Misja 3 - Tropiciel (1) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead poradnik ArmA II: Operation Arrowhead
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Misja 3 - Tropiciel
Uwaga: powyższa mapa powstała już pod koniec misji, kiedy droga do Timurkalaj została oczyszczona z sił nieprzyjaciela -stąd dominujący, niebieski kolor na tejże rycinie, mogący mylnie sugerować, że przejażdżka traktem będzie sielanką...
Data i miejsce: piątek, 1 VI 2012, godz. 10:20, południe Takistanu, WBO (wysunięta baza obserwacyjna) Rewolwer na lotnisku w okolicach wsi Loy Manara. Misja: Zadanie polega na poprowadzeniu amerykańskiego konwoju pojazdów opancerzonych (1) w kierunku przełęczy Naran Darre (3) znajdującej się na północ od wsi Loy Manara, dotarciu drogą do miejscowości Timurkalaj (2d) i założeniu tam WPO (wysuniętego punktu obserwacyjnego) Planck. Po drodze należy zneutralizować umocnienia wroga (2a, 2b, 2c i 2d) . |
Wsparcie: artyleryjskie plus lotnicze w postaci samolotu szturmowego A-10.
Proponowane wyposażenie: Jeśli chodzi o broń strzelecką masz wolną rękę, aczkolwiek wskazane jest posiadanie pukawki z dalekosiężną optyką. Można również zabrać ze sobą granatnik MAAWS. W każdym bądź razie w trakcie rozgrywania tej misji nie powinieneś być ani razu zmuszony do użycia tego uzbrojenia - w scenariuszu jesteś czołgistą Benem Herrerą i to właśnie tym czołgiem (Abramsem) będziesz siał zniszczenie. Warto jednak zabrać ze sobą dalmierz, który posłuży do wskazywania celów artylerii i samolotowi bliskiego wsparcia sił lądowych A-10.
Kolejne zadania w scenariuszu:
- Chronić konwój (1)
- Oczyścić umocnienia (2a, 2b, 2c i 2d)
- Oczyścić przełęcz (3)
- Uratować mieszkańców wsi (4)
- Zabezpieczyć miejsce katastrofy (5)
- Znaleźć jeńców (6)
[1] |
[2] |
Po rozpoczęciu misji cierpliwie wysłuchaj, co ma do powiedzenia twój przełożony (#1) - a z grubsza powtarza on to, co przeczytałeś już podczas odprawy.
Kiedy dowódca skończy swoją gadkę wyjdź z tej wieży kontrolnej lotniska i skieruj się na północ, do kwadratu 082022 , w kierunku drogi, na której czeka już na ciebie amerykański konwój pojazdów opancerzonych (1) . Jesteś dowódcą czołgu, więc wskakuj do Abramsa, który otwiera kolumnę złożoną z bojowych wozów piechoty M2 Bradley (#2). W trakcie rozgrywania tej misji musisz przede wszystkim chronić ów konwój (1) , który poprowadzisz, nie dopuszczając do tego by nieprzyjaciel spalił ci zbyt dużo pojazdów. Po zajęciu siedzenia dowódcy wozu w Abramsie warto wejść na chwilę do opcji graficznych i zwiększyć zasięg widoczności do ok. 3km (albo i więcej, jeżeli grasz na odpowiednio mocnym komputerze). Zredukowanie/wyłączenie postefektów (efektu rozmycia) też nie byłoby głupim pomysłem... Dzięki temu zabiegowi będziesz w stanie spostrzegać wrogów na długo przed tym, nim oni będą w stanie wyrządzić krzywdę twoim pojazdom. Pora ruszać w drogę by oczyścić umocnienia (2a, 2b, 2c i 2d) nieprzyjaciela.
[3] |
[4] |
Podkomendnym w pozostałych wozach można nakazać poruszanie się w kolumnie (kombinacja klawiszy 8-1) za Abramsem jadącym na szpicy, ponieważ puszczenie przodem któregoś z Bradleyów może zakończyć się jego szybkim utraceniem. Najpierw wjedź między zabudowania położone na zachodzie, w kwadracie 075019, a następnie odbij na skrzyżowaniu w prawo i podążaj na północ. Na obrzeżach tej wioseczki, koło ostatniej z lepianek, napotkasz jakieś ludzkie postacie (#3) - nie strzelaj, to cywile. Generalnie w tym scenariuszu trzeba trochę uważać do kogo otwiera się ogień, ponieważ w okolicy harcują również neutralni partyzanci, których bardzo łatwo pomylić z takistańskimi, pro-rządowymi bojownikami (tudzież bojówkarzami).
Jedź dalej drogą. Kawałek dalej na północy, w kwadracie 076030 (#4), dostrzeżesz pierwsze umocnienia nieprzyjaciela (2a) , z którymi powinieneś zrobić porządek.
[5] |
[6] |
Otwieraj ogień z maksymalnego możliwego dystansu. Wrogów najlepiej wypatrywać robiąc użytek z któregoś z dwóch dostępnych kanałów termowizyjnych czołgowych celowników (między dostępnymi kanałami przełączasz się klawiszem N) (#5). Jeśli chcesz sam postrzelać z czołgowej armaty możesz się przesiąść na stanowisko działonowego (celowniczego). To nie jest odpowiednie miejsce poradnika by opisywać sterowanie czołgiem, a wszyscy ci, którzy pierwszy raz mają do czynienia z tą grą powinni się bezwzględnie zapoznać najpierw z samouczkiem.
Umocnienia (2a) nieprzyjaciela (#6) to kilka samochodów pancernych, wkm, piesi bojownicy i przede wszystkim stareńki czołg średni T-34 po lewej stronie drogi. Na wzgórzach po prawej również mogą pojawić się panowie w turbanach na głowach i z bronią w ręku - uważaj, nie pomyl ich z neutralnymi partyzantami. Cele (poza czołgiem T-34) nie stanowią zwykle większego zagrożenia dla twojego konwoju, więc chcąc uniknąć pomyłek przy rozpoznawaniu wroga możesz zdać się na załogę twego wozu. Jeśli AI zaczyna ostrzeliwać cele to znaczy, że masz do czynienia z nieprzyjacielem. Poza jednym, wspomnianym T-34 czającym się w zasadzce po lewej stronie drogi, traktem tym mogą nadjechać od północy kolejne dwa takie czołgi. Piechotę zwalczaj ogniem karabinu maszynowego sprzężonego z armatą Abramsa, jak i kaemu znajdującego się na wieży czołgu, w obrotnicy ładowniczego. Samochody pancerne ostrzeliwuj z wielkokalibrowego karabinu maszynowego dowódcy wozu, ostatecznie możesz też użyć przeciwko nim amunicji odłamkowo-burzącej (HE) do armaty. Czołgi nieprzyjaciela pal pociskami przeciwpancernymi (AP) wystrzelonymi z armaty Abramsa.
[7] |
[8] |
W pewnym momencie załoga jednego z twoich Bradleyów zauważy, że kończy mu się paliwo. Kretyni. Będziesz musiał opuścić na chwilę swojego Abramsa (w zasadzie zostaniesz z niego wyrzucony przez grę), gdy w tym samym czasie załoga Bradleya zajmie się "usterką" swojego wozu. Jeżeli w tym momencie zaatakują was takistańscy bojownicy to lepiej schować się za pancerzem któregoś z wozów i pozwolić tym pojazdom zakończyć walkę bez swojego udziału - dekownicy żyją tutaj dłużej. Wyrzucenie z Abramsa dowódcy wydaje się być tylko pretekstem do pokazania mu katastrofy samolotu transportowego C-130 Herkules, który zostanie trafiony rakietą ziemia-powietrze i rozbije się gdzieś za wzgórzami na północnym-zachodzie (#7). W dalszej części gry będziesz musiał udać się na miejsce katastrofy by sprawdzić czy ktoś ją przeżył - ale to dopiero na koniec.
Gdy żołnierze przywrócą na chód Bradleya wsiądź z powrotem do Abramsa i poprowadź cały konwój w kierunku kolejnych umocnienień nieprzyjaciela (2b) zlokalizowanych w kwadracie 0703 na północy (#8).