Diablo III – prawie dwa lata. Najdłużej naprawiane gry wideo
Spis treści
Diablo III – prawie dwa lata
Deweloper: Blizzard Entertainment
Platformy: PC, X360 i PS3
Naprawiane: od 15 maja 2012 do 18 marca 2014
W 2012 roku nie brakowało wielkich premier, rzadko która jednak mogła konkurować z Diablo III. Trzecia część, która ukazała się ponad dekadę po kultowej „dwójce”, wywoływała ogromne emocje, a w dzień debiutu gry do sklepów ustawiały się kilkusetmetrowe kolejki. Ale rozczarowanie przyszło już w pierwszych godzinach rozgrywki. Wszystko za sprawą niesławnego błędu 37 oraz serwerów, które nie wytrzymały tak ogromnego zainteresowania. To, co miało być w założeniach triumfalnym startem hitu Blizzarda, zakończyło się kolosalną wpadką. Dodajmy do tego problemy z uruchomieniem Diablo III na niektórych konfiguracjach oraz kłopoty z systemem osiągnięć – nic dziwnego, że twórcy już w kilka dni po premierze przeprosili fanów i zabrali się za poprawki.
O ile błąd 37 udało się wyeliminować w niecały miesiąc, tak dalsze łatanie tej produkcji wymagało już niemal dwóch lat. Seria patchów usprawniała m.in. balans rozgrywki oraz dodawała brakującą zawartość, której – jak przyznali sami przedstawiciele Blizzarda – w Diablo III zdecydowanie brakowało. Tryb PvP wprowadzono dopiero w styczniu, za to nieco wcześniej do gry trafiły domy aukcyjne. Opcja ta była dla twórców strzałem w stopę – możliwość handlu przedmiotami, tak za prawdziwe, jak i wirtualne pieniądze, spotkała się z chłodnym przyjęciem graczy. Na przyznanie się do błędu przyszło nam poczekać kilkanaście miesięcy. Ostatecznie we wrześniu 2013 roku zapowiedziano zamknięcie domów aukcyjnych, co też uczyniono 18 marca 2014 roku. Wycofanie się z tej funkcji można spokojnie uznać za ostatni krok w poprawianiu podstawowej wersji. Stało się to więc zaledwie tydzień przed wydaniem bardzo dobrze ocenionego dodatku Reaper of Souls.