opis: Pistolet Śmigacz. Amunicja (magazynek/zapas): 12/100 Obrażenia (min/max): 85/115 | |
PISZCZAŁ (PARTYZANT) Opis: Sześciostrzałowiec, który nie zadaje pytań i nie sprawdza listy obecności. Amunicja (magazynek/zapas): 6/18 Obrażenia (min/max): 510/690 | |
STRZELBA (CHIŃSKA MIOTŁA) Opis: Osobista ochrona krótkiego zasięgu. Amunicja (magazynek/zapas): 4/20 Obrażenia (min/max): 765/1035 | |
KARABIN MASZYNOWY (POTRÓJNE R) Opis: Karabin maszynowy Rolstona. Amunicja (magazynek/zapas): 35/185 Obrażenia (min/max): 72/88 | |
KARABIN (ŁOWCA) Opis: Półautomatyczny karabin z dobrym zasięgiem i mocą. Amunicja (magazynek/zapas): 8/72 Obrażenia (min/max): 213/287 | |
KARABIN WYBOROWY Opis: Karabin wyborowy Sokole Oko. Amunicja (magazynek/zapas): 4/20 Obrażenia (min/max): 595/805 | |
KARTACZOWNICA (DZIK) Opis: Półautomatyczna wyrzutnia pocisków pozwalająca użytkownikowi zalać okolicę ładunkami wybuchowymi. Amunicja (magazynek/zapas): 8/24 Obrażenia (min/max+wybuch): 550+200/650+250 | |
GRANATNIK (ZMORA) Opis: Strzela wybuchającymi rakietami. Amunicja (magazynek/zapas): 2/6 Obrażenia (min/max): 1250/1750 | |
KORBACZ (MŁYNEK) Opis: Wielolufowa broń automatyczna, która pozwala użytkownikowi utrzymać wysoką szybkostrzelność. Amunicja (magazynek/zapas): 100/100 Obrażenia (min/max): 70/130 |
Broń Voksów
GRZEJNIK Opis: Strzelba Chińska Miotła zmodyfikowana przez Voksów. Amunicja (magazynek/zapas): 1/8 Obrażenia (min/max): 1360/1840 | |
KARABIN SAMOPOWTARZALNY Opis: Voksowa modyfikacja karabinu maszynowego Rolstona. Amunicja (magazynek/zapas): 20/60 Obrażenia (min/max): 170/230 | |
SZCZEKACZ Opis: Niestandardowy trójstrzałowy szczekacz wyprodukowany przez Voksów. Amunicja (magazynek/zapas): 30/120 Obrażenia (min/max): 85/115 | |
OGNIOMIOT Opis: Zmodyfikowany przez Voksów Dzik, który pozwala ci opóźnić detonację przez przytrzymanie spustu. Zwolnij spust, by spowodować wybuch. Amunicja (magazynek/zapas): 5/25 Obrażenia (min/max): 580/820 |