Alan Wake: Elektrownia Bright Falls (1) | Odcinek 5- Pstrykacz | Solucja Alan Wake poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Alan Wake zawiera opis przejścia misji Elektrownia Bright Falls z Odcinka 5 – Pstrykacz (część 1 z 2).
Ostatnia aktualizacja: 29 września 2021
Elektrownia Bright Falls
Po przerywniku filmowym pozbądź się ptaków i zajrzyj do stróżówki obok. Znajdziesz tam rewolwer, baterie i amunicję.
Jedna z bram w budynku obok jest zabezpieczona łańcuchem. Przestrzel go, po czym biegnij w prawo, by uniknąć ciosów przeciwników, którzy nagle zjawią się za Twoimi plecami. Gdy ich wykończysz, wejdź do budynku przez dopiero co otwartą bramę. W środku znajdziesz trochę wyposażenia, w tym strzelbę powtarzalną.
Wejdź na pobliskie drewno. Z niego można przeskoczyć ponad siatką do drugiej części magazynu. Czekać tam będzie na Ciebie pokaźna grupa przeciwników, więc przygotuj się na celne strzelanie, częste wymienianie baterii i wielokrotne przeładowywanie broni.
Wyjdź z magazynu i skieruj się polną ścieżką do dalszej części etapu. Dojdziesz do placu transformatorowego, a w oddali zobaczysz elektrownię. Skorzystaj z przycisku nieopodal, by otworzyć sobie furtkę. Zaraz za nią, po lewej stronie, spotkasz przeciwnika. Poświeć latarką w jego stronę. Wróg cofnie się, wpadnie na przewody pod napięciem i zginie.
Biegnij jedyną dostępną drogą. Dotrzesz do skrzynki z przełącznikiem wewnątrz. Skorzystaj z niej, by uruchomić pobliską latarnię. Biegnij dalej. Natkniesz się na trzech wrogów. Pokonaj ich, po czym ruszaj przez furtkę nieopodal.
Pokonaj znajdującego się tam wroga. Idąc dalej natkniesz się na czerwoną skrzynkę. Opróżnij ją i biegnij dalej, wąską ścieżką między transformatorami. Zaatakuje Cię tutaj dwóch wrogów. Używaj rac, by wybrnąć z tej sytuacji.
Idąc dalej, natkniesz się na niebieski podnośnik. Skorzystaj z niego, by dostać się dach stojącego tuż obok baraku.
Z baraku zeskocz na trawę, za siatką. Biegnij przed siebie, a dotrzesz do asfaltowej drogi i mostu. Wejdź do pobliskiego budynku. Natkniesz się tu na jednego wroga, rakietnicę i panel służący do kontrolowania mostu obrotowego. Obróć most w taki sposób, by móc z niego skorzystać.
Na moście zaatakują Cię ptaki. Wykończ je, po czym zejdź z mostu, oczywiście po tej stronie rzeki, po której jeszcze Cię nie widzieli. Na niebie pojawi się helikopter z Sarą za sterami. Ruszaj ścieżką za światłem helikoptera. Wykorzystuj to światło w walce - wciągaj w nie przeciwników, by szybko i skutecznie wypalać z nich Mrok.
Koniec końców na niebie pojawią się ptaki, które uniemożliwią helikopterowi latanie nad Tobą. Pokonaj ptaki, które zaatakują Ciebie i ruszaj dalej ścieżką.
Zaatakuje Cię pięciu wrogów. Nie są oni trudni, lecz staraj się trzymać ich na dystans. Po walce ruszaj przed siebie, a wejdziesz na teren elektrowni. Podejdź do drzwi wiodących do generatora.
W środku znajdziesz Cynthię Weaver. Pozbieraj całe wyposażenie, jakie znajdziesz w elektrowni (łącznie z mocniejszą latarką). Wyjdź na zewnątrz i przejdź przez otwierającą się w pobliżu bramę.
Biegnij jedyną dostępną drogą. Wykończ napotkanych wrogów i udaj się do pobliskiej latarni. W oddali znajduje się przełącznik, którym można odciąć zasilanie stacji transformatorowej. W pobliżu znajdziesz trzy przełączniki. Służą one do sterowania kładkami wiodącymi do celu. Najpierw naciśnij prawy, a potem środkowy. Dzięki temu wszystkie trzy kładki będą otwarte jednocześnie. Idź odciąć zasilanie stacji transformatorowej.