A House of Many Doors PC
Opracowana przez ekipę Pixel Trickery Games oryginalna, eksploracyjna gra RPG, będąca duchową kontynuacją Sunless Sea studia Failbetter Games.
A House of Many Doors Premiera PC
4lutego2017
Steam
4lutego2017
producent: Pixel Trickery Games wydawca: Pixel Trickery Games Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do A House of Many Doors
FTL: Faster Than Light
Sunless Sea
Infinite Space 3: Sea of Stars
A House of Many Doors to wydana na platformie PC niezwykle oryginalna, eksploracyjna gra RPG, będąca duchową kontynuacją Sunless Sea, z początku 2015 roku od Failbetter Games. Za powstanie gry odpowiada założone przez pomysłodawcę tytułu Harry’ego Tuffsa studio Pixel Trickery Games, które otrzymało oficjalne „błogosławieństwo” i wsparcie twórców pierwowzoru. Koncepcja autora spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem użytkowników serwisu crowdfunginowego Kickstarter, gdzie gra zebrała kwotę 2.5 raza przewyższającą oczekiwany cel.
Fabuła
Podczas zabawy wcielamy się w postać bohatera, będącego jednocześnie typem podróżnika, szpiega oraz poety. Wraz z nim, na pokładzie abstrakcyjnego „wielonożnego” pociągu, przemierzamy tytułowy „dom o wielu drzwiach”, będący w istocie rodzajem pasożytniczego wymiaru, czerpiącego siły z wielu równolegle istniejących światów. Celem naszej podróży jest uzyskać odpowiedź na trzy podstawowe pytania: przez kogo i w jakim celu został on zbudowany oraz jak można się z niego wydostać?
Mechanika
Mechanika rozgrywki w ogólnych założeniach przypomina wspomniane Sunless Sea, choć produkcja Harry’ego Tuffsa wprowadza jednocześnie znacznie więcej elementów klasycznego RPG oraz kilka nowych, autorskich rozwiązań. Istotę zabawy stanowi tu eksploracja tytułowego domu, podczas każdej rozgrywki generowanego proceduralnie (za wyjątkiem kilku lokacji istotnych z punktu widzenia fabuły). Podczas podróży spotykamy całą masę oryginalnych postaci niezależnych, z którymi możemy rozmawiać, a także zwerbować je do naszej drużyny. Niezwykle ważnym elementem jest również interakcja z innymi członkami ekipy - możemy się z nimi komunikować, odkrywać ich sekrety oraz motywować i dbać o ich morale.
W grze nie zabrakło także walki z różnymi przeciwnikami, jak biomechaniczne roboty, gigantyczne insekty czy trupy rozmaitych bożków. Walka odbywa się w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem opcji aktywnej pauzy. Swoistą ciekawostkę stanowi fakt, iż w miarę postępów w grze piszemy rodzaj poematu, opowiadającego o naszych perypetiach. Słowo „piszemy” jest tutaj nieco przesadzone, gdyż poemat generowany jest w naszym dzienniku proceduralnie na podstawie poczynań gracza, a jednym z zamierzonych efektów ubocznych są powstające w ten sposób naprawdę zakręcone historie o równie oryginalnych tytułach.
Kwestie techniczne
Oprawa graficzna A House of Many Doors na PC, podobnie jak jej ogólna koncepcja, bardzo przypomina pierwowzór studia Failbetter Games. Dwuwymiarowa grafika autorstwa doświadczonej artystki Catherine Unger jest zasadniczo dość minimalistyczna, jeśli nie liczyć dopracowanego menu i ręcznie malowanych, statycznych teł. Całość utrzymana jest w stylistyce XIX wieku, inspirowanej twórczością takich pisarzy oraz podróżników jak Richard Francis Burton czy Gertrude Bell i przesycona charakterystyczną dozą absurdu.
Ostatnia modyfikacja 20 października 2015
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe A House of Many Doors: Odpowiednia dla każdego wieku.
A House of Many Doors Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Dual Core 2 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza
- 400 MB HDD
- Windows XP/Vista/7/8
- Zalecane:
- Dual Core 2 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza
- 400 MB HDD
- Windows XP/Vista/7/8