Misja 2 - Witaj w Takistanie (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead poradnik ArmA II: Operation Arrowhead
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
[11] |
[12] |
Następnie pora ruszać za towarzyszami w kierunku pobliskiej wioski Loy Manara (3) znajdującej się w kwadracie 084024 , by ją zająć . Jeśli nie wiesz gdzie aktualnie znajduje się twój dowódca i podlegli mu pozostali żołnierze pododdziału, wciśnij kombinację klawiszy 5-5. Trzymaj się za chłopakami biegnącymi w kierunki wioski (#11), staraj się nie wbiegać na wzniesienie po lewej (na północy) by nie stanowić łatwego celu dla takistańskich bojowników przebywających we wsi. Jeśli podczas walki zostałeś ranny i potrzebujesz pomocy medycznej wciśnij 5-4 - po chwili (raczej dłuższej niż krótszej...) powinien zjawić się kolega-sanitariusz. Zbliżając się do tej takistańskiej osady (3) wykorzystuj jako osłonę wszelkie murki i głazy.
W wiosce (3) , na drodze wychodzącej w kierunku północnym, napotkasz zapewne jakiś przestarzały samochód pancerny wykorzystywany przez bojowników (#12). Nie wiem wprawdzie czy jest on "na chodzie" w tej misji, tzn. czy zamontowany w pojeździe wkm (wielkokalibrowy karabin maszynowy) może zrobić ci krzywdę, czy bryka stanowi tylko element dekoracyjny, ale tak czy siak warto wpakować w nią granat wystrzelony z granatnika podlufowego. Ewentualnie rzucić pod pojazd granat ręczny, jeśli takowy posiadasz w swoim arsenale.
[13] |
[14] |
Wystrzelaj wszystkich zauważonych w wiosce bojowników (a może powinienem napisać bojówkarzy?). Jedynym rzucającym się w oczy znakiem rozpoznawczym, po którym odróżnisz ich od cywilów są karabiny różnorakiego pochodzenia, które ci dżentelmeni dzierżą w łapach. Przede wszystkim wybij obsadę wkmu za workami z piaskiem po lewej stronie drogi prowadzącej ze wsi w kierunku wschodnim (#13) - gniazdo wkm znajduje się na obrzeżach Loy Manara (3) .
Po walce i oczyszczeniu z bojowników tej takistańskiej wioski czas zająć wieś Jaza (4) leżącą na południowym-wschodzie, w kwadracie 093017 . Zanim jednak udasz się w jej kierunku możesz sprawdzić kieszenie poległych Amerykanów (o ile któryś z nich miał pecha zginąć na tym zad..., ekhm, w tym odległym i egzotycznym rejonie świata). Warto rozejrzeć się za karabinkiem wyposażonym w celownik termowizyjny lub optyczny o sporym powiększeniu - za chwilę taka właśnie broń (#14) może się bardzo przydać.
[15] |
[16] |
Ruszaj za towarzyszami w stronę kolejnej takistańskiej wsi (4) . Wróg dysponuje w tym rejonie także poważniejszym sprzętem, jak czołgi i transportery opancerzone, jednak powinny one paść łupem amerykańskich Abramsów i Apaczów. Ty zaś nie powinieneś być zmuszony prowadzić walki z takim pancernym przeciwnikiem. Na szczęście. Na południowo-wschodnich obrzeżach Loy Manara (3) jest gospodarstwo jakiegoś takistańskiego pastucha (#15).
Wchodząc na dach lepianki (#16) znajdującej się w zagrodzie zyskasz całkiem niezły widok na tą sąsiednią wioskę (4) , którą powinieneś teraz zdobyć. To dobra pozycja by postrzelać trochę z karabinka wyposażonego w celownik o sporym powiększeniu. Jeśli jednak nie udało ci się takiego zdobyć, to nie ma się co ociągać, tylko trzeba zasuwać za towarzyszami dalej. Z tej odległości tylko zmarnujesz amunicję próbując trafić w jakikolwiek turban w Jazie (4) , mierząc do niego przez holograf EOTech.
[17] |
[18] |
Jeśli jednak na twojej nowej broni zamontowany jest optyczny ACOG lub termowizyjny TWS możesz przyjrzeć się przez niego zabudowaniom sąsiedniej wsi (4) . Na dachach dwóch budynków położonych na północnych obrzeżach tego osiedla powinieneś dostrzec dwa wkmy . W pobliżu tego bardziej wysuniętego na północny-wschód (#17) może się kręcić także kilku bojowników. Ostrzelaj wszystkie sylwetki - celowniczych wkmów może być trudniej trafić, ponieważ widać stąd w zasadzie tylko ich łby.
Osłaniając swoich kolegów biegnących w stronę tej wioski (4) wyeliminuj celowniczego drugiego wkmu , usiłując trafić go w głowę (#18).
[19] |
[20] |
Zejdź z dachu i biegnij za towarzyszami (#19), modląc się w duchu, by dowódca drużyny był na tyle inteligentny, aby obrać jak najlepsze podejście do Jazy (4) . A to prowadzi z kierunku zachodniego, od strony zdobytego niedawno lotniska (1) . Wioska (4) znajduje się bowiem na zboczu wzniesienia opadającym z zachodu na wschód i podchodząc właśnie z tego pierwszego kierunku będziesz miał lepszy widok na pozycje bojowników we wsi. Ciebie i twoich towarzyszy powinny wspomóc w walce bojowe wozy piechoty M2 Bradley. Nie oznacza to jednak, że możesz poczekać aż one same zrobią porządek z nieprzyjacielem, ani zostawiać tego zadania swoim kolegom-piechurom, ponieważ łatwo wówczas o niepotrzebne straty. Zaś misja kończy się niepowodzeniem, jeżeli Amerykanie stracą w boju zbyt dużo ludzi albo sprzętu!
Wesprzyj zatem kolegów, eliminując bojowników zajmujących pozycje głównie wzdłuż drogi biegnącej przez wieś (4) . Na tymże trakcie możesz dostrzec kolejny samochód z wkmem. Zrób z nim porządek przy pomocy granatu wystrzelonego z granatnika podwieszanego, ewentualnie zastrzel najpierw celowniczego wkmu, a później kierowcę. Uczyń to ostrożnie wychylając się zza rogu budynku albo zza muru (#20). Misja zakończy się po oczyszczeniu osady z takistańskich bojówkarzy.