Przeciwnicy | Podstawy rozgrywki | Anomaly 2 Anomaly 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
BEHEMOTH Potężna wieża z wysokim pancerzem zadająca bardzo duże, a co ważniejsze, obszarowe obrażenia. Walcząc z Behemothem należy korzystać z wabików. Stawiaj je po drugiej stronie względem trasy przejazdu, by po pierwsze być poza zasięgiem obszarówki, a po drugie by musiał wykonać obrót o 180° nim zacznie ostrzeliwać oddział, po zniszczeniu przynęty. Behemoth jest powolny sam w sobie, a w połączeniu z Gripper Guardem taki obrót będzie trwał dla niego bardzo długo. Wystarczająco długo, by go zniszczyć nim wystrzeli, bez potrzeby używania drugiego wabika. | |
BLASTER Podstawowa jednostka wroga. Słaby pancerz, niskie obrażenia i średni zasięg. Groźny tylko w dużych ilościach. Wówczas najlepiej sprawdzi się na nie Assault Hound. | |
CHARGER Charger sam w sobie jest niegroźny, jako że nie zadaje żadnych obrażeń. Wymusza jednak na jednostkach strzelanie w siebie i absorbuje energię z pocisków. Gdy pasek ładowania napełni się w całości przemienia się w Storm Reapera, czyli najmocniejszą wieżę w grze. Jeśli nie chcesz się z nią zmierzyć, to do walki z Chargerem używaj wolno strzelających Hammerów. Gripper Guard również spowalnia tempo absorbowania energii. Alternatywnie możesz wykorzystać A.I.M. i/lub EMP, by je całkowicie zignorować. | |
ENFORCER Dysponuje podobnymi statystykami do Blastera, z trochę tylko wyższą siłą ognia. Przede wszystkim jednak otacza go sześć tarcz energetycznych, które są w stanie wytrzymać jedno uderzenie każdej mocy, co trochę komplikuje sprawę. W walce z nimi należy stosować szybkostrzelne jednostki, najlepiej Houndy. | |
HACKER Specyficzna wieża. Nie atakuje, wystrzeliwuje natomiast pole energetyczne w kierunku oddziału. Jednostki zwrócą ogień przeciwko dowódcy, jeżeli ten razem z nimi będzie się w nim znajdował. Nie stanowi wielkiego zagrożenia i nie powinien stanowić priorytetu na liście celów. Wyjście z pola sprawi, że Hacker jest kompletnie bezużyteczny, więc wystarczy tylko dokładnie kontrolować, gdzie aktualnie stoi dowódca. | |
PREDATOR Predatory z reguły występują w bardzo dużych grupach. Schowane są pod ziemią i "przebudzają" się w czasie przejazdu niedaleko ich. Co ważne nie muszą aktywować się wszystkie naraz, więc może się zdarzyć, że przy ponownym przejechaniu przez dany teren znów kilka wyskoczy na powierzchnię. Zadają dość spore obrażenia, mają też przyzwoity zasięg. Ich słabą stroną jest bardzo słabe opancerzenie. Należy również pamiętać, że po zniszczeniu emitują falę, która niszczy pole siłowe pobliskich jednostek. Dlatego w walce z nimi nie należy stosować Shield Guarda. Świetnie natomiast sprawdzi się Assault Hound. | |
SCORCHER Potężne, obszarowe obrażenia i duży pancerz to wizytówka Scorchera. Choć zadaje największy czysty damage w grze, to jednak może strzelać na stosunkowo małym obszarze i tylko na wprost i na boki. Walcząc z nim staraj się poprowadzić trasę poza zasięgiem ognia (obserwuj wypalone tereny wokół wieży), najlepiej od tyłu. Jeśli nie jest to możliwe wykorzystaj Sledge Hammery, by zniszczyć go nim będziesz w zasięgu, a jeśli już musisz przejechać przez pole rażenia Scorchera obowiązkowo wykorzystaj wabik, by zmusić go do ziania w innym kierunku. | |
SCRAMBLER Choć nie posiada żadnych mechanizmów ofensywnych, ani defensywnych, Scrambler może być bardzo niewygodny. Jego zadaniem jest zakłócanie łączności, przez co na mapie taktycznej nie widać, jakie wieże znajdują się w jego bezpośrednim sąsiedztwie. | |
STORM REAPER Najcięższy z tradycyjnych przeciwników. Dojrzała forma Chargera, po naładowaniu. Dysponuje potężnym pancerzem i dużymi obszarowymi obrażeniami. W porównaniu jednak do Behemotha, ciężki pancerz nie spowalnia go, więc sztuczka z długim obrotem na niego nie podziała. Przy walce z Reaperem należy postawić wabik z dala od trasy konwoju i wykorzystać A.I.M. dla jak najszybszego zniszczenia go. |