Alan Wake: Odcinek specjalny 2- Pisarz (1) | Odcinki specjalne | Solucja Alan Wake poradnik, solucja
Niniejsza strona poradnika do Alan Wake zawiera opis przejścia odcinka specjalnego o nazwie Pisarz (część 1 z 3).
Ostatnia aktualizacja: 29 września 2021
Odcinek rozpoczynasz przy bramce, gdzie po drugiej stronie stoi Barry. Odwróć się i pobiegnij do kołowrotka po prawej, dzięki któremu możesz ruszać słupem. Musisz go rozhuśtać - starając się utrzymać go jak najbardziej po prawej, aż nie rozświetli słowa, które utworzy dziurę w murze.
Przejdź przez dziurę w murze - w oddali pojawi się latarką, którą pójdź zabrać. Kiedy się odwrócisz zauważysz słowo przy murze niewielkiego pomieszczenia. Uważaj, gdyż po aktywacji wyleci na ciebie opętany przedmiot.
Wewnątrz znajdziesz słowa dodające baterie, amunicję oraz drabinę (climb) Wyjdź z pomieszczenia - tuż przy nim znajdziesz drabinę, wdrap się po niej na górę, a następnie przejdź po gzymsie dalej.
Wejdziesz do labiryntu. Tuż przy posągu skręć w prawo, a dojdziesz do wyjścia, do Barrye'go.
Wejdź na plac przed ośrodkiem. Po prawej znajdziesz amunicję oraz broń, natomiast po lewej wiatraki z fajerwerkami - aktywuj je, aby utrzymać światło, który wytopi mrok z przeciwników. Wciąż jednak musisz ich zastrzelić. Walka łatwa nie będzie, lecz jeśli będziesz trzymał się blisko fajerwerków powinieneś przetrwać.
Kiedy pozbędziesz się wszystkich wejdź do ośrodka. W salonie krążą opętane przedmioty, lecz po chwili znikną dzięki Zane'owi. Wyjdź na balkon aby z nim porozmawiać. Sprezentuje Ci on kolejną stronę maszynopisu, która odkryje kilka pomocnych słów. Przede wszystkim odsłonisz cel swojej podróży, czyli latarnię (clear). Zacznij aktywować kamienie (rock) aby utworzyć sobie ścieżkę.
Stwórz również łódź (boat), którą odczepisz rozświetlając łańcuch. Kiedy będziesz płynąć w powietrzu rozświetl widoczną w oddali ścieżkę (float). Zeskocz na nią i rusz dalej. Utwórz domek (cabin) i wejdź do środka.
Domek zacznie się obracać - zauważ na ścianach strzałki, które informują Cię gdzie musisz się udać. Kiedy domek obróci się w sposób umożliwiający jego opuszczenie zrób to niezwłocznie.
Utworzy się tornado. Otrzymasz również kolejną stronę maszynopisu ujawniającą słowa most (bridge) - najlepiej aktywuj je wszystkie. Musisz wskoczyć na jeden z aktywowanych mostów, a następnie przeskoczyć na ścieżkę po drugiej stronie (którą wpierw musisz również aktywować - słowo ścieżka).
Uważaj, gdyż zza budki wyskoczy jeden opętany. Kontynuuj wędrówkę po schodach. Ponownie wskocz na jakąś platformę i aktywuj ścieżkę po drugiej stronie, po czym przeskocz tam. Wyjdź po drabinie na samą górę.