Alan Wake: Osiągnięcia za postęp - lista Alan Wake poradnik, solucja
Niniejsza strona poradnika do Alan Wake podpowiada jak zdobyć wszystkie osiągnięcia otrzymywane za postęp, czyli przechodzenie kampanii fabularnej.
Ostatnia aktualizacja: 29 września 2021
Idź w stronę światła (Follow the Light)
Nagroda: 10G
Opis: osiągnięcie przyznawane jest za ukończenie treningu na początku pierwszego odcinka, na dowolnym poziomie trudności. Odblokujesz je po pierwszym użyciu broni palnej. Moment ten opisany został poniżej.
Gdy schody przed Tobą złożą się w jedną całość, zejdź po nich i ruszaj dalej w kierunku latarni. Po raz kolejny natkniesz się na przeciwnika z siekierą. Podnieś latarkę leżącą na pniaku po lewej, skieruj jej światło na wroga i przytrzymaj [LT], by wypalić z niego mrok. Następnie podnieś z pniaka rewolwer i zastrzel oponenta naciskając [RT]. Pamiętaj, że w pobliżu znajduje się skrzynka z amunicją.
Nordic Walking (Nordic Walking)
Nagroda: 10G
Opis: nagroda przyznawana za zabicie Carla Stucky'ego w tartaku w pierwszym odcinku. Oto opis tej walki.
W środku tartaku znajdziesz po lewej stronie maszynę. Skorzystaj z przełącznika na niej i ruszaj dalej. Dotrzesz do skrzyni z amunicją i kilku baterii. Wyposaż się należycie i ruszaj dalej. Zaatakuje Cię spora grupa wrogów. Jeśli masz flary, polecam z nich skorzystać. Jeśli nie, łap za strzelbę i - trzymając wrogów na dystans - pozbądź się oponentów. Nie potrafią oni rzucać bronią, więc masz w walce z nimi spore szanse. Jednym z wrogów będzie sam Stucky. Jest on uzbrojony w siekierę, nie umie rzucać i jeden wyjątkowo szybki. Istnieje jednak szansa, że zablokuje się na bramie tartaku - w takim wypadku wystarczy po prostu wziąć go na muszkę i nafaszerować ołowiem. Jeśli tak się nie stanie, świeć w jego stronę latarką ilekroć się zatrzyma. Po kilku takich atakach stanie się podatny na broń palną. Wtedy go zastrzel.
Najlepsze w Bright Falls (Bright Falls' Finest)
Nagroda: 20G
Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie pierwszego odcinka na dowolnym poziomie trudności. Pierwszy odcinek jest zarazem początkiem całej gry, kończy się w momencie, w którym Alan korzysta z telefonu na stacji benzynowej.
Tuż pod skórą (Under a Thin Layer of Skin)
Nagroda: 10G
Opis: nagroda przyznawana za wyeliminowanie strażnika leśnego, Rusty'ego, w drugim odcinku. Poniżej zamieszczono opis tej walki.
Potraktuj latarką wszystkie plamy na ziemi i wejdź do budynku, w którym zostawiłeś Rusty'ego. Zobaczysz wielką dziurę w ścianie obok. Wyjdź przez nią na podwórko. Rusty za chwilę do Ciebie dołączy, ale tym razem jako przeciwnik. Jest on bardzo szybki i bardzo twardy, ale jednak stosunkowo łatwo go pokonać. Atakuj go światłem latarki ilekroć stanie w miejscu. Po kilku takich atakach będzie można go spokojnie zastrzelić. Na szczęście, Rusty nie ma żadnej obstawy. Po walce uzupełnij zapas amunicji do rewolweru, koło barierki ogradzającej teren walk stoi skrzynia z nabojami.
Strażnik leśny (Park Ranger)
Nagroda: 15G
Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie drugiego odcinka na dowolnym poziomie trudności. Drugi odcinek zaczyna się na posterunku policji, a kończy się wybiciem ptaków krążących nad chatką, w której siedzi Barry.
Ukryte motywy (Wheels Within Wheels)
Nagroda: 20G
Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie trzeciego odcinka na dowolnym poziomie trudności. Trzeci odcinek zaczyna się na polu kempingowym, a kończy się spotkaniem z porywaczem nad brzegiem Cauldron Lake.
Przypadkowy sen (Perchance to Dream)
Nagroda: 20G
Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie czwartego odcinka na dowolnym poziomie trudności. Czwarty odcinek zaczyna się w zakładzie psychiatrycznym Emila Hartmana, a kończy się na farmie braci Andersonów.
Portier (Gatekeeper)
Nagroda: 10G
Opis: osiągnięcie przyznawane za odcięcie zasilania do placu transformatorowego na dowolnym poziomie trudności, w piątym odcinku, na terenie elektrowni, w której mieszka Cynthia Weaver. By się dostać do wyłącznika, trzeba najpierw otworzyć trzy kładki do niego wiodące. Poniżej opisano ten moment.
Wykończ napotkanych wrogów i udaj się do pobliskiej latarni. W oddali znajduje się przełącznik, którym można odciąć zasilanie stacji transformatorowej. W pobliżu znajdziesz trzy przełączniki. Służą one do sterowania kładkami wiodącymi do celu. Najpierw naciśnij prawy, a potem środkowy. Dzięki temu wszystkie trzy kładki będą otwarte jednocześnie. Idź odciąć zasilanie stacji transformatorowej.
Pani Światła (The Lady of The Light)
Nagroda: 20G
Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie piątego odcinka na dowolnym poziomie trudności. Piąty odcinek zaczyna się w celi posterunku, a kończy się w sali świateł Cynthii Weaver.
Jeździec tornado (Tornado Wrangler)
Nagroda: 20G
Opis: osiągnięcie odblokowywane za pokonanie tornada w szóstym odcinku na dowolnym poziomie trudności. Poniżej opisano tę walkę.
Wyjdź z kopalnianego korytarza i zeskocz z drewnianego pomostu na ziemię. Chowając się za kamieniami, idź w stronę tornada. Dojdziesz do skrzynki z rakietnicą i mnóstwem amunicji. Uzbrój się, skocz do przodu, by znaleźć się bliżej tornada, a następnie wystrzel wszystkie pociski w stronę tego niezwykłego przeciwnika.
Odjazd (Departure)
Nagroda: 40G
Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie wszystkich sześciu odcinków na najniższym poziomie trudności. W przypadku ukończenia kampanii na wyższym poziomie, osiągnięcie również zostaje odblokowane. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z grami akcji na konsoli, proponuję wybrać właśnie najniższy poziom - wówczas gra stanowi pewne wyzwanie, lecz nie jest bardzo trudna.
Cyniczny pisarz (Hardboiled Writer)
Nagroda: 40G
Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie kampanii wszystkich sześciu odcinków na średnim poziomie trudności. W przypadku ukończenia kampanii na najwyższym poziomie, osiągnięcie również zostaje odblokowane. Jeżeli sporo grasz w gry akcji na konsoli, możesz śmiało rozpocząć zabawę z grą od średniego poziomu trudności.
Alan, zbudź się (Alan, Wake Up)
Nagroda: 50G
Opis: osiągnięcie przyznawane za ukończenie wszystkich sześciu odcinków na najwyższym poziomie trudności. Za ukończenie gry na tym poziomie odblokujesz sobie zarówno to osiągnięcie, jak i te opisane wyżej. Najwyższy poziom trudności jest początkowo niedostępny, uzyskasz do niego dostęp dopiero po ukończeniu gry na poziomie średnim lub najniższym.
Niech stanie się światło (Let There Be Light)
Nagroda: 10G
Opis: nagroda przyznawana za uruchomienie pierwszego generatora prądu w grze. Sytuacja ta ma miejsce na wyspie, na której znajduje się chatka wynajęta przez Alana i Alice. Poniżej opisano, jak to wygląda.
Idź do szopy położonej za chatką i uruchom znajdujący się w niej generator, klikając kilka razy klawisz [A], gdy obracający się wskaźnik wchodzi w zielone pole.