Etap 5 | Normandia | Asterix & Obelix XXL poradnik Asterix & Obelix XXL
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Wskakujemy do wody i płyniemy wzdłuż ścian, przyciskając po drodze cztery guziki umiejscowione na wystających skałach. Następnie stajemy na nieodległej kamiennej platformie, by otrzymać magiczny napój. Dzięki niemu z łatwością dostajemy się do wiszącego nad skałą lauru, a także rozwalamy metalowe skrzynie.
Wbiegamy na górę, gdzie znajdujemy pochodnię oraz przejście do niewielkiego miejsca z tubylcami i ogniskiem. Odpalamy pochodnię i zbiegamy szybko z powrotem na dół, gdzie podpalamy beczkę.
Wchodzimy do jaskini, w której czeka nas zadanie podobne do tego, które mieliśmy na etapie drugim. Musimy zapalać kolejne czary, odpalać od ognisk pochodnie, unikać wiatrów, walczyć z przeciwnikami, a - co gorsza - teraz także przeskakiwać nad przepaściami. Aby pokonać niektóre z nich, wyskakujemy i dopiero gdzieś w połowie lotu przyciskamy guzik skoku po raz drugi. Pod koniec biegniemy szybko, unikając tubylców, do beczki obok blokującej przejście sterty kamieni.
Po drugiej stronie jaskini czeka nas zagadka. Przyciskamy guziki w czterech chatach - dwóch po lewej i dwóch po prawej od wejścia. Obok tych po prawej spotykamy wrogów. Kiedy naciśniemy wszystkie przyciski, możemy skorzystać z maszyny ukazanej na rysunku powyżej. Wręcz obsypuje nas ona złotem - dostajemy coś koło 2 500 hełmów.
Po drugiej stronie tej dużej lokacji, na lodowisku, walczymy z Rzymianami. Kiedy się z nimi rozprawimy, odblokuje się pobliski kołowrót. Wskakujemy na windę pokazaną na powyższym zdjęciu, by dostać się na wieżę. Gdy gra przełączy nas na Obeliksa, przesuwamy ją do końca w drugą stronę (w międzyczasie tłuczemy legionistów).
Podchodzimy do drugiej wieży i przesuwamy ją w pobliże tej, na której stoi Asteriks. Ten przeskoczy na nią, więc możemy przesunąć ją na poprzednie miejsce. Stamtąd niedaleka droga do trzeciej wieży. Gdy Asteriks na nią wskoczy, biegniemy do kołowrotu, ażeby pomóc koledze w dostaniu się na kolejną wieżę.
Wracamy do kierowania niższym z partnerów i przesuwamy wajchę. Zeskakujemy na dół i korzystamy z nowo otwartej bramy. Kolejna lokacja kryje w sobie dużą liczbę Rzymian. Naszym zadaniem jest stłuc 10 centurionów.
Kolejno wskakujemy w środek wędrujących dookoła płonącej czary legionistów i rozganiamy ich (w tej pozycji nie mogą nas dorwać). Zabieramy leżącą niedaleko pochodnię, odpalamy ją od ogniska i podpalamy beczkę stojącą w pobliżu sterty śniegu.
Za jaskinią spotykamy rzymskiego szpiega, który obiecuje nam nagrodę w zamian za uzbieranie 3 000 hełmów w drodze na dół. Nie jest to zadanie łatwe, aczkolwiek aby je wykonać, należy podskakiwać, by dostać się na tory z hełmami, a także trzymać się lewej strony, gdy zobaczymy zawiniętą w powietrzu trasę (przejażdżka nią daje nam uzbierać dużo hełmów). Nagrodą jest, jak się łatwo domyślić, rzymski laur. Jeśli jesteśmy gotowi, korzystamy z katapulty z zieloną flagą, by przedostać się do miejsca ze śpiącym druidem.