Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 7 - Oko cyklonu (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead poradnik ArmA II: Operation Arrowhead

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019

[9] - Misja 7 - Oko cyklonu (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[9]

[10] - Misja 7 - Oko cyklonu (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[10]

Gdzieś na początku rozgrywki, po uwolnieniu jeńców (2) , przez radio odezwie się dowództwo z informacją, że płk Aziz zamierza zwiać z willi (3) położonej na wzniesieniu na północny-wschód od Zargabadu swoim samochodem, czarnym SUVem. Kiedy dociera do ciebie ten komunikat powinieneś dostać się swoim Bradleyem na wschodnie/północno-wschodnie obrzeża Zargabadu by tam zaczaić się na głównego, takistańskiego niedobrucha. Okolica musi być jednak dosyć bezpieczna, oczyszczona z wrogich pojazdów pancernych. Odwróć wieżę Bradleya w kierunku willi Aziza na wzgórzu (3) i cierpliwie poczekaj aż łapserdak pojawi się w swoim czarnym SUVie na drodze prowadzącej z tego wzniesienia w kierunku południowo-zachodnim, do Zargabadu. Czekając możesz ostrzelać pozycje elitarnej, takistańskiej gwardii strzegącej wjazdu na teren willi (#9). Nawet gdy grasz ze stosunkowo niewielkim zasięgiem widzenia (rzędu 1,5 km) to powinieneś być w stanie dostrzec z rogatek Zargabadu stanowisko wyrzutni pocisków ppanc. (bądź żołnierzy z granatnikami) na lewym poboczu drogi prowadzącej do willi, pod murem otaczającym tą posiadłość. A także gniazdo wkmu tuż obok, tyle że pod stróżówką po prawej stronie drogi, transporter opancerzony parkujący tuż za tą stróżówką i terenowego UAZa z wkmem na drodze za BTRem (transporterem). Z tej bezpiecznej odległości możesz ostrzelać rzeczonych nieprzyjaciół z armatki Bradleya (a w BTRa można nawet władować ppk TOW). Po chwili na drodze biegnącej od willi, tuż obok spalonego przed chwilą UAZa (jego pochodnię widać na obrazku) pojawi się czarny SUV Aziza. Ostrzelaj go z armatki, wykańczając także wyskakujących z pojazdu ludzi i jeśli trafisz przy tej okazji najważniejszego z nich, samego pułkownika (co nie jest trudną sztuką), to zadanie zlikwidowania Aziza zostanie już teraz zaliczone.

Ale można też - jeśli nie grzeszymy cierpliwością, za to odwagi mamy aż nadto - podjechać drogą bliżej w kierunku willi na wzniesieniu (3) . Szybko zlikwiduj opisane wyżej pozycje elitarnej gwardii przy pierwszej z bram (#10) prowadzących na teren willi. Druga, już ta właściwa, znajdująca się w murze otaczającym posiadłość, jest ulokowana nieco dalej na tej drodze, za BTRem. Można też skorzystać z przydzielonego do misji wsparcia i poprosić o ostrzał moździerzowy na te wykryte już pozycje.

[11] - Misja 7 - Oko cyklonu (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[11]

[12] - Misja 7 - Oko cyklonu (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[12]

Przez tą drugą bramę w murze wjeżdżamy na teren posiadłości Aziza (3) likwidując po drodze trzech "cieciów" czających się w tejże bramie. Następnie należy najpierw piorunem zniszczyć ciężarówkę z działkiem plot. ZU-23-2, którą dojrzymy na niewielkim pagórku znajdującym się na terenie willi (pojazd ten parkuje tuż obok lądowiska dla śmigłowców). (#11) I jeśli byliśmy wyjątkowo szybcy, a w stronę willi (3) udaliśmy się od razu po otrzymaniu od dowództwa komunikatu, że Aziz zamierza zwiać samochodem, to zastaniemy pułkownika pętającego się gdzieś w okolicy czarnego SUVa parkującego jeszcze cały czas przed posiadłością należącą do tego takistańskiego niedobrucha. Wdzięczne cele dla armaty Bradleya...

Po zmasakrowaniu wszystkich w najbliższej okolicy (z ostrzelanego SUVa może wyskoczyć kilku "goryli" pułkownika) warto wyskoczyć na chwilę ze swojego bewupa by zabrać "zabitemu w zaciętej wymianie ognia" Azizowi złoty rewolwer, który ów szemrany typ nosił przy sobie (#12). Jeszcze mała uwaga - nie daj się nabrać na sztuczki Aziza i nie pomyl go z jego "sobowtórem", czyli dosyć podobnie wyglądającym oficerem w czarnym berecie, który może wyskoczyć z SUVa, próbując pewnikiem odciągnąć twoją uwagę od "właściwego" pułkownika. To, że sprzątnęliśmy właściwego gościa rozpoznamy błyskawicznie po zapisaniu się gry w momencie jego śmierci (plus oczywiście na ekranie pojawi się stosowny monit o wykonaniu zadania).

[13] - Misja 7 - Oko cyklonu (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[13]

[14] - Misja 7 - Oko cyklonu (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[14]

Po zabraniu Azizowi złotego rewolweru jako pamiątki z wakacji w tym ciekawym kraju możemy jeszcze wpaść na chwilę do jego willi (3) stojącej tuż obok. Nie po to jednak, by zobaczyć w jakich luksusach się pławił, ale po to, by poznać los ostatniego z zakładników - pilota zestrzelonego Herkulesa. Znajdziemy go na dachu willi, wchodząc nań schodami znajdującymi się wewnątrz posiadłości (#13). Jeśli jednak wcześniej wezwałeś ostrzał moździerzowy na ten budynek, to nie zdziw się, jeżeli tego dachu tam w ogóle nie będzie, ekhm...

W innym przypadki pilota na pewno znajdziesz na dachu - niestety leży na nim martwy (#14). I jestem prawie pewien, że nie ma w tej misji sposobu by ocalić faceta przed jego marnym losem - najpewniej jest sztywny od samego początku.

[15] - Misja 7 - Oko cyklonu (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[15]

[16] - Misja 7 - Oko cyklonu (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[16]

Jeśli zaś byłeś wolny i pozwoliłeś Azizowi w jego czarnym SUVie wymknąć się z willi (3) to jeszcze nic straconego. Gość ucieka drogami w kierunku północnym (trudno żeby zwiewał na południe skąd atakują Amerykanie) i cały czas masz jeszcze szanse go dopaść. Można zorientować się, w którym miejscu aktualnie znajduje się samochód niedobrucha każąc celowniczemu Bradleya namierzyć ten cel, gdy tylko ktoś z załogi zgłosi jego wykrycie. W takim przypadku na samochodzie Aziza pojawi się zielony kwadrat - w jego centrum staramy się skupić serię pocisków wystrzelonych z armatki naszego bewupa (#15). Później ostrzelaj wszystkie sylwetki pałętające się w pobliżu wozu, tudzież uciekające polami na północ, a na pewno dopadniesz pułkownika. Podczas jednej ze swoich gier znalazłem faceta właśnie na drodze na północ od Zargabadu - miejsce to oznaczyłem na swojej mapie czarnym znakiem z podpisem SUV. Pamiętaj wszakże, że to tylko przykład podany w celu zorientowania się z grubsza jakimi ścieżkami chadza nasz cel. Jest jeszcze kolejna opcja - takistańskiego pułkownika mogą ukatrupić... inne alianckie jednostki, zupełnie bez twojego udziału, ale nawet wówczas misja zlikwidowania Aziza również zostanie zaliczona.

W końcu czas zająć się ostatnim zadaniem, czyli zniszczeniem trzech kolejnych wyrzutni SCUD (4a, 4b i 4c) . Być może uda ci się wypatrzyć i zneutralizować jedną (4a) , bądź dwie (4a i 4b) z nich krążąc swoim Bradleyem po wzniesieniu wokół willi Aziza (3) . Nie marnuj ppk TOW na te wyrzutnie, nie są ich warte, wystarczy jedna dłuższa seria (amunicja HE) wystrzelona z 25mm armatki Bradleya by spalić SCUDa (#16).

[17] - Misja 7 - Oko cyklonu (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[17]

[18] - Misja 7 - Oko cyklonu (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[18]

Jeśli nie jesteś w stanie dojrzeć SCUDów z tego wzniesienia (3) to nie pozostaje nic innego jak podjechać bliżej. Najpierw w kierunku pierwszego SCUDa (4a) - strzeże go paru piechurów i terenówka z zamontowanym na niej wkmem (#17). Powystrzelaj wszystkich i zniszcz pojazdy ogniem armatki.

Później niezwłocznie ruszaj w stronę drugiego SCUDa (4b) . Jeżeli wcześniej uporałeś się z tymi kilkoma takistańskimi pojazdami pancernymi to droga powinna być w miarę bezpieczna. Uważaj tylko na żołnierzy z granatnikami, którzy tu i ówdzie mogą się pojawić. Łatwo takiego przeoczyć, a po chwili dostać od niego rakietą w zadek. Drugiego SCUDa (4b) strzeże transporter opancerzony BTR: pociskami HE mu po kołach, by zmusić załogę do opuszczenia pojazdu, albo pociskami AP po wieżyczce i pancerzu, a najlepiej rakietą TOW w niego i po sprawie. Jeśli widzisz wyrzutnię SCUD w położeniu bojowym, gotową do odpalenia rakiety (tak jak na obrazku (#18)), to znaczy, że zostało ci już naprawdę niewiele czasu na wykonanie zadania. Spal SCUDa, pałętających się w pobliżu szejków nieprzyjaciela możesz w takiej sytuacji (brak czasu) zignorować, chyba, że widzisz w rękach któregoś z nich granatnik ppanc. By dorwać trzecią wyrzutnię SCUD (4c) możesz spróbować wyjechać swoim Bradleyem na wzniesienie położone tuż obok pozycji poprzedniego SCUDa (4b) .

[19] - Misja 7 - Oko cyklonu (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[19]

[20] - Misja 7 - Oko cyklonu (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[20]

Może to być jednak cokolwiek ryzykowny manewr, ponieważ trzeciego SCUDa (4c) strzeże najpewniej jeszcze jeden, dotąd niezauważony przez nikogo czołg, który może ci jednym pociskiem zniszczyć bewupa. Dlatego bezpieczniej jest chyba ominąć górkę i przemknąć uliczkami Zargabadu w stronę tej ostatniej wyrzutni SCUD (4c) . Ja przynajmniej tak zrobiłem i... udało się. A czołg nieprzyjaciela można wręcz ominąć nawet go nie zauważając, albo zniszczyć rakietą TOW (#19), jeśli jednak wejdzie on w nasze pole widzenia. Później pozostaje już tylko dotrzeć w okolicę czwartego SCUDa (4c) znajdującego się nieopodal lotniska i wykonać na nim wyrok (#20), po czym misja zakończy się powodzeniem.