Etap 3 | Grecja | Asterix & Obelix XXL poradnik Asterix & Obelix XXL
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
![]() | ![]() |
Odpalamy pochodnię od najbliższego ogniska, po czym wbiegamy po schodach i podpalamy beczkę. Za zniszczoną w ten sposób bramą spotykamy rzymskiego szpiega, który mówi nam, że znajdujemy się na arenie walk. Czeka nas przeto pojedynek z rzymskimi żołnierzami. Nie dajemy się zrzucić Rzymianom z obuchami. Za wyjściem nieopodal znajdujemy basenik, a obok niego dodatkową tarczę.
![]() | ![]() |
Po rozprawieniu się z legionistami szpieg otwiera bramę do kolejnej lokacji. Tutaj czyhają na nas gladiatorzy z lwami. Aby było nam łatwiej, zbieramy wiszącą poniżej zejścia na dół tarczę. Kiedy skończymy z gladiatorami - bierzemy pochodnię, odpalamy ją od ogniska i ustawiamy się na krańcu suchego podłoża.
![]() | ![]() |
Gra wówczas zmienia postać na Obeliksa, którym to ciągniemy za wielki kamienny blok po drugiej stronie oraz pchamy drewniane kłody, ażeby Asteriks miał po czym skakać z pochodnią. Stajemy na niebieskim polu i przeskakujemy Asteriksem na drugą stronę (zapalamy czarę).
![]() | ![]() |
Idziemy dalej, tłuczemy następnego gladiatora z lwami i podpalamy beczkę, by utworzyć przejście dla Obeliksa. Kilka kroków dalej znajduje się wąski most - aby przezeń przejść, unikamy ciosów Rzymian z obuchami, skacząc w ich pobliżu. Rozwalamy metalowe skrzynie i korzystamy z długiego korytarza. Rozprawiamy się z wszystkimi legionistami, a szczególnie z dwójką posiadającą obuchy.
![]() | ![]() |
Przeszukujemy wszystkie skrzynie, po czym odpalamy pochodnię i przeskakujemy po skałach aż do kolejki linowej. Przełączamy się na Obeliksa. Zanim pomożemy Asteriksowi, wsuwamy dwie kłody pod światełkami i idziemy po nagrodę do maszyny.
![]() | ![]() |
Ciągniemy kolejkę z przyjacielem do końca i opuszczamy most za użyciem wajchy po drugiej stronie. Teraz Asteriks może przejść z zapaloną pochodnią, którą podpalamy nieodległą czarę.
![]() | ![]() |
Przechodzimy do kolejnej lokacji, w której spotykamy trzy platformy z przeciwnikami. Kiedy ich zrzucimy, jedziemy do góry. Oczyszczamy wszystkie platformy z ludzi i zwierząt, a kolejno wracamy, by odpalić pochodnię, i szybko dostajemy się na górę i podpalamy stojącą tam beczkę. Uff... Zapisujemy stan gry.