03 - Majster, żeglarz, żołnierz, szpieg | Sekwencja 1 | Assassin's Creed Rogue poradnik Assassin's Creed: Rogue
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
03 - Majster, żeglarz, żołnierz, szpieg
Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, udaj się do portu, by spotkać się z Liamem - jego lokalizacja oznaczona jest wykrzyknikiem na twoim kompasie i mapie. Znajdziesz się teraz na statku, a twoim celem będzie dopłynąć do portu zlokalizowanego na północ od twojej aktualnej pozycji (w razie problemów aktywuj mapę). Nie możesz jednak płynąć prosto na północ, gdyż musisz opłynąć najbliższą wyspę od jej wschodniej części.
Podczas twojej żeglugi natkniesz się na całą masę wrogich statków. Możesz z niektórymi powalczyć, by nabrać trochę wprawy w bitwach morskich, jednak zalecanym jest, byś trochę poczekał, gdyż nie możesz jeszcze dokonywać abordażu na wrogich statkach - abordaż wiąże się ze znacznie większą nagrodą (surowce i pieniądze) w porównaniu do normalnego zatopienia statku. Kontynuuj żeglugę na północ, aż dotrzesz do Port La Joye, gdzie, tuż przy przystani, znajdziesz cel swojej wyprawy, z którym musisz wejść w interakcję.
Cel: Unieruchom szkuner Royal Navy
Zbierz 30 jednostek metalu
Cel dodatkowy: nie strać więcej niż 50% zdrowia statku podczas abordażu.
Po krótkiej rozmowie musisz wrócić na statek i odnaleźć Szkuner brytyjskiej marynarki. Lokalizacja tego statku oznaczona jest na mapie - zielone okrąg to przestrzeń, na której znajdziesz poszukiwany statek. Podczas tego fragmentu odblokujesz funkcję Lunety - możesz wykorzystać ją, by sprawdzić siłę i ładunek wybranego statku (gdy patrzysz z dużej odległości, wykorzystaj funkcję przybliżenia)
Gdy zaczniesz zbliżać się do celu, zauważysz, że jest on atakowany przez inne jednostki. Twoim priorytetowym celem jest zbicie paska zdrowia statku do czerwonego poziomu - w takim wypadku statek zostanie unieruchomiony, a ty będziesz mógł przeprowadzić abordaż. By to zrobić, musisz wyrządzić mu odpowiednio duże szkody - nie przesadź jednak, gdyż zbyt duże obrażenia zatopią statek, a ty stracisz część dóbr, które zyskałbyś podczas abordażu. Jeśli jednak nie uda ci się to i statek zatonie, zbierz wszystko, co z niego wypadnie i rozejrzyj się po okolicy, by znaleźć inne ofiary. Twoim celem jest zdobycie 30 sztuk metalu.
Gdy uda ci się pomyślnie unieruchomić statek, podpłyń do niego i przytrzymaj klawisz interakcji, by rozpoczął się abordaż. Musisz teraz dostać się na drugi statek - możesz po prostu przeskoczyć, wdrapać się na żagiel czy bocianie gniazdo i wtedy przeskoczyć, bądź wskoczyć do wody i wspiąć się po kadłubie. Gdy dostaniesz się na pokład, musisz pokonać 5 przeciwników - gdy to nastąpi, okręt zostanie przejęty, a ty podjąć będziesz musiał decyzję, co zrobić z wrakiem wrogiego statku. Opcję są dwie:
- Napraw Morrigan - możesz wykorzystać zdobyty statek (a raczej jego części) do zreperowania swojego własnego okrętu.
- Poświęć wrogi statek - wrogi statek pójdzie na dno, a ty otrzymasz solidną dawkę pieniędzy.
Niezależnie od twojej decyzji, gdy zdobędziesz odpowiednią ilość metalu, udaj się z powrotem do Port La Joye (znacznik wskaże ci drogę), a następnie porozmawiaj z zarządcą portu. Będziesz mógł wprowadzić usprawnienia do twojego statku, zwiększając jego skuteczność. By pchnąć misję naprzód, musisz ulepszyć Pancerz kadłuba - nic jednak nie stoi na przeszkodzie (oprócz niedoboru surowców i pieniędzy) byś ulepszył także inne rzeczy. Po wszystkim musisz wrócić do fortu na Anticosti i udać się do domu handlarza, który wskazany jest znacznikiem na twoim kompasie, by zakończyć to wspomnienie.