Misja 1 - Cios w plecy | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead poradnik ArmA II: Operation Arrowhead
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Misja 1 - Cios w plecy
Kampania dla pojedynczego gracza zaczyna się krótkim intrem. Dowiadujesz się z niego, iż socjalistyczny reżim rządzący w Takistanie twardą ręką od momentu zdobycia władzy w 1992 (z wydatną pomocą wojskową płynącą z ZSRR) zagroził pobliskiemu Karzegistanowi użyciem broni chemicznej, jeśli bogaty w ropę płaskowyż Sharig nie zostanie "natychmiast zwrócony ludowi Takistanu". Na granicy z sąsiadem wojska takistańskie rozmieściły taktyczne pociski balistyczne zdolne razić cele alianckie w Karzegistanie i flotę na Morzu Zielonym. Groźba ta jest rozpaczliwą próbą utrzymania resztek władzy przez Najwyższe Biuro Socjalistyczne. Władzy zagrożonej atakami wewnętrznej, rojalistycznej partyzantki (wspieranej przez CIA), próbującej (z sukcesami) sparaliżować produkcję ropy naftowej i wydobycie koltanu (cennej rudy metalu), których zasoby są wykorzystywane przez miejscową juntę wojskową do powiększenia i wzmocnienia takistańskiej służby bezpieczeństwa i sił zbrojnych. Oczywiście groźba ta, wysunięta przez kierującego socjalistycznym reżimem pułkownika Muhammada Rahim Aziza (#1), spotkała się z natychmiastową i stanowczą reakcją ONZ i Sojuszu, które wystosowały ultimatum nakazujące Azizowi wycofanie wojsk spod granicy z Karzegistanem. Na ultimatum nie zareagowano, wobec czego 1 czerwca 2012 r. siły alianckie założyły bazy na terenach kontrolowanych przez rebeliantów i rozpoczęły operację "Grot" ("Arrowhead"), której celem jest zneutralizowanie rakiet balistycznych i uniemożliwienie wojskom takistańskim ataku na Karzegistan. Tyle tytułem wstępu. Jak już łatwo się domyślić na "szpicy Grota" będzie działał gracz, wcielający się na przemian w role zwykłego piechura, czołgisty, pilota śmigłowca szturmowego i operatora sił specjalnych.
[1] |
[2] |
W pierwszej misji wchodzimy w skórę sierżanta Terrego Graves'a, żołnierza amerykańskich sił specjalnych. Jego zadaniem w ten piątkowy wieczór 25-go maja (a więc jeszcze przed rozpoczęciem zakrojonych na szeroką skalę działań wojennych) jest zlikwidowanie płk Aziza. W tym celu zespół komandosów przeniknął pod przykryciem do głównego miasta Takistanu, Zargabadu, nieopodal którego swoją willę posiada ów główny niedobruch. Aziz przebywa jednak obecnie na terenie Pałacu znajdującego się w centrum miasta, na ulicach którego pełno takistańskiego wojska (#2).
Kiedy samochód z komandosami w środku podróżuje przez miasto nie masz wielkiego wpływu na poczynania bohatera (możesz tylko kręcić jego głową w rytm muzyki płynącej z głośników). I tak już pozostanie do końca tej misji, będącej w zasadzie preludium do właściwej gry. Graves z karabinem wyborowym w rękach zasadzi się na Aziza wychodzącego z Pałacu (#3).
[3] |
[4] |
Nie możesz celować ani pociągać za spust, wszystko odbywa się w dalszym ciągu bez twojego udziału. I pewnie dlatego Graves skrewi robotę - zamiast odstrzelić pułkownika trafi jego "goryla" (#4), zaś Aziz da nogę, ocalając skórę.