Misja 6B - Z piekła rodem (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead poradnik ArmA II: Operation Arrowhead
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
[9] |
[10] |
Innym sposobem na oczyszczenie przedmieść (2) (jak i pozostałych zabudowań na naszej drodze (2b i 2c) ) jest wjechanie między nie Strykerem, najpierw robiąc nim wyłom w którymś z murów otaczających domki (bo na drodze jest blokada, której nie sforsujemy). (#9)
Oczywiście uprzednio należy wystrzelać wszystkich tych niedobruchów, których jesteśmy w stanie zlokalizować z dystansu. Po wjechaniu swoim kołowym bwp między zabudowania (2a) ogniem granatnika niszczymy przede wszystkim gniazda jeszcze niezneutralizowanych wkmów (w tym to w bocznej uliczce) i ciężarówkę parkującą na głównej drodze. Następnie odpieramy kontratak bojowników (#10). Można na tą okoliczność spieszyć swoich podkomendych lub zostawić ich w wozach - jak kto woli, jaką walkę preferuje i w czym lepiej sobie radzi.
[11] |
[12] |
W końcu ruszamy drogą w kierunku kolejnych zabudowań (2b) by także pośród nich zrobić porządek - zadanie cały czas polega na oczyszczeniu Rasman . W międzyczasie dowództwo powinno nadać przez radio dwa komunikaty - pierwszy o zdobyciu przewagi powietrznej nad rejonem działań i drugi o zajęciu przez siły amerykańskie bazy wroga (3) . Tak więc zadanie uderzenia na tę bazę mamy już z głowy. Zmierzając drogą w kierunku zabudowań (2b) warto w końcu wpaść na pomysł wykorzystania do rozpoznania bezpilotowca, którego przewozi w bagażniku nasz Humcio (#11). Wyskakujemy z wozu (jeśli akurat w jakimś siedzimy), podchodzimy do tyłu Hummera i wybierając odpowiednią opcję z menu akcji przełączamy się na bsla, który już znajduje się w powietrzu.
Klikając LPM na mapie (#12) wskazujemy, nad którym miejscem ma zacząć krążyć nasz rozpoznawczy bsl.
[13] |
[14] |
Gdy przyjrzyjmy się okiem jego kamery termowizyjnej zabudowaniom (2b) powinniśmy być w stanie dostrzec (po zbliżeniu widoku) takistańskich bojowników tam się kręcących (#13). Co ważniejsze jednak powinno nam się także udać zlokalizować pilota zestrzelonego w poprzedniej misji Apacza - kapitana Pierce'a. Miejsce, w którym przebywa powinno być oznaczone na ekranie niebieskim znakiem. Biedak jest w ciężkim położeniu: przetrzymywany przez bojowników w jednym ze zrujnowanych budynków nieopodal helipadu (lądowiska dla śmigłowców) widocznego na ekranie w postaci białego kółka. Dzięki termowizji, po bardzo dużym zbliżeniu widoku jesteśmy w stanie wręcz dostrzec przez ściany budynku sylwetkę kapitana leżącego na podłodze.
Trzeba gościa odbić, w końcu każdy Amerykanin może przeżyć bez coli i hot-dogów tylko pół doby, a ten dżentelmen przebywa w niewoli już od dobrych... kilku godzin. W tym celu ponownie ostrożnie podjeżdżamy swoimi pojazdami drogą w kierunku zabudowań (2b) likwidując cele pojawiające się w termowizorze (#14). To kilka samochodów terenowych (trzy konkretnie) z wukaemami, transporter i kilkunastu piechurów kręcących się po głównej drodze i w jej pobliżu, oraz jeszcze jedno gniazdo wkmu, które powinniśmy być w stanie dostrzec między drzewami (za nimi) rosnącymi na prawym poboczu drogi. Uwaga na bojowników szarżujących w naszą stronę przez ów zagajnik!
[15] |
[16] |
Po zlikwidowaniu wszystkich widocznych celów można ruszyć na odsiecz kapitanowi Pierce'owi. Na obrazku powyżej (#15) zaznaczyłem jego dokładną lokalizację. Jak napisałem wcześniej znajduje się on w zrujnowanym budynku nieopodal helipadu w obozie takistańskich bojowników zorganizowanym w pobliżu bocznej drogi.
Obóz bojowników powinien być już pusty, tzn. powinny znajdować się tam same trupy i spalone wraki (#16) - najprawdopodobniej efekt działania sojuszniczych jednostek, konkretnie śmigłowców szturmowych. Po wjechaniu na teren obozu wyskakujemy z pojazdu i kierujemy się do na poły zrujnowanej chałupy, w której spodziewamy się znaleźć Pierce'a ciągle jeszcze żywego.
[17] |
[18] |
I faktycznie leży on na podłodze w raczej dosyć kiepskiej kondycji - obróci się na brzuch, gdy blisko do niego podejdziemy, prosząc o hamburgera ;-) (#17). Dowództwo przyśle po kapitana Pierce'a jednego z Renegatów, czyli pozostałych szturmowych Apaczów AH-64. My zaś mamy oznaczyć lądowisko dla tego śmigłowca przy pomocy świateł sygnalizacyjnych widocznych tylko w noktowizji (nasi żołnierze powinni je mieć w swoim ekwipunku). Nie ma sobie co zawracać głowy tą czynnością - Apacz wyląduje i na nieoznakowanym przez nas lądowisku, tym znajdującym się w pobliżu. Dowództwo rozkazuje także utrzymać SL (strefę lądowania), jednak w mojej grze w okolicy nie pojawił się już żaden wróg. Choć możemy oczywiście rozejrzeć się po tej okolicy, wchodząc np. schodkami na dach tych ruin i zachować się jak profesjonalista, rozstawiając ludzi oraz pojazdy tak, by zabezpieczały teren, wszystkie możliwe kierunki podejścia do helipadu. Jest to nawet wskazane, bo wyrabia dobre nawyki w tej grze.
Gdy Apacz wyląduje w końcu na pobliskim helipadzie Pierce stanie na równe nogi i pobiegnie do śmigłowca. Uzbrój się w cierpliwość, bo to może trochę potrwać! Gdy kapitan odleci w siną dal gra uzna zadania znalezienia pilota i utrzymania SL za wykonane (#18).
[19] |
[20] |
Pozostało już tylko dokończyć oczyszczanie Rasman z sił nieprzyjaciela. Wróć do głównej drogi i jedź nią w kierunku ostatnich już zabudowań (2c) . Jak zwykle zbliżaj się do nich ostrożnie, wypatrując przez celownik kolejnych wrogów (#19). Między zabudowaniami (2c) , wzdłuż biegnącej przez nie głównej drogi, dostrzeżesz trzy gniazda wkmów - dwa bliżej, na prawym poboczu i jedno trochę dalej, po lewej stronie drogi. Oraz oczywiście innych takistańskich bojowników. Najpierw zajmij się stanowiskami wkmów - znowu najskuteczniejszy przeciwko nim będzie celny ostrzał z własnego wkmu zamontowanego na Humciu, albo innym pojeździe (z tymi granatami z granatnika Strykera coś jest nie-teges).
Uważaj: gdy podjedziesz jeszcze trochę bliżej zabudowań (2c) dostrzeżesz kolejne stanowisko wkmu ulokowane przy bocznej uliczce prowadzącej w kierunku południowo-wschodnim (#20) - szybko odstrzel celowniczego tej wielkokalibrowej "pukawki".
[21] |
[22] |
Przejazd przez zabudowania (2c) główną drogą znowu jest zablokowany, więc musisz poszukać objazdu, likwidując po drodze wszystkich nieprzyjacielskich niedobitków. Przy drodze biegnącej wzdłuż północno-zachodniego skraju zabudowań (2c) natkniesz się na kolejne stanowisko wkmu (#21). Po oczyszczeniu Rasman (2c) z sił nieprzyjaciela misja powinna zakończyć się sukcesem.
Na zdobytym lotnisku (3) spotkasz się z przyjaciółmi (#22). Od jednego z nich dowiesz się, iż jeńcy z zestrzelonego w jednej z poprzednich misji Herkulesa przetrzymywani są w budynku zwanym przez miejscowych Pałacem, w centrum Zargabadu, głównego miasta Takistanu.