Etap 2 | Egipt | Asterix & Obelix XXL poradnik Asterix & Obelix XXL
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Na początek pokonujemy 50 rzymskich żołnierzy. Robimy to, by uzyskać dostęp do pobliskiej pochodni. Kiedy już weźmiemy ów przedmiot w dłoń, odpalamy go od ogniska i podpalamy beczkę stojącą obok bramy prowadzącej dalej. Będąc w skórze Obeliksa, wskakujemy na teren z metalowymi skrzyniami, za którymi znajdujemy złoty laur.
Następnie zeskakujemy na dół i przesuwamy do końca kamienny blok. Dzięki niemu dostajemy się do lokacji pełnej legionistów. Musimy pokonać ich ponad 50. W międzyczasie rozwalamy katapultę i przeszukujemy nieodległe skrzynie. Po pokonaniu Rzymian odblokuje się guzik na ścianie. Przyciskamy go i przechodzimy niewielkim przejściem na drugą stronę muru.
Aby otworzyć drogę dla Obeliksa, musimy znaleźć ognisko do odpalenia pochodni. Zatem biegniemy przed siebie, obijając po drodze facjaty kilku przeciwnikom. Wnet trafiamy na ogień, toteż zapalamy pochodnię i zjeżdżamy na dół, by rozwalić bramę, za którą stoi nasz puszysty przyjaciel.
Z jego pomocą ustawiamy niedaleką balistę tak, ażeby rozwalić widoczny obok mur. Idziemy cały czas przed siebie, aż w końcu dochodzimy do Rzymian spacerujących w te i nazad w dziwnej formacji bojowej. Na tym terenie znajdujemy trochę bogactw. Jeszcze dalej spotykamy grupkę egipskich piratów, z którą nie powinniśmy mieć z nią żadnych problemów.
Parę kroków za nią znajduje się lokacja z jeziorem lawy, mostem, czarą ognia, pochodnią, skrzyniami i legionistami. Zabieramy pochodnię i rozprawiamy się ze wszystkimi wrogami. Później kierujemy się w lewo, by dojść do platformy z kołowrotem.
Dostajemy się na skałę powyżej, skąd przeskakujemy na drugą stronę widocznego wcześniej drewnianego mostu. Aby opuścić go na dół, pokonujemy (ostrożnie!) trójkę rzymskich osiłków. Gdy most będzie już opuszczony, przechodzimy po nim i odpalamy pochodnię od najbliższego ogniska.
Wracamy na drugą stronę mostu i podpalamy stojącą nieopodal czarę. W wąskim przejściu prowadzącym dalej uciekamy przed kolczastą kulą, która zmiecie po drodze naszych wrogów. Kolejno odpalamy pochodnię, by wysadzić w powietrze bramę na drugim końcu. Dostajemy się do lokacji, w której czeka na nas śpiący druid.