Gry obsługujące ray tracing. Sprawdzamy ray tracing w CoD: Modern Warfare
Spis treści
Gry obsługujące ray tracing
Lista tytułów, które obecnie obsługują technologię śledzenia promieni niestety nie jest specjalnie długa – to zresztą główny argument przemawiający za wstrzymaniem się przez wielu graczy przed zakupem kart graficznych z serii GeForce RTX. Aktualnie jedynie bardzo nieliczne produkcje pozwalają na wykorzystanie mocy drzemiącej w specjalnych rdzeniach przygotowanych do obsługi ray tracingu.
Gdy do BF5, Metro Exodus, Shadow of the Tomb Raider, Quake’a II, Control i Call of Duty: Modern Warfare dołączą kolejne tytuły, będziemy odświeżali poniższą listę, a także dzielili się z Wami naszymi wrażeniami z rozgrywki.
Gry z obsługą ray tracingu:
- Battlefield V
- Metro Exodus
- Shadow of the Tomb Raider
- Stay in the Light
- Quake II (RTX)
- Control
- Call of Duty: Modern Warfare
Gry, które mają otrzymać łatkę wprowadzającą ray tracing:
Jak to się zaczęło?
Od momentu swojego powstania w 1993 roku firma Nvidia starała się być pionierem w kwestii technologicznych nowinek. Od wypuszczonego ponad dwie dekady temu układu Riva 128, który jako pierwszy umożliwiał wyświetlanie obrazu zarówno w dwu-, jak i w trójwymiarze, przez obsługujący DirectX 7 GeForce 256, wprowadzający oświetlenie HDR model GeForce 6, aż po GeForce GTX 980, dający możliwość płynnego wyświetlania obrazu w rozdzielczości Ultra HD – w historii tego przedsiębiorstwa można znaleźć parę momentów przełomowych dla rozwoju grafiki w grach wideo. Oczywiście nie oznacza to, że wszystkie rynkowe posunięcia „Zielonych” były trafione – czasami Nvidia nie nadążała za swoim największym konkurentem - AMD, czasami projekty nowych podzespołów miały poważne wady, a jeszcze innym razem wygórowane ceny wzbudzały oburzenie graczy. Czas pokaże, czy układy z rodziny GeForce RTX będą wspominane jako przełom, czy też niewypał.
Jeśli chcecie poczytać o wzlotach i upadkach firmy Nvidia, zapraszamy Was do lektury wspominkowego artykułu.
Nadchodzące gry, które mają obsługiwać ray tracing:
- Atomic Heart
- Enlisted
- Justice
- JX3
- MechWarrior 5: Mercenaries
- ProjectDH
- Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
- Watch Dogs: Legion
- Cyberpunk 2077
AMD a ray tracing?
Wojna pomiędzy obozem Nvidii i AMD trwa już na tyle długo, że nieprawdopodobnym wydawałaby się możliwość, żeby „Czerwoni” oddali „Zielonym” pole w kwestii technologii ray tracingu. Drugi największy producent kart graficznych dla graczy nie ma zamiaru zostawać w tyle i pracuje nad własnymi układami obsługującymi śledzenie promieni. Jak jednak zapowiedziała w styczniu Lisa Su, dyrektor generalny firmy, mają się one stać częścią większego ekosystemu. Wcześniej przedstawiciele AMD ogłosili też, że ray tracing będzie mieć sens dopiero wtedy, gdy obsługujące go karty staną się bardziej przystępne cenowo.
Ray tracing i DLSS testowaliśmy na następującym PC:
- Procesor: Intel Core i5-8600K;
- System operacyjny: 64-bitowy Windows 10;
- Pamięć RAM: 16 GB DDR4;
- Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 2080 Ti.
Cyberpunk 2077 z technologią ray tracing
Tuż po ujawnieniu daty premiery Cyberpunka 2077 w trakcie targów E3 w sieci zaczęło się roić od doniesień na temat najnowszej gry CD Projekt RED – od oficjalnych informacji po spekulacje. Teraz dowiedzieliśmy się kolejnego szczegółu o zbliżającym się hicie: firma Nvidia opublikowała na swojej stronie internetowej wiadomość o współpracy z polskimi deweloperami. Jej owocem będzie możliwość wykorzystania technologii ray tracingu w Cyberpunku 2077.
Nvidia udostępniła dwa zrzuty ekranu, pokazujące oprawę wizualną Cyberpunka 2077 z włączonym ray tracingiem – i trzeba przyznać, że prezentuje się ona niesamowicie. Świat nowego dzieła CD Projekt RED wydaje się być wprost stworzony do tego, by robić jak najlepszy użytek z tej technologii. Wszystkie te neony, elektronika, źródła nawet najbledszego światła wyglądają absolutnie imponująco.