Etap 1 | Normandia | Asterix & Obelix XXL poradnik Asterix & Obelix XXL
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
![]() | ![]() |
Wyskakujemy z pokładu i kierujemy się w stronę obozu. Przed wejściem rozmawiamy ze szpiegiem, który uczy nas, jak posługiwać się kolejką linową. Zanim wykorzystamy nabytą wiedzę w praktyce, rozprawiamy się z rzymskimi legionistami, a także zbieramy wszystko, co jest w okolicy do zebrania (m.in. odbijając się od namiotów).
![]() | ![]() |
Następnie wskakujemy do kolejki, po czym gra automatycznie przełącza nas na Obeliksa. Chwytamy za sznur od kolejki i prowadzimy ją cały czas przed siebie, obijając co jakiś czas facjaty poplecznikom Cezara. Na końcu drogi przesuwamy wajchę, aby otworzyć bramę do dalszej części etapu.
![]() | ![]() |
Przedtem jednak niszczymy skrzynie tuż obok i wchodzimy do jaskini. Wewnątrz przyciskamy dwa guziki i stajemy na kamiennej platformie, aby złota maszyna obsypała nas bogactwami w postaci hełmów rzymskich centurionów. Dobrze, możemy teraz skorzystać z otwartego przed chwilą przejścia.
![]() | ![]() |
Przechodzimy na drugą stronę jaskini i rozprawiamy się z paroma żołnierzami. Niedaleko znajduje się kramik, w którym możemy przykładowo podreperować stan zdrowia. Następnie podchodzimy do rzymskiego szpiega, aby dowiedzieć się, że należy zrzucić z poniższej platformy Rzymian, ażeby podnieść ją do góry. Zeskakujemy więc na dół i bijemy kolejnych wrogów.
![]() | ![]() |
Po bójce przeskakujemy na nowy ląd, gdzie zauważamy pochodnię oraz ognisko. Bierzemy pochodnię, odpalamy i biegniemy szybko przed siebie. Tłuczemy parę Rzymian, wskakujemy na platformę obok i po przełączeniu się na Obeliksa uderzamy w kołowrót. Będąc ponownie w skórze Asteriksa, podpalamy pobliską czarę (jeśli pochodnia zgasła, wracamy - niestety - do ogniska).
![]() | ![]() |
"Odświeżamy" ogień pochodni i wbiegamy do jaskini tuż za grupą legionistów. Na jej końcu spotykamy centuriona - rozprawiamy się z nim i podpalamy beczkę, aby rozwalić bramę. Jako Obeliks biegniemy przez jaskinię na górę i niszczymy stertę metalowych skrzyń.
![]() | ![]() |
Korzystamy z utworzonego przejścia i przedostajemy się na drugą stronę jaskini, gdzie wita nas grupka Rzymian. Na koniec zapisujemy stan gry u śpiącego druida.