Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 29 kwietnia 2010, 09:08

autor: Grzegorz Bobrek

Siły powietrzne. Protossi w StarCraft II

Spis treści

Siły powietrzne

Phoenix

W pierwszej części powietrzne siły Protossów posiadały najlepszą jednostkę do zwalczania celów powietrznych – Scouta. Phoenix jest rozwinięciem i usprawnieniem idei szybkiego myśliwca, idealnego do przechwytywania wrogich eskadr. Dwa szybkostrzelne działka z łatwością poradzą sobie z lżejszymi celami (jak np. Mutaliski). Ponadto Phoenix otrzyma umiejętność Graviton Beam, która na moment podniesie naziemną jednostkę, jednocześnie paraliżując jej działania. Promień zaliczy się do broni obosiecznych, gdyż na czas jego użycia sam myśliwiec również będzie całkowicie bezbronny.

Void Ray

Kapitalne uzupełnienie dla floty Phoeniksów. Void Ray zapewni wsparcie przeciwko opancerzonym celom naziemnym i potężnym statkom (np. krążownikom Terran). Promień tej jednostki początkowo nie oszołomi zadawanymi obrażeniami, jednak w trakcie dłuższego skupiania się na jednym celu ulegnie stopniowemu wzmocnieniu. Dzięki temu najbardziej skuteczny okaże się przeciwko jednostkom o pokaźnej puli punktów życia.

Carrier

Te potężne statki, przenoszące do ośmiu małych Interceptorów, w drugiej części wrócą niemal niezmienione. Nadal będą uniwersalnie skuteczne, jednak bardzo drogie w utrzymaniu i wrażliwe na precyzyjne ataki. Podobnie jak w pierwszym StarCrafcie do przypuszczenia pełnego ataku potrzebna będzie dłuższa chwila (przeznaczona na rzucenie do boju Interceptorów). Po całkowitym rozwinięciu flotylli stateczków Carrier zamieni się w śmiercionośne narzędzie, przydatne zarówno przeciwko celom naziemnym, jak i powietrznym.


Observer

W Wings of Liberty wróci również niemal niezmieniony Observer – mały pojazd latający, pełniący rolę zwiadowcy i detektora. Sam pozostanie objęty permanentną niewidzialnością, zwiększającą jego potencjał w śledzeniu wrogich posunięć. Szybki i tani ponownie będzie koniecznym uzupełnieniem każdej armii Protossów.




Warp Prism

Typowa latająca jednostka wsparcia, pozbawiona własnego bezpośredniego ataku, przeznaczona przede wszystkim do klasycznego transportu jednostek. Tak jak podobne jednostki u konkurencji, tak i Warp Prism poza tą funkcją zaprezentuje unikatową umiejętność. W tym przypadku statek przyjmie alternatywny tryb działania, w którym – kosztem możliwości poruszania się – doprowadzi „energię” na wybrane terytorium. Przyda się to do szybszego rozbudowania nowej bazy oraz do konstruowania tymczasowego systemu stacjonarnej obrony, oddalonego od istotniejszych struktur.

Mothership

Najpotężniejsza i najdroższa jednostka tej strony konfliktu. Zgodnie z rysem fabularnym te ogromne statki zostały ponownie przywołane do służby po upadku świata Aiur – kolebki Protossów zdewastowanej przez rój Zergów. Mothership to ostatnia linia obrony, kapitalna jednostka wsparcia, o ogromnej wytrzymałości i niezwykłych umiejętnościach. Poza w miarę silnym uzbrojeniem (składającym się z sześciu działek, zadających przyzwoite obrażenia celom naziemnym i powietrznym) podstawą arsenału statku będzie możliwość kompletnego wyłączenia z walki jednostek objętych ogromnym wirem. Ponadto Mothership sprawi, że okoliczne sojusznicze wojska i struktury staną się całkowicie niewidzialne. Na koniec pozostanie możliwość przywołania pod swoje skrzydła jednostek z dowolnego punktu na mapie. Jak widać, statek ten przyda się zarówno do szybkiego przerzucania sił, ukrywania naszych działań pod osłoną niewidzialności, jak i do zagrań ściśle bojowych.

Zergi w StarCraft II
Zergi w StarCraft II

Jedna z najciekawiej zaprojektowanych frakcji w historii RTS-ów powróci nieco odmieniona, ale nadal niesamowicie skuteczna. Jakie będą Zergi w drugiej części StarCrafta?

Terranie w StarCraft II
Terranie w StarCraft II

Rozpoczynamy nasz cykl artykułów, poświęcony stronom konfliktu, które staną do walki w drugiej części StarCrafta. Na pierwszy ogień idą ludzie.