Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anno 1404 - poradnik do gry

Anno 1404 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział VI - W pułapce (cz.2) | Kampania Anno 1404 poradnik Anno 1404

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019

Walka

Musisz zbudować mury na południe od warowni, wybudować 3 wieże oraz 2 dodatkowe obozy wojskowe. Nie buduj wież w mieście lecz, tak jak i dodatkowe obozy wojskowe, w okolicach tłoczni cydru. Pierwszy atak Kardynał Lucius przypuści przed upływem 15 minut. W miejscu [#3] wzniesie on swój zamek, a wokół kilka małych obozów wojskowych. Odeprzyj pierwszy atak nieprzyjaciela. Wydaj żołnierzom rozkaz ataku na małe obozy Kardynała. Po ich zniszczeniu czekaj na kolejne uderzenia wroga. Nie próbuj niszczyć zamku, ponieważ jest to zbędne i moim zdaniem niewykonalne.

[#3] - Rozdział VI - W pułapce (cz.2) | Kampania Anno 1404 - Anno 1404 - poradnik do gry

[#3]

Po odparciu pierwszej fali nieprzyjaciela odbuduj 3 chaty rybackie na północy - [#4]. Inaczej mieszkańcy zorganizują rebelię. W późniejszym czasie zbudujesz tam także magazyn na wybrzeżu (ten na południu zostanie zniszczony w czasie 2 ataku). Korzystając z magazynu prowiantu zaopatrz swoje armię w 10 ton prowiantu. Dzięki niemu Twoi rycerze zostaną uleczeni. Teraz przyjdzie kolej na zbudowanie 2 warsztatów machin wojennych. Umożliwią Ci one tworzenie trebeuszy i budowę umocnionych wież. Zalecam wznieść minimum jedną taką wieżę - także nieopodal tłoczni cydru. Drugi atak Lucius przypuści po ok. 10 minutach.

[#4] - Rozdział VI - W pułapce (cz.2) | Kampania Anno 1404 - Anno 1404 - poradnik do gry

[#4]

Odeprzyj drugi atak, mniej więcej o takiej samej sile jak pierwszy. Kolejny nastąpi dopiero, kiedy wyłapiesz wszystkich 3 szpiegów w mieście lub po upływie 6-7 minut potrzebnym szpiegom na zakończenie operacji. Każdy z nich otoczony jest niebieską obwódką - [#5]. Szpiegów dostarcz Barnabasowi, a dowiesz się, że Lucius planuje wysadzić pewien odcinek murów Twojego miasta. Jeśli chcesz temu zapobiec zniszcz dość łatwy do pokonania mały obóz saperów na wschodzie - [#6]. W międzyczasie załóż od 2 do 3 nowych, dużych obozów wojskowych. Oczywiście umieść je w pobliżu pozostałych.

[#5] - Rozdział VI - W pułapce (cz.2) | Kampania Anno 1404 - Anno 1404 - poradnik do gry

[#5]

[#6] - Rozdział VI - W pułapce (cz.2) | Kampania Anno 1404 - Anno 1404 - poradnik do gry

[#6]

Kapitulacja miasta, ucieczka

Dalsze uderzenia wojsk Kardynała nie będą już następowały po jakimś określonym limicie czasu lecz jeden po drugim. W dodatku nieprzyjaciel będzie tworzył już cięższe do zniszczenia duże obozy wojskowe. Na szczęście Marie d'Artois zda sobie sprawę, że kapitulacja miasta jest nieunikniona. W związku z tym poprosi Cię, żebyś załadował na pokład statku przedmiot, list z prośbą o pomoc i ruszył do Wielkiego Wezyra Al Zahira. Musisz kliknąć na ikonce listu i zaakceptować jego użycie. Wtedy to Twój statek automatycznie popłynie do wezyra, który to znajduje sie poza granicami mapy. Al Zahir przybędzie ze swoją flotą po ok. 8 minutach. Jeśli zbudowałeś dodatkowe obozy wojskowe tak jak zaleciłem, powinieneś bez problemu wytrzymać te 8 minut. Grafika [#7] przedstawia jeden z późniejszych i silniejszych ataków wojsk Luciusa.

[#7] - Rozdział VI - W pułapce (cz.2) | Kampania Anno 1404 - Anno 1404 - poradnik do gry

[#7]

Po przybyciu Al Zahir spyta się czy mieszkańcy są gotowi do opuszczenia wyspy. Zatwierdziwszy opcję w menu decyzyjnym - prawym górnym rogu ekranu - misja zostanie pomyślnie zakończona.

Misje poboczne

  1. Zniszczyć 2 statki w zatoce. W późniejszym etapie gry na wschód od wyspy A pojawią się 2 statki wroga uniemożliwiające wydostanie sie z zatoki statkowi, którego kapitanem jest wieśniak Iwo. Trzeba będzie je zniszczyć, aby Iwo mógł swobodnie stamtąd wypłynąć. Jest to dość trudne zadanie, ponieważ część materiałów przeznaczonych na budowę obozów wojskowych będziesz musiał wydać na produkcję małych okrętów wojennych. 2-3 powinny spokojnie wystarczyć.
  2. Dostarczyć 10 ton lin i 10 ton narzędzi rozbitemu statkowi Jacquesa. Na południu, między wyspami C i B znajduje się rozbity statek. Jego kapitan Jacques poprosi nas o dostarczenie mu 10 ton lin i 10 ton narzędzi. Nagroda: 15 ton mechanizmów prostych.
  3. Wybudować 3 plantacje konopi - jeśli te z początku misji zostaną zniszczone. Nowe plantacje należy wybudować na północy wyspy A . Tam gdzie chaty rybackie i magazyn nabrzeżny.
  4. Wybudować 3 tłocznie cydru - jeśli te z początku misji zostaną zniszczone. Nowe tłocznie należy wybudować na północy wyspy A . Tam gdzie chaty rybackie i magazyn nabrzeżny.