autor: Remigiusz Maciaszek
Bounty Hunter – charakterystyka. Siły neutralne w The Old Republic
Spis treści
Bounty Hunter – charakterystyka
Nie ma żadnych wątpliwości, że Bounty Hunter należy do tych postaci uniwersum Gwiezdnych Wojen, które cieszą się najgorszą sławą. Wśród najemników znajdują się tacy, którzy nie dbają ani o to, dla kogo pracują, ani też, jakimi środkami zmierzają do wykonania misji. Koniec końców, dbają tylko i wyłącznie o własny interes. Nic nie jest wstanie odwieść Bounty Huntera od wykonania misji, dreszcz emocji towarzyszący pościgowi i chwała zwycięstwa są najlepszym narkotykiem.
Niezliczeni wrogowie stają na drodze do dominacji Sithów. Imperium nie szczędzi środków, by usuwać wszelkie zagrożenia, oferując ogromne nagrody najbardziej zabójczym najemnikom w galaktyce. Ci, którzy stają się celami wyznaczonymi przez Imperium, spędzają życie w strachu, skazani na nieustanne oglądanie się za siebie. To, czy Bunty Hunter cię znajdzie nie jest właściwym pytaniem, to właściwe brzmi: „kiedy?”.
Najsławniejszym Łowcą Nagród i pierwowzorem klasy jest znany ze starszych części Gwiezdnych Wojen – Boba Fett. Startowa lokacja Łowców to Hutta.
Bounty Hunter – mechanika
Bounty Hunter dysponuje sporym arsenałem, oferującym zarówno solidne możliwości ofensywne, jak i zapewniającym znaczące wsparcie defensywne. Łowcy preferują atak bezpośredni przy użyciu blastera, polegając w znacznej mierze na ochronie ciężkiego pancerza oraz szeregu trików ułatwiających przetrwanie. Nie bez powodów Bounty Hunter zasługuje na miano „Zabójcy Jedi”. Większość Łowców jest w stanie stanąć do walki z Jedi na równych warunkach, co w galaktyce nie jest normą.
Bounty Hunter – umiejętności
Łowca posługuje się paskiem energii, który zużywa się poprzez korzystanie z umiejętności i regeneruje z czasem. Zdolności, jakie miałem okazję poznać, sugerują szeroki arsenał: od blastera po wyrzutnię rakiet czy miotacz płomieni. Poza tym Łowca dysponuje zdolnościami dającymi mu znaczną kontrolę nad przeciwnikiem.
- Electro-dart – umiejętność wykorzystywana wobec pojedynczego przeciwnika, usypiająca go na 8 sekund, wszelkie obrażenia zadane celowi podczas działania tej umiejętności natychmiast go budzą;
- Missile Blast – Łowca przy użyciu wyrzutni rakiet powoduje eksplozję obszarową, zdolną zranić do 3 przeciwników znajdujących się blisko siebie;
- Flamethrower – umiejętność średniego zasięgu; stożek płomieni zadaje obrażenia i oszałamia przeciwników w obszarze swojego działania, Bounty Hunter może podtrzymać ogień przez 4 sekundy, a wszyscy przeciwnicy poddani jego działaniu będą oszołomieni jeszcze przez 3 sekundy od ostatniego kontaktu z ogniem;
- Death From Above – Łowca, korzystając z odrzutowego plecaka, wznosi się nad ziemię (pozostając tym samym poza zasięgiem przeciwników wykorzystujących atak wręcz) i ostrzeliwuje się przy użyciu blastera, zdolność stopniowo opróżnia pasek energii, aż do momentu, gdy jej stan spadnie do zera, wówczas Łowca ląduje;
- Shot – strzał z blastera, zużywa bardzo niewiele energii (około 5%), podstawowy atak Bounty Huntera;
- Grenade – Łowca rzuca granatem, który eksploduje po 3 sekundach na wyznaczonym obszarze.