ArmA II – dwa i pół roku. Najdłużej naprawiane gry wideo
Spis treści
ArmA II – dwa i pół roku
Deweloper: Bohemia Interactive
Platforma: PC
Naprawiane: od 29 maja 2009 do 22 grudnia 2011
O wydanym w maju 2009 roku ArmA II można powiedzieć wiele rzeczy, ale z pewnością nie to, że jest produkcją nieudaną. Trudno jednak nie żałować, że wydawca nie dał deweloperom z Bohemia Interactive kilku dodatkowych tygodni (miesięcy?) na odpowiednie przetestowanie gry oraz jej optymalizację. Chwalony za realizm oraz skalę przedsięwzięcia, godny następca serii Operation Flashpoint mógłby być wówczas jedną z najlepszych gier wojennych w historii. Niestety, choć od momentu premiery wielu graczy uległo realizmowi fikcyjnego konfliktu, równie wielu frustrowało się zbyt wysokimi wymaganiami sprzętowymi, niedziałającymi skryptami oraz wszechobecnymi błędami. Zdarzały się także momenty, w których niedoróbki zwyczajnie uniemożliwiały ukończenie danej misji. Wady te wytykali niemal wszyscy recenzenci, twierdząc, że aby w pełni docenić ArmA II, trzeba poczekać na łatki.
Niestety, Czechom raczej się nie śpieszyło. O ile patch oznaczony numerem 1.01, wydany w tydzień po premierze, mógł sugerować, że twórcy szybko uporają się z wszelkimi kłopotami, na następne większe usprawnienia przyszło nam poczekać nieco dłużej. W grudniu 2009 roku do sieci trafiła aktualizacja 1.05, która – oczywiście oprócz poprawek – dodawała też nowe misje, w których mogliśmy sterować helikopterem Apache. Trudno powiedzieć, czy dodatkowa zawartość miała być rekompensatą za błędy, czy może zaliczką za to, ile zajęły dalsze naprawy. Ostatecznie bowiem ArmA II zostało w pełni załatane dopiero w grudniu 2011 roku i ukazało się wraz z patchem numer 1.11 – w ponad dwa i pół roku od premiery.