Rozdział VIII - Filary sprawiedliwości (cz.2) | Kampania Anno 1404 poradnik Anno 1404
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Zadania zw. z przyspieszeniem budowy i obniżeniem kosztów utrzymania Katedry.
Kliknij na magazyn Al Zahira - D , a zleci Ci on wyłowienie 3 łatwo zauważalnych rozbitków znajdujących się dosłownie nieopodal na północy. Zadanie to powinno być oznaczone moim zdaniem jako główne, ponieważ jest niezwykle ważne. W zamian za jego wykonanie, dostaniesz budowniczych Orientu. Po dostarczeniu ich na Kingsbridge, budowa 2 etapu Katedry zostanie o 60% przyspieszona. O tyle samo spadną koszty jej budowy. Obrazek [#6] pokazuje jednego z rozbitków.
[#6]
Następna misja dla Al Zahira - równie owocna co pierwsza - uaktywni się automatycznie po skończeniu budowy 2 etapu Katedry. Należy dostarczyć 20 ton odzienia i 20 ton chleba do magaznu Al Alin. Odbędzie się to kosztem mieszkańców Kingsbridge. Albo pogodzisz się, że dopóki zapasy chleba i odzienia nie wrócą do normalnego poziomu, będziesz borykał się z problemem deficytu pieniędzy, albo wybudujesz jeszcze 1 plantację konopi i 1 warsztat tkacza oraz farmę zbożową, młyn i piekarnię. Załaduj wymagane towary na statek i ruszaj z nimi do Al Zahira. W nagrodę otrzymasz mistrzów budowlanych. Dodaj ich do magazynu na wyspie A i ciesz się przyspieszeniem 3 etapu budowy Katedry o 60%. Obrazek [#7] przedstawia ukończony 3 etap budowy monumentu.
[#7]
Zajmij się teraz zadaniami od Marie d'Artois. Pierwsze zadanie dla przywódczyni Inglebeck, polegające na dostarczeniu 30 ton drewna i 15 ton narzędzi do tamtejszego magazynu, nie przynosi żadnych specjalnych korzyści. Jednak otwiera ono nam możliwość wykonania późniejszych poleceń Marie d'Artois, za które dostaniemy wartościowe nagrody/przedmioty.
Po wypełnieniu 1 zadania, kliknij na magazyn wyspy E . Marie d'Artois poprosi Cię teraz o oddanie do jej magazynu 40 ton odzienia i 20 ton ryb. Jeśli wybudowałeś dodatkowe plantacje konopi, warsztaty dla tkaczy i chaty rybackie, tak jak wcześniej zaleciłem, nie powinno być problemu z załadowaniem określonej ilości towarów na statek i przewiezieniu go do E . Nagrodą będzie przedmiot strzelista doskonałość, która po umieszczeniu w magazynie na Kingsbridge obniży koszty utrzymania Katedry aż o 50%! Jeśli mógłbyś zrobić to zadanie wcześniej - bardzo zachęcam. Koszty utrzymania Katedry są bowiem ogromne.
Trzecie zadanie, jakie dostaniesz od Marie d'Artois, dotyczy wraku statku oznaczonego na mapie literą S - obrazek [#8] Musisz wyłowić skrzynię znajdującą się w jego pobliżu i przetransportować ją do Inglebeck. Za spełnienie prośby Marie dostaniesz fajkę mistrzów zwiększającą produktywność pieców szklarskich o 25%. Jest to bardzo przydatny przedmiot, ponieważ pojedynczy piec dość wolno wytwarza szkło.
[#8]
Kolejne zadanie od Al Zahira otrzymamy po zakończeniu 3 etapu budowy Katedry. Wezyr dowiedział się, że Lucius zaczął współpracę z mędrcami, którzy doradzają mu przy wznoszeniu monumentu. Trzeba temu jakoś zaradzić. Al Zahir poprosi nas o odebranie z jego magazynu specjalnego przedmiotu, szkatuły, a następnie poprosi o dostarczenie jej do Akademii Mądrości - wyspa F . Okaże się że wyspa jest zasiedlona przez popleczników Luciusa i nie mamy wstępu do Akademii. Na szczęście z pomocą przyjdzie Karim - jednak nic za darmo. Będziesz musiał przekazać mu 15 ton papieru i 2000 sztuk złota. Ze złotem nie powinno być problemu. Jeśli nie zbudowałeś wcześniej papierni, nic nie szkodzi, zrób to teraz. Dogodne miejsce na jej budowę znajduje się na wyspie C . Wznieś tam papiernię, wytwórz 15 ton papieru i dostarcz wszystko do magazynu wyspy, na której Karim ma swoją siedzibę, B . Za oddane towary, Karim da Ci Barwy kardynalskie. Załaduj je na jeden ze swoich okrętów i aktywuj. Twój statek zmieni barwy na czerwone - barwy Kardynała i jego armii. Teraz będziesz mógł śmiało podpłynąć do portu Luciusa na wyspie F i wręczyć mu specjalną szkatułę. Po chwili zostanie ona otwarta. Wyzwoli się z niej energia przez którą na Abbad Jalamid rozpęta się wielka burza piaskowa niszcząc całą kolonie Twojego wroga. Efekt: opóźni to budowę Katedry na wyspie Luciusa, a Ty będziesz mógł zasiedlić teren F i skorzystać z pomocy mędrców z Akademii Mądrości (po połączeniu drogą Akademii z magazynem). Mianowicie, Ibn al Hakim przekaże Ci przedmiot, Rozprawę o architekturze. Jeśli dodasz ją do magazynu na Kingsbridge, czas budowy ostatniego etapu Katedry skróci się o 60%. Grafika [#9] przedstawia burzę piaskową nad Abbad Jalamid.
[#9]
Lucius postanowi się zemścić za starcie jego kolonii w proch (piach). Sprawi, że w Kingsbridge wybuchnie zaraza. Jej skutkiem będzie bardzo duży deficyt w skarbcu i rebelia w mieście. Żeby straty i deficyt pozostał jak najmniejszy zarezerwuj sobie wcześniej 10 ton rud żelaza na kupienie od Karima (który sam Ci to zaproponuje) eliksiru życia. Dodawszy go do magazynu, zaraza zostanie powstrzymana.
Koniec Kardynała Luciusa
Po wygraniu wyścigu i zbudowaniu Katedry jako pierwszy, Lucius wpadnie w szał i wyśle w kierunku wyspy Al Zahira, Marie d'Artois i Kingsbridge po 1 cząstce swojej floty. Na szczęście, po skończeniu Katedry przybędzie Cesarz i przekaże Ci swoje statki wojenne. Dla pewności możesz dobudować 2-3 małe okręty wojenne. Uderz całą swą flotą na poszczególne partie okrętów nieprzyjaciela. Uspokoiwszy sytuację zgromadź siły, napraw uszkodzone statki i zaatakuj swoimi całymi siłami ostatnie 3 pozostałe statki Luciusa położone niedaleko na południe on Tuckingham - H . Na jednym z nich (duży okręt wojenny) znajduje się sam Kardynał. Po zniszczeniu wrogich okrętów zabierz Luciusa dryfującego w beczce, [#10], na jeden ze swoich statków i przetransportuj go przed oblicze Cesarza. Cesarz będzie na Ciebie czekał w porcie Kingsbridge.
[#10]
Misje poboczne
- Wyłapać wszystkich szpiegów z Kingsbridge. Zadanie to będzie aktywowało się samo automatycznie co jakiś czas. Liczba szpiegów konieczna do wyłapania będzie za każdym razem większa. Jeśli nie zdążymy odnaleźć (kliknąć) na każdego z nich najprawdopodobniej jakiś nasz budynek zostanie wysadzony np. kopalnie rudy. Pojawiają się oni w okolicach Katedry i rozbiegają na różne strony.
- Wyłapać wszystkich szpiegów, którzy pojawili się w Inglebeck. Tak jak powyżej, musisz kliknąć na każdego ze szpiegów otoczonych niebieską obwódką. Różnicą jest ich położenie. Teraz znajdują się na Inglebeck.
- Dostarczyć 40 ton lin Marie d'Artois. Jedno z ostatnich zadań dla Marie d'Artois. Zgromadź wymaganą liczbę lin i dostarcz je do wyspy E .
- Dostarczyć 40 ton broni Marie d'Artois. Będziesz potrzebował płatnerza (najlepiej 3). Z drugiej strony możesz jedynie ograniczyć produkcję czegoś co również wymaga żelaza np. kuźni. Wtedy płatnerz zacznie pracować na wyższych obrotach.
- Sprawić, że na Kingsbridge osiedli się minimum 200 arystokratów. Jedno z trudniejszych zadań. Pojawia się na samym początku misji 8. Jeśli rozbudowałeś wyspę A tak jak radziłem w opisie tej misji, do awansu patrycjuszy na arystokratów potrzebujesz tylko ksiąg i skórzanych kaftanów. Papiernię już masz (obszar C ). Zbuduj warsztat drukarski na Kingsbridge oraz 2 plantacje indygo na jednej z południowych wysp orientalnych. Na Carlingham uruchom produkcję skórzanych kaftanów, czyli zbuduj kopalnie soli, warzelnie soli, garbarnie, chatę smolarza i 1 zagrodę dla świń. Nanieś odpowiednie zmiany na szlaki handlowe lub stwórz nowe i zacznij zwozić indygo, papier plus skórzane kaftany do magazynu położonego na Kingsbridge. Indygo i papier automatycznie trafi do warsztatu drukarskiego.
- Ochronić minimum 1 statek w porcie Al Zahira i Marie d'Artois. Zadanie aktywuje się po zbudowaniu Katedry. Lucius rozkaże zaatakować własnej flocie Ciebie, Al Zahira i Marie d'Artois. Wypłyń na przeciw okrętom wojennym Kardynała zmierzającym do Ciebie, a następnie rozdziel swoje jednostki morskie. Połowę (ewentualnie większą połowę) wyślij na wyspę Marie d'Artois - resztę do portu Al Zahira - D .