Etap 3 | Helwetia | Asterix & Obelix XXL poradnik Asterix & Obelix XXL
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Niszczymy wszystkie skrzynie w pobliżu, gdyż znajduje się w nich sporo bogactw (a także napój magiczny). Następnie idziemy w drugą stronę, by po chwili spotkać rzymskiego szpiega. Dowiadujemy się, że czeka nas przeprawa przez most pełen Rzymian. Zanim jednak nań wejdziemy, zbieramy rzymski laur leżący za skałą nieopodal.
Dostajemy się na most i rozpoczynamy walkę z legionistami. Wnet dochodzimy do windy, którą wjeżdżamy na górę po zrzuceniu z niej wszystkich oponentów. Wbiegamy po deskach i korzystamy z kolejki. Wskakujemy po platformach na samą górę, skąd nie zeskakujemy do żołnierzy, a jedziemy kolejną kolejką do maszyny z czterema kamiennymi przyciskami.
Stajemy na nich w takiej kolejności, by wszystkie lampki zapaliły się na zielono - dostaniemy za to złoty laur. Teraz zeskakujemy na dół, do rzymskich legionistów. Rozprawiamy się z nimi, po czym przyciskamy nieodległy guzik, by otworzyła się brama dla Obeliksa.
Czeka nas fragment z kołowrotami, po przejściu którego trafiamy do lokacji z kilkoma wrogami i balistą. Korzystamy z windy i kołowrotu po prawej, by dostać się do grupy przeciwników oraz guzika. Po przyciśnięciu go otworzy się pobliskie przejście, przez które przeciągamy platformę z tarczą (tę, którą się da przesunąć).
Wskakujemy za stery balisty i otwieramy ogień w kierunku tarczy po drugiej stronie. Jeśli wszystko jest w porządku, rozwalimy mur po prawej stronie. Gra przełącza nas na Obeliksa. Korzystamy z platformy-leżanki.
Na wieży, na którą trafiamy, czeka nas duża ilość przeciwników. Po bijatyce przesuwamy dźwignię, by otworzyć drewniany most. Wchodzimy Asteriksem na samą górę, gdzie walczymy z pojedynczym centurionem. Gdy go pokonamy, korzystamy z wajchy obok.
Schodzimy (już wszyscy razem) na dół, gdzie znajdujemy kolejną dźwignię. Dzięki niej otwieramy drewniany most prowadzący do kolejnej lokacji. Na pobliskiej wieży znajdujemy walizkę z kramikiem zabawnego pana. Kiedy będziemy gotowi, schodzimy na dół i korzystamy z katapulty. Budzimy zaspanego druida, by zapisać stan gry.