Etap 4 | Normandia | Asterix & Obelix XXL poradnik Asterix & Obelix XXL
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Odpalamy pochodnię od ogniska, po czym gra przełącza nas na Obeliksa. Wtenczas rozbijamy metalowe skrzynie i odbijamy się od platformy-leżanki. Przesuwamy wajchę, aby otworzyć pobliską bramę.
W następnej lokacji czeka nas trochę skakania. Przeskakujemy po statkach, zapalając po drodze czary, walcząc z kolejnymi przeciwnikami, odbijając się od platform i pomagając Asteriksowi skorzystać z kolejki linowej. Uważamy, by z zapaloną pochodnią nie wpaść do wody. Na końcu drogi zapalamy beczkę, ażeby otworzyć sobie wejście do jaskini.
Po drugiej stronie tłuczemy kilku tubylców, a następnie korzystamy z kolejki i uderzamy w wajchę. Przebiegamy Obeliksem przez most, po czym wysuwamy dwa wielkie kamienny bloki, tworząc dalszą drogę.
Uprzednio jednak cofamy się kawałek i wchodzimy do jaskini z grupą wrogów. Rozprawiamy się z nimi i bierzemy ze środka laur. Wbiegamy po schodkach nieopodal i po kamiennych blokach, które przed chwilą wysunęliśmy.
W obozie Rzymian rozprawiamy się z 20 legionistami, by odblokować dostęp do platformy. Najgorsza jest trójka centurionów stojąca obok windy oraz łucznik tuż za nimi. Tak więc wskakujemy na windę i, korzystając z pomocy Obeliksa, dostajemy się na górę. Załatwiamy łucznika oraz zbieramy wszelkie dobra z groty. Zeskakujemy na dół, aby teraz, po podrasowaniu postaci, stłuc wszystkich Rzymian.
Kolejno stajemy na odblokowanej platformie, by spuścić kolczastą kulę. Gdy ta utworzy przejście dalej, korzystamy z niego i wyjmujemy pochodnię ze schowka. Przechodzimy samotnie pomiędzy kolumnami obok i uderzamy w przycisk, tak aby Obeliks mógł przejść dalej.
Następnie, w osobie Obeliksa, idziemy dalej, obijamy facjaty kilku tubylcom i przesuwamy wajchę, ażeby otworzyć przejście dla Asteriksa. W kolejnej lokacji trafiamy na wielką machinę z dwiema mechanicznymi łapami. Zanim się do niej dobierzemy, załatwiamy szwendających się w pobliżu Rzymian.
Nieopodal znajdujemy platformę z czterema wylotami. Stajemy na niej kilka razy, żeby zielone światełko zapaliło się przy każdym wylocie. Dzięki temu zdobywamy trochę skarbów. Na koniec rozprawiamy się z maszyną, uderzając ją w śruby, na których trzymają się mechaniczne łapy, i uważając jednocześnie na uderzenia. Po całej wieży pozostanie trochę skarbów.
Korzystamy z platformy, którą odblokowaliśmy, niszcząc maszynę, a w nowej lokacji budzimy druida.