Przewodnik po uniwersum Assassin's Creed
Seria Assassin's Creed bardzo interesująco się rozwija. Chcielibyśmy przedstawić Wam artykuł, podsumowujący to, co jak dotąd firma Ubisoft zaserwowała nam w temacie przygód asasynów.
Spis treści
Zachodnia premiera pełnoprawnej kontynuacji przygód barmana Desmonda i jego przodków ma miejsce już jutro. Z tej okazji przygotowaliśmy niniejszy tekst, który ma wszystkich wprowadzić w świat Assassin’s Creed, przypomnieć, o czym były dotychczasowe części i co (prawdopodobnie) czeka nas w przyszłości. Zapraszamy!
Rok 1190 – Assassin’s Creed: Altair’s Chronicles (NDS/iPhone)
Altair ibn La-Ahad, młody członek Bractwa Asasynów, zostaje obarczony zadaniem odzyskania świętego kielicha, dzięki któremu możliwe jest zjednoczenie wszystkich zwaśnionych frakcji walczących po każdej ze stron średniowiecznego konfliktu na bliskowschodnich ziemiach. Jako że w najlepsze trwa Trzecia Wyprawa Krzyżowa – europejscy monarchowie chcą wyrwać Ziemię Świętą z rąk sułtana Saldyna – to przedmiot o tak wielkiej mocy nie może wpaść w niepowołane ręce. Z tego też powodu Altair musi nie tylko ów kielich odnaleźć, ale także go zniszczyć. Podczas swej podróży odwiedza takie miasta jak Jerozolima czy Damaszek i upuszcza mnóstwo krwi templariuszom. Tak przedstawia się zarys scenariusza pierwszej – pod względem fabularnej chronologii – gry z uniwersum Assassin’s Creed. Młody Altair walczy, spiskuje i odkrywa zaskakującą prawdę o kielichu. Tytuł ten został wydany w lutym 2008 roku na konsolkę Nintendo DS, a dwa miesiące później na platformę iPhone. Stanowi oficjalny prequel pierwszej gry z serii, czyli „dużego” Assassin’s Creed.
Rok 1191 – Assassin’s Creed (PC/PS3/X360)
Po raz pierwszy poznajemy Altaira, dumnego i świetnie wyszkolonego skrytobójcę, który przez swoją pychę nie doprowadza do szczęśliwego końca misji odzyskania bardzo ważnego artefaktu i jednocześnie łamie trzy podstawowe zasady Bractwa Asasynów – nie zabijaj niewinnych, pozostań niewidoczny i nie narażaj Bractwa. Od tego momentu Altair traci w oczach swego mistrza, zostaje zdegradowany i musi ponownie wkupić się w jego łaski. Powoli poznajemy historię odwiecznej waśni między templariuszami a asasynami, uczymy się coraz to nowych sztuczek i ruchów, odwiedzamy kolejne miejsca. Akcja gry toczy się w Jerozolimie, Akce i Damaszku, a także w Masjafie, gdzie zlokalizowana jest warownia Bractwa. Naszym głównym zadaniem jest zlikwidowanie dziewięciu wysoko postawionych templariuszy, którzy znają sekret owego ważnego artefaktu – tzw. Fragmentu Edenu. Gdy na jaw wychodzi prawda, kto stoi za wydarzeniami pokazanymi w grze i czym w rzeczywistości jest ów poszukiwany przedmiot, gracz dostaje pierwszą tak wyraźną wskazówkę dotyczącą sensu szerszego spektrum wydarzeń stanowiących podwaliny całego uniwersum. Wysoko oceniana i nagradzana gra pojawiła się w listopadzie 2007 roku na Xboksie 360 i PlayStation 3, a w lutym 2008 roku wersja reżyserska trafiła na PC.
Rok 1191 – Assassin’s Creed: Bloodlines (PSP)
Ta odsłona serii jest bezpośrednią kontynuacją historii opowiedzianej w „dużym” Assassin’s Creed. Ponownie w roli głównej pojawia się Altair, który tym razem, ścigając pozostałych przy życiu wysoko postawionych templariuszy, zawędruje aż na Cypr. Choć o samej fabule wciąż wiadomo niewiele, pewne jest to, że Bloodlines doda brakujące fragmenty do układanki, wyjawi troszkę więcej o Altairze, ale także rozjaśni co nieco w historii przedstawionej w AC II i postaci Ezio. Tytuł ten stanowić ma fabularny pomost między średniowiecznymi przygodami Altaira a renesansowymi wojażami Ezio. Gra zadebiutuje równolegle z „dwójką”, wyłącznie na PlayStation Portable.