Rozdział VII - Człowiek w masce (cz.1) | Kampania Anno 1404 poradnik Anno 1404
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019
Rozdział VII - Człowiek w masce
Cesarz jest śmiertelnie chory, a Lord Northburgh przepadł bez wieści! W misji 7 wszystkie Twoje działania będą zmierzały najpierw do uratowania Lorda, a następnie wyprodukowania dla śmiertelnie chorego Cesarza - eliksiru życia. |
Legenda:
- A - Diyah. Twoja wyspa, tu zaczynasz grę.
- B - Hambizan
- C - Bagnisko wiedźmy
- D - Earlbury
- E - Twierdza asasynów
- F - Wyspa skorpionów
- G - Wyspa małp
- H - Hopton
Cele główne:
- Postarać się o audiencję u Cesarza.
- Założyć plantację daktyli.
- Wyruszyć na poszukiwania Lorda Northburgha.
- Dostarczyć 5 ton mleka wiedźmie Hekacie.
- Dostarczyć wiadomość w butelce alchemikowi Izmirowi.
- Zdobyć 6 ton indygo i 5 ton papieru.
- Zbudować prosperujący warsztat dywanów.
- Sporządzić mapę prowadzącą do twierdzy Asasynów i oddać ją do magazynu Earlbury.
- Sprawić, że w Diyah osiedli się 120 arabskich osadników.
- Uwolnić Lorda Northburgha przy pomocy saperów.
- Zabrać Lorda Northburgha do Cesarza.
- Dostarczyć specjalną recepturę wiedźmie.
- Zniszczyć statek wędrownego kupca - złodzieja receptury.
- Dostarczyć wiedźmie jedną Czarną Perłę i 1 fiolkę z czterosokiem.
- Zorganizować 1 grupę ochotników dla Philipie Lamour.
Cele drugorzędne:
- Dostarczyć 20 ton daktyli i 20 ton mleka do magazynu Philipe Lamoura.
- Zbudować 1 plantację i 1 palarnię kawy.
- Posiadać ponad 1700 arabskich osadników, najwyższą rangę zaufania u Al Zahira, 240 ton narzędzi, 240 ton lin, 90 ton mechanizmów prostych.
- Dostarczyć 20 ton kwarcu wiedźmie Hekacie.
- Dostarczyć 10 ton rud żelaza i 10 ton rud złota alchemikowi Izmirowi.
- Dostarczyć 20 ton mozaiki i 20 ton gliny na wyspę asasynów.
- Dostarczyć 20 ton kawy i 20 ton mleka na wyspę asasynów.
Początek
Misję 7 rozpoczynamy z 1 okrętem flagowym i skromnie rozwiniętą wyspą Diyah. Zacznij jej rozbudowę od stworzenia 2 plantacji daktyli i 2 zagród dla kóz. Po wykonaniu pierwszych głównych zadań otrzymamy od wezyra jeden okręt wojenny. Przez cały poziom mamy dostęp wyłącznie do budowli Orientu. Jeśli nie mógłbyś budować orientalnych struktur wyższych rang (np. Sojusznika Szejka) zakup na Earlbury podarek - Książęca sympatia. Kosztuje on 150 pkt sławy, a przekazawszy go Al Zahirowi awansujesz do 3 rangi zaufania.
Najpierw będziesz musiał postarać się u audiencję u Cesarza. Dopłyń statkiem do magazynu Earlbury - D , a dowiesz się że Cesarz jest śmiertelnie chory i jedynie Lord Northburgh mógłby tutaj pomóc. Trzeba więc odnaleźć Lorda Northburgha. Do zbadania będą 3 miejsca: Twierdza asasyna Al Rashida - E , Bagnisko wiedźmy Hekaty - C i Wieża alchemika Izmira - A . Od razu napiszę, że jakiekolwiek informacje posiada tylko wiedźma. Pozostali nic Ci nie powiedzą. Umieść magazyn na wyspie czarownicy, jak zostało to pokazane na obrazku [#1]. Za 5 ton mleka Hekata odda Ci wiadomość w butelce autorstwa Northburgha. Dostarcz ją teraz alchemikowi Izmirowi mieszkającemu na wieży na Twojej wyspie A . Izmir, zaraz po dodaniu listu do magazynu, zapyta Cię czy dasz mu go do zbadania. Zgódź się. W międzyczasie nie zapomnij o rozbudowie osady - stale wznoś nowe namioty dla nomadów.
[#1]
Okaże się, że Lord Northburgh został uwięziony w twierdzy asasynów - E . Pierwszą rzeczą jaką musisz zrobić to przygotować dokładną mapę twierdzy. Aby to uczynić wybuduj plantację indygo na wyspie A i kup 5 ton papieru od wezyra na Hapton. Obok plantacji indygo umieść warsztat tkacza dywanów. Dywany będą niezbędne do awansu społecznego nomadów. Jednak do ich produkcji potrzeba jeszcze jedwabiu, którego nie da rady uprawiać na Diyah. Pozyskasz go, kolonizując wyspę skorpionów F i budując tam 2 uprawy morwy. Obrazek [#2] przedstawia skolonizowaną wyspę F .
[#2]
Lord Northburgh w opałach
Załaduj 6 ton indygo oraz 5 ton papieru na statek i ruszaj w pobliże twierdzy asasynów. Kliknij na skały (teren wyspy), a po chwili potrzebna mapa zostanie automatycznie sporządzona. Oddaj ją do magazynu Cesarza. Jedynym sposobem na wydostanie Lorda z twierdzy jest użycie specjalnego oddziału saperów, który zostanie Ci przekazany po tym jak na Diyah osiedli się 120 arabskich osadników. Pierwsi arabscy osadnicy zaczną się osiedlać na wyspie A , kiedy zostaną zaspokojone wszystkie pozostałe potrzeby nomadów tj. dostęp do dywanów i meczetu. Jeśli tak jak wcześniej napisałem zacząłeś wytwarzać dywany na Earlbury pozostało Ci tylko wybudowanie meczetu. Grafika [#3] pokazuje oddział saperów po zgromadzeniu 120 arabskich osadników. Pamiętaj, że do przekształcenia namiotu dla nomadów do budynku mieszkalnego arabskich osadników potrzeba, oprócz 1 tony drewna i 1 tony narzędzi, także aż 4 ton mozaiki. Mozaikę możesz albo kupować u Al Zahira - B , albo zacząć wytwarzać na Earlbury. Aby uruchomić produkcję mozaiki potrzeba kopalni kwarcu i wyrobiska gliny.
[#3]
Po osiedleniu się na Twojej wyspie co najmniej 120 arabskich osadników otrzymasz pod kontrolę oddział saperów. Rozkaż im przemieścić się na plażę wyspy, na której znajduje się twierdza asasynów. Nie musisz ich niczym transportować. Saperzy sami zbudują statek i przemieszczą się we wskazane miejsce. Rozkaż im teraz wznieść zamek na plaży. Po skończonej pracy poleć saperom uderzyć na wieżę (tryb ataku), w której przetrzymywany jest Lord Northburgh. Po chwili, Lord znajdzie się w zamku. Aby przenieść go na statek będziesz musiał jednak najpierw zamienić zamek w magazyn. Robi się to tak samo jak ulepsza się np. mały magazyn do średniego. Przekształcony zamek, obóz saperów i twierdzę asasynów przedstawia obrazek [#4].
[#4]
Przetransportuj Northburgha do Cesarza. Lord powie Ci, że Cesarz został otruty. Jednym lekarstwem, które może mu pomóc jest eliksir życia. Zostanie Ci przekazany specjalny list zaadresowany do wiedźmy - tylko ona potrafi przygotować odpowiednią miksturę. Dostarcz list wiedźmie. Niestety, receptura została skradziona przez wędrownego kupca, który przed chwilą odpłynął z wyspy. Dogoń bezbronny i bardzo powolny okręt kupca, zniszcz go, a wyłowioną recepturę przekaż wiedźmie (dostarczając ją do magazynu - C ). Do wytworzenie eliksiru potrzeba 1 czarnej perły i 1 fiolki z czterosokiem. Obrazek [#5] pokazuje ostrzał okrętu handlarza.
[#5]