Alan Wake: Ścigany (1) | Odcinek 3- Okup | Solucja Alan Wake poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Alan Wake zawiera opis przejścia misji Ścigany z Odcinka 3 – Okup (część 1 z 2).
Ostatnia aktualizacja: 29 września 2021
Ścigany
Pogadaj chwilę z kierownikiem Randolphem, a następnie idź za nim do domu Rose. Gdy dotrzecie na miejsce, zapukaj do drzwi.
Po przerywniku filmowym obejrzyj program telewizyjny. Wyjdź z pokoju i udaj się do Barry'ego i Rose. Wyjdź z przyczepy i udaj się do samochodu tą samą drogą, którą już wcześniej przebyłeś.
Wygląda na to, że teraz masz policję na karku. Biegnij przed siebie, a gdy wejdziesz do wąwozu, skręć w lewo. Nie zwracając uwagi na strzały policjantów, przebiegnij pod drewnianym mostem i kontynuuj podróż wąwozem.
Gdy dotrzesz do skał, skręć w lewo. Droga jest wąska i prosta, nie sposób się tutaj zgubić. W końcu dojdziesz do światła, a tuż obok Ciebie rozbije się radiowóz. Podejdź do pobliskiej latarni. Stamtąd udaj się wąską, górską ścieżką. W oddali zobaczysz flarę wystrzeloną przez policjantów. Nie przestawaj biec.
Dotrzesz do latarni, lecz jej światło za chwilę przestanie świecić. Ruszaj dalej, obok kolejnego rozbitego radiowozu. Do zabawy niedługo dołączy helikopter. Chowając się za skałami, staraj się iść dalej unikając jednocześnie pocisków.
Helikopter prędzej czy później zostanie zniszczony przez ptaki, zaś Ty dotrzesz do drewnianej wieży. Jeśli chcesz, wejdź na górę i spójrz przez zamontowaną w tym miejscu lornetkę. Tak czy owak, dalsza droga wiedzie przez metalową furtkę.
Dotrzesz do bramy, która drży w nienaturalny sposób. Skręć w lewo, a dotrzesz do reflektora. Śledząc kabel, dojdziesz do generatora. Uruchom go, a następnie szybko biegnij do reflektora żeby skierować jego światło na bramę.
Możliwe, że generator zepsuje się i nie zdążysz tego zrobić. W takim wypadku wróć do generatora, kopnij go, a następnie powtórz całą operację. Brama zniknie po oświetleniu (pamiętaj o skupieniu na niej światła za pomocą prawego przycisku myszy / [LT] na padzie) i będzie można iść dalej.
Dojdziesz do kolejnej nawiedzonej bramy. Skręć w lewo i weź leżącą w szopie latarkę. Wróć do bramy i oświetl ją.
Gdy już otworzysz sobie drogę, biegnij dalej. Dotrzesz do następnego rozbitego radiowozu. Z leżącej tuż obok skrzynki wyjmij granaty błyskowe. Ruszaj dalej.
Gdy natkniesz się na przeciwników, naciskaj środkowy przycisk myszy (wciskaj scroll) / [RB] na padzie, by rzucać granaty błyskowe. Jak się przekonasz, jest to broń działająca podobnie do flar z rakietnicy - potrafi zlikwidować kilku wrogów naraz. Przebij się przez wrogie monstra i dotrzyj do stojącej w lesie latarni. Znajdziesz tam trochę dodatkowego wyposażenia. Ruszaj dalej przez mostek, w kierunku rozgłośni radiowej.
Likwiduj po drodze napotkanych przeciwników. Po drodze miniesz następny zniszczony radiowóz. Weź z bagażnika granaty błyskowe i biegnij dalej. Gdy dotrzesz do rozgłośni, wejdź na jej teren furtką po prawej stronie.