Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 16 listopada 2009, 12:47

autor: Filip Grabski

Rok 2012 – tło wszystkich gier z serii. Przewodnik po uniwersum Assassin's Creed

Spis treści

Rok 2012 – tło wszystkich gier z serii

Nie wspomniałem jeszcze o bardzo istotnej rzeczy – nowoczesnej linii fabularnej, która jest kluczem do zabawy w asasynów. We wrześniu 2012 roku barman Desmond Miles zostaje uprowadzony (jako siedemnasty z kolei „podmiot”) przez pracowników tajemniczej korporacji Abstergo Industries. Pod tym szyldem kryją się nowożytni spadkobiercy potęgi templariuszy, którzy chcą wykorzystać zapisane w genetycznej pamięci Desmonda wspomnienia jego przodków, by (w dużym skrócie i niesamowicie upraszczając sprawę) przejąć władzę nad światem. W umyśle bohatera schowane są sekrety dotyczące ważnych wydarzeń z przeszłości mających pomóc odnaleźć potężne artefakty, potrzebne do realizacji planu templariuszy. Dzięki maszynie zwanej Animusem pracownicy Abstergo Industries (doktor Warren Vidic i jego asystentka Lucy Stillman) są w stanie stopniowo odblokowywać wspomnienia Desmonda, które są istotą rozgrywki – wszak granie przodkiem stanowi ponad 90% czasu gry. Do tej pory poznaliśmy średniowiecznego skrytobójcę imieniem Altair. Wraz z premierą Assassin's Creed II zostaniemy przedstawieni Ezio – włoskiemu asasynowi zmieniającemu historię w czasach renesansowych. Możemy być pewni, że gdy nadejdzie czas debiutu trzeciej „dużej” odsłony serii poznamy kolejnego przodka, którego historia przybliży nam niecne knowania Abstergo Industries. Wtedy dowiemy się zapewne, czy odwieczny konflikt asasyni konta templariusze znajdzie swój (zapewne niebywale efektowny) koniec i czy bardzo modna ostatnimi czasy data 21 grudnia 2012 także w grze oznaczać będzie koniec świata.

A dla tych, którzy lubią mieć wszystko zebrane w bardziej przystępnej formie, przygotowaliśmy specjalny miniprzewodnik po serii Assassin's Creed:

  • motorem napędowym akcji jest trwający od stuleci konflikt między asasynami a templariuszami;
  • bohaterem gry jest Desmond, pozornie zwykły młody mężczyzna żyjący w 2012 roku;
  • dzięki maszynie zwanej Animusem możemy odgrywać wspomnienia przodków Desmonda, co stanowi główną część gry;
  • przodkowie Desmonda (póki co dwóch – asasyni Altair i Ezio) podczas swoich przygód widzieli lub zrobili coś na tyle istotnego, że korporacja Abstergo Industries (czyli templariusze XXI wieku) chce te fakty wykorzystać do swojego niecnego planu objęcia władzy nad światem (dyktowanego szlachetnymi pobudkami w stylu „zapobiec wszelkim wojnom”);
  • pierwsza odsłona gry (a także jej prequel wydany na NDS oraz iPhone’a i rozwinięcie tej historii, które już wkrótce pojawi się na PSP) koncentruje się na poczynaniach Altaira w czasach Trzeciej Wyprawy Krzyżowej, której zadaniem jest umożliwienie europejskim monarchom objęcia kontroli nad Ziemią Świętą;
  • bezpośredni sequel przedstawi nowego bohatera imieniem Ezio, którego perypetie będziemy śledzić przez niemal 30 lat jego życia w czasach renesansu;
  • dodatkowym elementem rozbudowującym uniwersum jest trzyodcinkowy filmik Assassin’s Creed: Lineage, czyli Rodowód, w którym poznajemy historię ojca Ezio, Giovanniego. Trwające w sumie ponad pół godziny dziełko, stworzone przez francuskie studio Hybride (odpowiedzialne m.in. za część efektów specjalnych do filmu 300) ma nas wprowadzić w fabułę AC II – wszystkie opublikowane odcinki opatrzone polskimi napisami możecie obejrzeć na naszym serwisie;
  • przyszłość serii jest mniej lub bardziej przewidywalna – na pewno doczekamy się jeszcze jednego odcinka prezentującego inny okres historyczny (i kto wie... może plany trylogii zostaną rozbudowane i przyjdzie nam zagrać w AC IV, V i VI?);

Mam nadzieję, że ten pokaźny zestaw informacji (choć mocno skrótowy i pobieżny) pomógł Wam na nowo wejść w świat Assassin's Creed. Powody do jego odwiedzenia w najbliższych dniach będą aż trzy, więc nie zwlekajcie dłużej i pozwólcie porwać się fascynującej historii stworzonej przez ludzi z Ubisoft.

Filip „fsm” Grabski

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

Wszystko, co wiemy o Assassin's Creed II
Wszystko, co wiemy o Assassin's Creed II

Niedługo przed niecierpliwie oczekiwaną przez graczy premierą drugiej części Assassin's Creed zebraliśmy w jednym miejscu wszystkie istotne wiadomości na temat tej produkcji. Czyżby szykował się wzorowy sequel?