Masquerada: Songs and Shadows – „indyk” z wyższej półki. 20 niezłych RPG-ów, które fani mogli przegapić
Spis treści
Masquerada: Songs and Shadows – „indyk” z wyższej półki
NA STRONIE ZNAJDZIESZ
MASQUERADA: SONG AND SHADOWS W SKRÓCIE
- Producent: Witching Hour Studios
- Platformy: PC, PS4, XONE, Switch
- Data premiery: 30 września 2016
- Liczba recenzji na Steamie: 478
Studio Witching Hour wyrobiło sobie dobrą opinię na rynku mobilnym dzięki serii turowych strategii Ravenmark. Zachęceni tymi sukcesami autorzy postanowili spróbować sił w tworzeniu pozycji od podstaw zaprojektowanej z myślą o pecetach. Rezultatem było Masquerada: Songs and Shadows. Produkcja spełniła pokładane w niej nadzieje pod względem jakości, ale wielkim przebojem kasowym niestety nie została.
Gra przenosi nas do doskonale zaprojektowanego miasta, dysponującego unikatową architekturą, historią i dziwnymi zwyczajami. Niby jest to fantasy, ale nie mamy tu do czynienia z kolejnym klonem Śródziemia. Również sama fabuła odbiega od schematów gatunku RPG, koncentrując się na śledztwie i intrygach zamiast na epickiej przygodzie.
Zabawa nastawiona jest głównie na walkę. Potyczki rozgrywane są w czasie rzeczywistym i z aktywną pauzą, co zapewnia sporą swobodę taktyczną – również dzięki dużej różnorodności technik stosowanych przez członków drużyny. Kampania jest stosunkowo liniowa, ale długa i obfitująca z ciekawe zwroty akcji.
Do tego Masquerada: Songs and Shadows zostało wyśmienicie wykonane. Dwuwymiarowe tła często zachwycają, a postacie, choć trójwymiarowe, stworzono w kreskówkowym stylu, tak aby dobrze komponowały się z lokacjami. W połączeniu z imponującym soundtrackiem i profesjonalnym dubbingiem daje to w sumie tytuł o znacznie wyższej jakości audiowizualnej niż to, do czego przyzwyczaili nas deweloperzy niezależni tworzący w gatunku RPG.
Masquerada: Songs and Shadows to gra dla Ciebie, jeśli:
- szukasz nietypowego uniwersum fantasy;
- interesuje Cię fabuła nastawiona na intrygi;
- w większości niezależnych RPG przeszkadza Ci zauważalny mały budżet;
- lubisz walkę w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą.
Mages of Mystralia – dynamiczne RPG akcji
NAGES OF MYSTRALIA W SKRÓCIE
- Producent: Borealys Games
- Platformy: PC, XONE, PS4, Switch
- Data premiery: 18 maja 2017
- Liczba recenzji na Steamie: 1 226
Osobom szukającym czegoś oryginalnego wśród RPG akcji polecamy Mages of Mystralia. Akcja gry toczy się w krainie fantasy, w której osoby o talentach magicznych traktowane są z nienawiścią i strachem. Jedną z nich ma nieszczęście być młoda dziewczyna (w tej roli my), która zostaje wypędzona z wioski po tym, jak mieszkańcy odkrywają jej zdolności.
Produkcja posiada śliczną oprawę graficzną wykonaną w kreskówkowym stylu oraz świetnie zaprojektowany świat i fabułę. Te ostatnie elementy nie dziwią, gdyż odpowiadał za nie Ed Greenwood, czyli ojciec Zapomnianych Krain (ang. Forgotten Realms), będących najpopularniejszym uniwersum z rodziny Dungeons & Dragons.
Przede wszystkim jednak największą atrakcją Mages of Mystralia jest mechanika. Jak na RPG akcji przystało, większość czasu spędzamy, walcząc. Tutaj odbywa się to jednak wyłącznie za pomocą zaklęć. Podczas zabawy gromadzimy runy aktywujące konkretne efekty magiczne i możemy je swobodnie łączyć, co skutkuje powstawaniem nowych czarów.
Do tego tempo gry jest bardzo szybkie. Niekiedy ma się wrażenie, że obcujemy z pozycją akcji, ale ta mechanika świetnie sprawdza się podczas rozgrywki, zapewniając emocjonujące potyczki.
Mages of Mystralia to gra dla Ciebie, jeśli:
- szukasz świeżego RPG akcji;
- podoba Ci się pomysł walki wyłącznie za pomocą zaklęć;
- nie przeszkadza Ci błyskawiczne tempo potyczek;
- jesteś fanem Eda Greenwooda (twórcy Forgotten Realms).