Etap 4 | Egipt | Asterix & Obelix XXL poradnik Asterix & Obelix XXL
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Tłuczemy panoszących się w pobliżu Rzymian, aby odblokować dostęp do pochodni i czary. Bierzemy tę pierwszą i odpalamy od drugiej, po czym udajemy się wąwozem przed siebie. Po drodze podpalamy czarę, a na końcu drogi znajdujemy wieżę z uchwytem. Ciągniemy ją do samego końca...
... po czym szybko odpalamy pochodnię od ogniska i wskakujemy na górę. Podbiegamy do biało-czerwonej strzałki i czekamy, aż zbliży się do nas zjeżdżająca na swoje miejsce wieża. Przeskakujemy po niej w odpowiednim momencie na drugą stronę. Zapalamy pobliską czarę i schodzimy do miejsca z grupą przeciwników.
Następnie podpalamy beczkę podtrzymującą kolczastą kulę, aby rozwalić bramę dla Obeliksa. Wskakujemy za stery balisty i strzelamy do wszystkiego, co mamy przed sobą, aby w końcu zniszczyć mur widniejący za skrzyniami. Trafiamy do jaskini z lawą i dużą ilością przeciwników. To jeden z trudniejszych momentów w grze.
Zeskakujemy na dół, gdzie mamy rozprawić się z setką oponentów. Jeśli zabraknie nam życia, wskakujemy na skałę i stamtąd rozkazujemy Obeliksowi, by samotnie likwidował kolejnych Rzymian. Warto dodać, że w pobliżu znajduje się jeden z czterech przycisków. Jeśli naciśniemy je wszystkie, będziemy mogli odebrać nagrodę, stając na kamiennej platformie mniej więcej po drugiej stronie jaskini. Gdy w końcu uporamy się z pierwszą grupą Rzymian, opuszczamy za pomocą kołowrotu drewniany most i przechodzimy dalej.
Tutaj czeka nas kolejna bijatyka z podobną liczbą wrogów. Na szczęście w pobliżu spotykamy dziki, dzięki którym możemy nieco podreperować stan zdrowia. Kiedy mordobicie się zakończy (pomyślnie dla nas), korzystamy z kolejnego kołowrotu, by opuścić kolejny drewniany most.
Kilka kroków stąd znajduje się korytarz prowadzący do wyjścia z jaskini. Za nim spotykamy szpiega i rzymskie kohorty. Likwidujemy wszystkich przeciwników za pomocą stojącej nieopodal balisty. Gdy skończymy robotę, podchodzimy do szpiega, by otworzył bramę do kolejnej lokacji.
W niej czekają na nas następni poplecznicy Cezara. Rozprawiamy się z podaną liczbą, po czym wskakujemy na górę i korzystamy z kołowrotu, ażeby opuścić drewniany most. Przechodzimy po nim i zeskakujemy na drewnianą platformę z rzymskimi żołnierzami. Eliminujemy ich, a także tych na drugiej platformie, dzięki czemu dostajemy się do miejsca z dwiema kohortami.
Korzystając z zawieszonej na drewnianych palach gumy, przedostajemy się do skrzyń, nad którymi wisi magiczny napój. Dzięki niemu znacznie łatwiej idzie nam walka z Rzymianami. Po stłuczeniu dwóch kohort dostajemy dostęp do kamiennego bloku - pchamy go do samego końca.
Aby rozwalić beczkę obok sterty kamieni blokujących przejście, odpalamy pochodnię od ogniska stojącego w pobliżu gumy. W końcu wskakujemy na dach jednego z budynków po ustawionym odpowiednio kamiennym bloku (zauważamy stąd rzymski laur). Chwilę później spotykamy śpiącego druida.