01 - Tak to już jest | Sekwencja 1 | Solucja Assassin's Creed Rogue poradnik Assassin's Creed: Rogue
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
01 - Tak to już jest
Pierwsza misja kampanii (jak i większość całej pierwszej sekwencji) jest zarazem samouczkiem, podczas którego poznasz tajniki gry. Zanim rozpoczniesz rozgrywkę, zajrzyj do rozdziału poświęconego sterowaniu (w zależności od konsoli, na której grasz - gra jest obecnie niedostępna na komputery).
Gdy odzyskasz kontrolę nad swoją postacią, otrzymasz rozkaz "zabicia" Asasyna. Musisz zaatakować wroga z powietrza - w tym celu wskocz na gałąź drzewa i biegnij przed siebie, przeskakując na kolejne gałęzie i drzewa. Wkrótce powinieneś dotrzeć na poziomą kładkę - z niej możesz zeskoczyć na wroga (wciskając odpowiedni przycisk, który ukaże sie na ekranie), by go "zabić". Po wszystkim czeka cię kolejna krótka scena przerywnikowa.
Musisz teraz podążać za Liamem - na ekranie pokaże się znacznik prowadzący do celu. Wbiegnij na powalone drzewo znajdujące się po twojej prawej stronie, a po nim na drzewo, a następnie na półkę skalną. Trafisz tutaj na skrzynkę, zawierającą trochę gotówki. Zbierz skarb i kontynuuj wędrówkę w górę zbocza. Wbiegnij po skośnie rosnącym drzewie, a następnie dostań się do Punktu Widokowego - wciśnij wskazany klawisz, aby dokonać synchronizacji, odsłaniającej mapę na której jesteś. Zeskocz następnie na dół, lądując na liściach. Podążaj za wskazaniami kompasu, by dotrzeć do osady.
Po krótkiej pyskówce, czeka cię trening walki wręcz - wszelkie klawisze odpowiedzialne za wykonywanie danych akcji znajdziesz w rozdziale Sterowanie. Postępuj zgodnie z zaleceniami wyświetlanymi na ekranie, by wykonywać ataki, kontry i parowania. Po krótkiej wymianie ciosów walka zostanie przerwana, a ty otrzymasz kolejne zadanie. Podążaj za Liamem, aż dotrzesz do wskazanego przez kompas celu.
Cel: Uwolnij przemytników
Cele dodatkowe:
- Nie pozwól, by wykryli cię strażnicy
- Zabij wszystkich strażników
Wdrap się na drzewo (podążając za towarzyszem) i dojdź do końca gałęzi - zeskocz na strażnika po lewej stronie, a następnie szybko się odwróć i rozpraw się z kolejnym. Skryj się w zaroślach koło wozu i poczekaj, aż patrolujący strażnik ujrzy ciała twoich niedawnych ofiar. Gdy zacznie do nich kroczyć, zajdź go od tyłu i się go pozbądź. Na koniec zakradnij się do dwójki strażników przy ognisku i wykonaj podwójne zabójstwo. Teraz musisz udać się do kolejnego znacznika, wskazującego okręt wroga.
Wdrap się na okręt i rozejrzyj się po pokładzie - jest tu kilku strażników, jednak wszyscy, nie licząc jednego, to cele wystawione na atak. Wspomniany pojedynczy strażnik będzie patrolował okręt, więc masz dwa wyjścia - możesz go omijać, eliminując innych strażników i zostawić go sobie na deser, bądź zabić go gdy ten będzie odwrócony plecami i wtedy spokojnie zająć się eliminacją reszty. Postaraj się nie dać się zauważyć, by otrzymać bonus za wykonanie dodatkowego celu. Gdy wybijesz wszystkich, rozpocznie się scena przerywnikowa.
Cel: Okręt de la Verendrye'a
Twoim następnym celem jest dopłynięcie do okrętu wskazanego przez kompas. Zostaniesz poinformowany odnośnie sterowania okrętem, a gdy zaczniesz zbliżać się do wroga na ekranie pojawi się informacja dotycząca strzelania z armat. Po drodze do celu "napłyniesz" na górę lodową - zniszcz ją, a ze środka wypadnie skarb [Fragment Animusa]. Znajdziesz więcej takich gór lodowych - te, które ukrywają wewnątrz skarby, są oznaczone na mapie stosowną ikoną. Po zebraniu go kontynuuj żeglugę w kierunku celu wskazywanego przez kompas.
Gdy dopłyniesz na miejsce, będziesz świadkiem bitwy morskiej. Twoim zadaniem jest ochrona dużego okrętu, oznaczonego niebieską ikoną, oraz zatopienie kilku wrogich statków, oznaczonych kolorem czerwonym. Statki wroga są słabe (gdyż ta misja to w gruncie rzeczy samouczek) i pójdą na dno od pojedynczej salwy z twoich armat. Gdy wszyscy wrogowie zostaną zatopieni, czeka cię krótka scena, po której zakończysz to wspomnienie.