Etap 1 | Normandia | Asterix & Obelix XXL poradnik Asterix & Obelix XXL
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Wyskakujemy z pokładu i kierujemy się w stronę obozu. Przed wejściem rozmawiamy ze szpiegiem, który uczy nas, jak posługiwać się kolejką linową. Zanim wykorzystamy nabytą wiedzę w praktyce, rozprawiamy się z rzymskimi legionistami, a także zbieramy wszystko, co jest w okolicy do zebrania (m.in. odbijając się od namiotów).
Następnie wskakujemy do kolejki, po czym gra automatycznie przełącza nas na Obeliksa. Chwytamy za sznur od kolejki i prowadzimy ją cały czas przed siebie, obijając co jakiś czas facjaty poplecznikom Cezara. Na końcu drogi przesuwamy wajchę, aby otworzyć bramę do dalszej części etapu.
Przedtem jednak niszczymy skrzynie tuż obok i wchodzimy do jaskini. Wewnątrz przyciskamy dwa guziki i stajemy na kamiennej platformie, aby złota maszyna obsypała nas bogactwami w postaci hełmów rzymskich centurionów. Dobrze, możemy teraz skorzystać z otwartego przed chwilą przejścia.
Przechodzimy na drugą stronę jaskini i rozprawiamy się z paroma żołnierzami. Niedaleko znajduje się kramik, w którym możemy przykładowo podreperować stan zdrowia. Następnie podchodzimy do rzymskiego szpiega, aby dowiedzieć się, że należy zrzucić z poniższej platformy Rzymian, ażeby podnieść ją do góry. Zeskakujemy więc na dół i bijemy kolejnych wrogów.
Po bójce przeskakujemy na nowy ląd, gdzie zauważamy pochodnię oraz ognisko. Bierzemy pochodnię, odpalamy i biegniemy szybko przed siebie. Tłuczemy parę Rzymian, wskakujemy na platformę obok i po przełączeniu się na Obeliksa uderzamy w kołowrót. Będąc ponownie w skórze Asteriksa, podpalamy pobliską czarę (jeśli pochodnia zgasła, wracamy - niestety - do ogniska).
"Odświeżamy" ogień pochodni i wbiegamy do jaskini tuż za grupą legionistów. Na jej końcu spotykamy centuriona - rozprawiamy się z nim i podpalamy beczkę, aby rozwalić bramę. Jako Obeliks biegniemy przez jaskinię na górę i niszczymy stertę metalowych skrzyń.
Korzystamy z utworzonego przejścia i przedostajemy się na drugą stronę jaskini, gdzie wita nas grupka Rzymian. Na koniec zapisujemy stan gry u śpiącego druida.