MISJA 14 - Piekło-niebo | Opis przejścia | Anomaly 2 Anomaly 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
MISJA 14 - Piekło-niebo
Zakończenia gry
W ostatniej misji musisz obrać finalny kurs działania. Możesz zniszczyć, bądź zachować Anomalię. Jeśli zdecydujesz się na jej zniszczenie, skażesz ludzkość na wieczną zimę, ale raz na zawsze pozbędziesz się obcych. Jeśli zdecydujesz się zachować Anomalię, wyłączysz Maszyny, jednak nie zniszczysz ich, a Anomalia pozostanie aktywna.
Bez względu na wybór początek gry będzie taki sam. Zbierz oddział składający się z Shadow Servanta, Gripper Guarda, Shield Guarda i trzech Assault Hound, a następnie rozpocznij wstępne rozpoznanie terenu i zbieranie zasobów.
Przy wjeździe do drugiego sektora zmaterializuje się wielki latający statek Maszyn, nazwany w grze nie nazbyt oryginalnie, Bossem. Jest to pierwsza i jedyna w grze jednostka wroga, która potrafi się swobodnie przemieszczać po całym obszarze mapy. Na razie nie przejmuj się nim zbytnio i zbierz całe dostępne Carusaurum, Potem skieruj się do następnego punktu kontrolnego.
Jak się okaże, Boss zablokował drogę do kolejnej sekcji mapy tworząc wir na drodze. W przyszłości będzie to robił dość regularnie, często zmuszając do zmiany planowanej trasy. Przez wir da się, co prawda przejechać bez strat, o ile jednostki mają założoną tarczę i włączysz w jego miejscu naprawę, ale zawsze bezpieczniej będzie zwyczajnie zmienić tor przemieszczania się. Wykorzystaj mały zaułek przed Bossem do ostrzelania go. Na Bossa działa zarówno wabik jak i A.I.M. Bezskuteczne jednak okaże się E.M.P.
Po zniszczeniu szybko zacznie się odbudowywać. Da to mimo wszystko czas na swobodny przejazd na drugą stronę mapy. Teraz nadszedł czas decyzji...
Zachowanie Anomalii
By zachować Anomalię należy zniszczyć sześć niebieskich wież zaznaczonych kółkiem na mapie taktycznej. Jeśli podzielisz wizualnie całą tę część mapy na cztery równe obszary, to znajdą się one w lewej górnej i w prawej dolnej części. Należy jak najszybciej skupić się na zniszczeniu wież, począwszy od lewej górnej strony
Kierując się w stronę wież, zawsze pamiętaj o zebraniu pobliskich złóż Carusaurum. Gdy tylko będziesz w stanie ulepszaj jednostki. Priorytet w tym względzie powinny mieć jednostki wsparcia z Shadowem na czele. Uważaj także na Bossa, który już się zreprodukował.
Jak widać na screenie, Boss zablokował drogę do południowej wieży osadzając się na drodze, tworząc wir, podobnie jak zrobił to wcześniej przed punktem kontrolnym. Zważ, że będzie to regularny element widokowy lokalnego krajobrazu i z racji tego nie da się jednoznacznie wykreślić najlepszej drogi do celu. Obserwuj dokładnie położenie spodka i dostosowuj trasę tak by go omijać i w miarę możliwości ostrzeliwać. Jeśli już będzie za późno na zmianę drogi i będziesz zmuszony przejechać przez wir upewnij się, że postawisz w jego miejscu naprawę.
Dobrym sposobem będzie też kursowanie w kółko po jakimś małym, czystym od przeciwników obszarze i ostrzeliwanie z niego Bossa, a potem szybki zryw w stronę wieży. Walka z Bossem nie jest priorytetem, ale zniszczenie da ok. minuty swobody, nim ponownie się złoży, co spokojnie powinno wystarczyć na zniszczenie jednej wieży. Minusem takiej taktyki jest jednak duże ryzyko, że Boss siądzie na drodze w momencie, kiedy to nie będziesz już mógł zmienić trasy.
Gdy tylko znajdziesz się w pobliżu wieży od razu użyj na niej A.I.M. Wieże nie są zbyt mocne i zakładając, że Houndy są już rozgrzane, to "spalą" je w kilka sekund. Po zniszczeniu wieży ruszaj na kolejną i zrównaj ją z ziemią trzymając się tej samej taktyki
Po zniszczeniu drugiej niebieskiej wieży Boss siądzie na ostatniej, która została w sektorze i zacznie naprawiać zniszczonych już przeciwników. Paradoksalnie nie jest to tak straszne, gdyż dobrze obsadzony oddział z wzmocnionym maksymalnie Gripperem, Shieldem i Shadowem powinien sobie gładko radzić z wieżami, a odpadnie problem z wytyczeniem trasy. Ruszaj na trzecią wieżę i zniszcz ją (nie zapomnij o A.I.M.), a pierwsza część misji zostanie zakończona.
Przejeżdżając do następnej części mapy z niebiskimi wieżami chcąc nie chcąc będziesz zmuszony odwiedzić region czerwonych wież. Skróć drogę do minimum i jak najszybciej dostań do kolejnego obszaru. Po drodze nie zapomnij przejechać przez punkty kontrolne i zebrać tyle Carusaurum, ile będziesz w stanie.
Siła Twojego oddziału będzie już na tyle silna by bez problemu radzić sobie zarówno z wieżami, jak i z Bossem. Wykorzystaj zakręty przy złożach Carusaurum, by wysłać go "na urlop", a następnie wyrusz na południe w linii prostej, by szybko zniszczyć pierwsze dwie wieże i obierz kurs na ostatnią.
Boss ponownie siądzie na wieży. W ostatniej walce nie zapomnij o użyciu EMP na pobliskim Behemothcie i Chargerze. Na Bossa rzuć A.I.M., a potem od razu następne, gdy tylko pierwsze się skończy. Wykorzystaj również wabiki i naprawę. Jeśli będziesz zmuszony wyjechać i wjechać ponownie, wszystkie boczne wieże w pełni się odnowią, dlatego staraj się zniszczyć ostatnią wieżę za pierwszym razem. Gdy to zrobisz w końcu zakończysz wojnę, ratując ludzkość przed wiecznym mrozem i wprowadzając ją na nową drogę postępu...
Zniszczenie Anomalii
By zniszczyć Anomalię należy zniszczyć sześć czerwonych wież zaznaczonych kółkiem na mapie taktycznej. Jeśli podzielisz wizualnie całą tę część mapy na cztery równe części, to znajdą się one w prawej górnej i w lewej dolnej części. Należy jak najszybciej skupić się na zniszczeniu wież, począwszy od prawej górnej strony.
Ogólna strategia dla tej opcji jest taka sama jak w przypadku zachowania Anomalii. Odpowiednio dobieraj trasę względem Bossa i w miarę możliwości staraj się go niszczyć, by zyskać na czasie. Dwie pierwsze wieże znajdują się blisko siebie w regionie ładnego prostokąta, który można wykorzystać do objeżdżania obu, by szybko się ich pozbyć.
Po zniszczeniu dwóch pierwszych wież Boss siądzie na ostatniej. Wykorzystaj pobliski teren, by krążyć wokół niego, a ostrzeliwując sam latający spodek nie zapominaj o wykorzystaniu A.I.M.
Po wykonaniu roboty, zbierz jeszcze pobliskie Carusaurum, zapisz grę w punkcie kontrolnym i przejedź na dolny obszar, skąd szybko górą przedostań się drugiej komory z czerwonymi wieżami, nim Boss odzyska funkcjonalność.
Taktyka pozostaje bez zmian. Co więcej, na typ etapie powinieneś dysponować już na tyle silnymi jednostkami, iż nawet wir Bossa nie powinien stanowić przeszkody. Zakładając, że oba typy Guardów są już maksymalnie rozwinięte, nie ma potrzeby przejmować się doborem trasy. Gripper prowadzący konwój to prawdziwy czołg, a wzmocniony tarczą Shielda powinien być w stanie przedrzeć się przez wir bez większych strat. Jednocześnie rozgrzane Houndy szybko zajmą się Bossem, gdy ten się pojawi. W razie, czego oczywiście nie zapominaj o naprawie w miejscu wiru, ale docelowo na tym etapie Boss powinien zniknąć w parę chwil po tym jak się pojawi. Zniszcz pierwsze dwie wieże.
Przed ostatnią walką Boss ponownie spocznie na ostatniej wieży. Żaden problem. Odwiedź ostatni punkt kontrolny ze złożem Carusaurum, ulepsz co jeszcze można ulepszyć i ruszaj w drogę.
Samo miejsce dojazdu do Bossa jest zdecydowanie wygodniejsze i łatwiejsze od alternatywnego zakończenia, jednakże tak jak i wtedy wszystkie wieże regularnie będą się odnawiać. Będąc już obok Bossa odpal wszystkie pozostałe zdolności, na czele z A.I.M. i wabikiem. Jeśli Houndy rozgrzeją się przed finałowym starciem, to całość powinna zająć góra paręnaście sekund. Zniszcz Anomalię i raz na zawsze uwolnij ludzkość od wrogiej rasy!