autor: Remigiusz Maciaszek
Smuggler – historia. Siły neutralne w The Old Republic
Spis treści
Smuggler – historia
Trudno rozpatrywać historię przemytników w odniesieniu do jakiejś grupy, ponieważ większość szmuglerów pracuje samodzielnie. Wyjątkiem było przerwanie blokady Mandalorian w 7 roku BTC. Hylo Visz – legendarna przemytniczka zorganizowała flotę i uderzyła na niespodziewające się niczego siły Mandalorian w sektorze zewnętrznym (Outer Rim), niwecząc tym samym niemalże zrealizowane plany Imperium o zwycięstwie nad Republiką, przez dosłowne zagłodzenie sektorów centralnych. Plan przemytników był dosyć prosty, masywne transportowce wyładowane towarami przeznaczonymi dla Republiki odwróciły uwagę Mandalorian, a tymczasem lekkie statki bojowe przemytników „wyskoczyły” z nadprzestrzeni w pobliżu głównej floty najemników, otwierając ogień do ciężkich jednostek wroga. Jednak mimo zaskoczenia i poważnych trudności, jakie miały ciężkie krążowniki z namierzeniem lekkich i szybkich jednostek przemytników, flota Mandalorian zaczęła zdobywać przewagę. Szczęśliwie, stacjonujące w pobliżu siły Republiki otrzymały od wywiadu informację o bitwie. Jednostki przemytników przy nieoczekiwanym wsparciu Republiki rozbiły blokadę i dostarczyły do światów centralnych tak potrzebne surowce.
Nie należy się oczywiście doszukiwać w działaniach Hylo Visz czegoś więcej niż tylko chęci zysku. Republika bowiem w czasie blokady oferowała ogromne kwoty za wszelkie zaopatrzenie, które dotarło do światów centralnych. W ten sposób sama Hylo oraz przemytnicy pod jej przywództwem dorobili się ogromnych fortun. Jednak dla przemytnika nie sama nagroda jest ważna, ale proces jej zdobywania. Dlatego prawdopodobnie rok później, zamiast cieszyć się owocami sukcesu, Hylo Visz wdaje się w szemrany interes z Huttami, którego wynikiem, jeśli słuchać plotek, jest śmierć przemytniczki.
Smuggler – charakterystyka
Bezprawie, jakie jest efektem wojny między Imperium a Republiką, stanowi raj dla przemytników. Szmuglowanie towarów pod nosem imperialnych agentów jest zarówno ekscytujące, jak i przynosi ogromne profity. Lojalność nie jest najmocniejszą stroną Smugglerów, jednak w wyniku opisanych wcześniej wydarzeń i udziału w rozbiciu Blokady Mandaloriańskiej przemytnicy zostali sojusznikami Republiki. Wynika, to również z tego, że sztywny system Imperium Sithów oraz permanentna kontrola imperialnych agentów zdecydowanie utrudniają współpracę z Imperatorem w zakresie handlu nielegalnie zdobytymi dobrami. Republika jest pod tym względem znacznie wygodniejszym partnerem.
„Czasami szczęście jest ważniejsze od umiejętności, ale nie zaszkodzi mieć i to, i to”
Pierwowzorem tej klasy jest znany chyba wszystkim, nie tylko fanom Gwiezdnych Wojen, Han Solo, w którego w filmowej sadze wcielił się Harrison Ford, tworząc z teoretycznie drugoplanowej postaci jednego z głównych i przykuwających uwagę widza bohaterów. Przemytnicy rozpoczynają przygodę na rozdartej wojną domową planecie Ord Mantell.
Smuggler – mechanika
Przemytnik nie może polegać ani na ogromnej sile ognia, ani na opancerzeniu, jego najważniejszą bronią jest spryt i inteligencja oraz błyskawiczne działanie w sytuacjach, które wielu mogą się wydawać bez wyjścia.
Smuggler rezygnuje z ciężkich pancerzy, które mogą utrudniać poruszanie się, zamiast tego decyduje się na częste zmiany pozycji. Kierując się refleksem i instynktem, wykorzystuje naturalne ukształtowanie terenu oraz osłony, aby zmaksymalizować swoje możliwości ofensywne. Przemytnik, który doskonale opanował swoje umiejętności, może je łączyć, uzyskując zabójcze kombinacje, jak na przykład dokładnie wycelowany strzał w głowę po użyciu oszałamiającego granatu.
Wszystko wskazuje na to, że Smuggler będzie mógł rozwijać swoje talenty na dwa sposoby. W pierwszym jako Gunslinger skupi się na zadawaniu obrażeń na dystans przy użyciu dwóch pistoletów. Drugi to ścieżka Scoundrela, na której preferowany jest krótki dystans, ataki z zaskoczenia (stealth) oraz medycyna. Scoundrel będzie mógł prawdopodobnie pełnić w drużynie również funkcję uzdrowiciela.
Smuggler – umiejętności
Przemytnik, podobnie jak Bounty Hunter, wykorzystuje w walce pasek energii. Wraz z użytymi umiejętnościami skraca się on do zera. Na razie regeneruje się bardzo szybko, około 5% na sekundę, co pozwala na bardzo dynamiczną walkę. Czy taka szybkość zostanie zachowana po premierze, trudno na razie przewidzieć.
- Cover – gracz w swoim interfejsie będzie miał oznaczone specjalne miejsca, występujące w środowisku gry i zapewniające dodatkową osłonę, dzięki użyciu tej umiejętności będzie mógł z nich korzystać, redukując przy tym zdolności ofensywne przeciwników względem siebie;
- Headshot – ta zdolność pozwala oddać dokładny, zadający duże obrażenia strzał, jego precyzja wymaga jednak, by przeciwnik pozostawał unieruchomiony, skutkuje więc on jedynie wobec celów poddanych działaniu ogłuszenia;
- Shoot – standardowy atak przemytnika przy użyciu blastera;
- Flash Granade – granat można rzucić raz na 20 sekund, powodując ogłuszenie wybranego przeciwnika na 8 sekund. Jakiekolwiek obrażenia przerywają działanie tej zdolności;
- Groin Kick – kolejne ogłuszenie w bogatym arsenale Smugglera, ta umiejętność działa na bezpośredni dystans, ogłuszając przeciwnika na 6 sekund, może być użyta co 12 sekund, zadaje również niewielkie obrażenia.
Umiejętności używane zza osłony (Cover):
- Cover Shot – działa na tej samej zasadzie co Shoot, ale może być użyty w ukryciu;
- Triple Power Shot – ta umiejętność pozwala wykonać trzy oddzielne strzały, pierwszy oprócz obrażeń przewraca przeciwnika na 2 sekundy;
- Barrage – zdolność, którą przemytnik może podtrzymywać przez 3 sekundy, zadając obrażenia wszystkim celom w obszarze działania (stożek przed Smugglerem);