Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Alan Wake - poradnik do gry

Alan Wake - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Alan Wake: Osiągnięcia za postęp - lista Alan Wake poradnik, solucja

Niniejsza strona poradnika do Alan Wake podpowiada jak zdobyć wszystkie osiągnięcia otrzymywane za postęp, czyli przechodzenie kampanii fabularnej.

Ostatnia aktualizacja: 29 września 2021

Idź w stronę światła (Follow the Light)

Nagroda: 10G

Opis: osiągnięcie przyznawane jest za ukończenie treningu na początku pierwszego odcinka, na dowolnym poziomie trudności. Odblokujesz je po pierwszym użyciu broni palnej. Moment ten opisany został poniżej.

1 - Alan Wake: Osiągnięcia za postęp - lista - Alan Wake - poradnik do gry
Gdy schody przed Tobą złożą się w jedną całość, zejdź po nich i ruszaj dalej w kierunku latarni - Alan Wake: Osiągnięcia za postęp - lista - Alan Wake - poradnik do gry

Gdy schody przed Tobą złożą się w jedną całość, zejdź po nich i ruszaj dalej w kierunku latarni. Po raz kolejny natkniesz się na przeciwnika z siekierą. Podnieś latarkę leżącą na pniaku po lewej, skieruj jej światło na wroga i przytrzymaj [LT], by wypalić z niego mrok. Następnie podnieś z pniaka rewolwer i zastrzel oponenta naciskając [RT]. Pamiętaj, że w pobliżu znajduje się skrzynka z amunicją.

Nordic Walking (Nordic Walking)

Nagroda: 10G

Opis: nagroda przyznawana za zabicie Carla Stucky'ego w tartaku w pierwszym odcinku. Oto opis tej walki.

2 - Alan Wake: Osiągnięcia za postęp - lista - Alan Wake - poradnik do gry
W środku tartaku znajdziesz po lewej stronie maszynę - Alan Wake: Osiągnięcia za postęp - lista - Alan Wake - poradnik do gry

W środku tartaku znajdziesz po lewej stronie maszynę. Skorzystaj z przełącznika na niej i ruszaj dalej. Dotrzesz do skrzyni z amunicją i kilku baterii. Wyposaż się należycie i ruszaj dalej. Zaatakuje Cię spora grupa wrogów. Jeśli masz flary, polecam z nich skorzystać. Jeśli nie, łap za strzelbę i - trzymając wrogów na dystans - pozbądź się oponentów. Nie potrafią oni rzucać bronią, więc masz w walce z nimi spore szanse. Jednym z wrogów będzie sam Stucky. Jest on uzbrojony w siekierę, nie umie rzucać i jeden wyjątkowo szybki. Istnieje jednak szansa, że zablokuje się na bramie tartaku - w takim wypadku wystarczy po prostu wziąć go na muszkę i nafaszerować ołowiem. Jeśli tak się nie stanie, świeć w jego stronę latarką ilekroć się zatrzyma. Po kilku takich atakach stanie się podatny na broń palną. Wtedy go zastrzel.

Najlepsze w Bright Falls (Bright Falls' Finest)

Nagroda: 20G

Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie pierwszego odcinka na dowolnym poziomie trudności. Pierwszy odcinek jest zarazem początkiem całej gry, kończy się w momencie, w którym Alan korzysta z telefonu na stacji benzynowej.

Tuż pod skórą (Under a Thin Layer of Skin)

Nagroda: 10G

Opis: nagroda przyznawana za wyeliminowanie strażnika leśnego, Rusty'ego, w drugim odcinku. Poniżej zamieszczono opis tej walki.

3 - Alan Wake: Osiągnięcia za postęp - lista - Alan Wake - poradnik do gry
Potraktuj latarką wszystkie plamy na ziemi i wejdź do budynku, w którym zostawiłeś Rustyego - Alan Wake: Osiągnięcia za postęp - lista - Alan Wake - poradnik do gry

Potraktuj latarką wszystkie plamy na ziemi i wejdź do budynku, w którym zostawiłeś Rusty'ego. Zobaczysz wielką dziurę w ścianie obok. Wyjdź przez nią na podwórko. Rusty za chwilę do Ciebie dołączy, ale tym razem jako przeciwnik. Jest on bardzo szybki i bardzo twardy, ale jednak stosunkowo łatwo go pokonać. Atakuj go światłem latarki ilekroć stanie w miejscu. Po kilku takich atakach będzie można go spokojnie zastrzelić. Na szczęście, Rusty nie ma żadnej obstawy. Po walce uzupełnij zapas amunicji do rewolweru, koło barierki ogradzającej teren walk stoi skrzynia z nabojami.

Strażnik leśny (Park Ranger)

Nagroda: 15G

Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie drugiego odcinka na dowolnym poziomie trudności. Drugi odcinek zaczyna się na posterunku policji, a kończy się wybiciem ptaków krążących nad chatką, w której siedzi Barry.

Ukryte motywy (Wheels Within Wheels)

Nagroda: 20G

Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie trzeciego odcinka na dowolnym poziomie trudności. Trzeci odcinek zaczyna się na polu kempingowym, a kończy się spotkaniem z porywaczem nad brzegiem Cauldron Lake.

Przypadkowy sen (Perchance to Dream)

Nagroda: 20G

Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie czwartego odcinka na dowolnym poziomie trudności. Czwarty odcinek zaczyna się w zakładzie psychiatrycznym Emila Hartmana, a kończy się na farmie braci Andersonów.

Portier (Gatekeeper)

Nagroda: 10G

Opis: osiągnięcie przyznawane za odcięcie zasilania do placu transformatorowego na dowolnym poziomie trudności, w piątym odcinku, na terenie elektrowni, w której mieszka Cynthia Weaver. By się dostać do wyłącznika, trzeba najpierw otworzyć trzy kładki do niego wiodące. Poniżej opisano ten moment.

4 - Alan Wake: Osiągnięcia za postęp - lista - Alan Wake - poradnik do gry
Wykończ napotkanych wrogów i udaj się do pobliskiej latarni - Alan Wake: Osiągnięcia za postęp - lista - Alan Wake - poradnik do gry

Wykończ napotkanych wrogów i udaj się do pobliskiej latarni. W oddali znajduje się przełącznik, którym można odciąć zasilanie stacji transformatorowej. W pobliżu znajdziesz trzy przełączniki. Służą one do sterowania kładkami wiodącymi do celu. Najpierw naciśnij prawy, a potem środkowy. Dzięki temu wszystkie trzy kładki będą otwarte jednocześnie. Idź odciąć zasilanie stacji transformatorowej.

Pani Światła (The Lady of The Light)

Nagroda: 20G

Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie piątego odcinka na dowolnym poziomie trudności. Piąty odcinek zaczyna się w celi posterunku, a kończy się w sali świateł Cynthii Weaver.

Jeździec tornado (Tornado Wrangler)

Nagroda: 20G

Opis: osiągnięcie odblokowywane za pokonanie tornada w szóstym odcinku na dowolnym poziomie trudności. Poniżej opisano tę walkę.

5 - Alan Wake: Osiągnięcia za postęp - lista - Alan Wake - poradnik do gry
Wyjdź z kopalnianego korytarza i zeskocz z drewnianego pomostu na ziemię - Alan Wake: Osiągnięcia za postęp - lista - Alan Wake - poradnik do gry

Wyjdź z kopalnianego korytarza i zeskocz z drewnianego pomostu na ziemię. Chowając się za kamieniami, idź w stronę tornada. Dojdziesz do skrzynki z rakietnicą i mnóstwem amunicji. Uzbrój się, skocz do przodu, by znaleźć się bliżej tornada, a następnie wystrzel wszystkie pociski w stronę tego niezwykłego przeciwnika.

Odjazd (Departure)

Nagroda: 40G

Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie wszystkich sześciu odcinków na najniższym poziomie trudności. W przypadku ukończenia kampanii na wyższym poziomie, osiągnięcie również zostaje odblokowane. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z grami akcji na konsoli, proponuję wybrać właśnie najniższy poziom - wówczas gra stanowi pewne wyzwanie, lecz nie jest bardzo trudna.

Cyniczny pisarz (Hardboiled Writer)

Nagroda: 40G

Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie kampanii wszystkich sześciu odcinków na średnim poziomie trudności. W przypadku ukończenia kampanii na najwyższym poziomie, osiągnięcie również zostaje odblokowane. Jeżeli sporo grasz w gry akcji na konsoli, możesz śmiało rozpocząć zabawę z grą od średniego poziomu trudności.

Alan, zbudź się (Alan, Wake Up)

Nagroda: 50G

Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie wszystkich sześciu odcinków na najwyższym poziomie trudności. Za ukończenie gry na tym poziomie odblokujesz sobie zarówno to osiągnięcie, jak i te opisane wyżej. Najwyższy poziom trudności jest początkowo niedostępny, uzyskasz do niego dostęp dopiero po ukończeniu gry na poziomie średnim lub najniższym.

Niech stanie się światło (Let There Be Light)

Nagroda: 10G

Opis: nagroda przyznawana za uruchomienie pierwszego generatora prądu w grze. Sytuacja ta ma miejsce na wyspie, na której znajduje się chatka wynajęta przez Alana i Alice. Poniżej opisano, jak to wygląda.

6 - Alan Wake: Osiągnięcia za postęp - lista - Alan Wake - poradnik do gry
Idź do szopy położonej za chatką i uruchom znajdujący się w niej generator, klikając kilka razy klawisz [A], gdy obracający się wskaźnik wchodzi w zielone pole - Alan Wake: Osiągnięcia za postęp - lista - Alan Wake - poradnik do gry

Idź do szopy położonej za chatką i uruchom znajdujący się w niej generator, klikając kilka razy klawisz [A], gdy obracający się wskaźnik wchodzi w zielone pole.