Sid Meier’s planszówki. Jak feniks z popiołów – historia MicroProse
Spis treści
Sid Meier’s planszówki
Szczególnie dobrze sprzedało się Silent Service – gra wymyślona przez Sida Meiera, ale inżynier chciał wyjść trochę poza wojskową tematykę. Po romantycznej podróży na Karaiby wrócił z pomysłem na nową grę. Wkrótce powstali Sid Meier’s Pirates! – w zasadzie pierwsza, osobista gra Meiera, zrobiona według jego gustu i pomysłu, a nie na prośbę czy według wskazówek Stealeya. Po niej był Railroad Tycoon – gra o zarządzaniu koleją. Świetna produkcja, ale była to kopia planszówki od firmy Avalon Hill. Pierwszy raz Stealeyowi udało się załagodzić spór z jej szefem, ale niedługo później pojawiło się Sid Meier’s Civilization…
– Sid, co ty wyrabiasz? To planszówka! Planszówka od Avalon Hill!
–- Wiem, ale moja wersja będzie lepsza!
Pasją Meiera było po prostu robienie gier. Kwestie finansowe czy prawa autorskie były gdzieś na dalszym planie. Liczyło się dla niego tylko to, jak dobrą grę może zrobić. Stealey w tamtym czasie był przekonany, że ich Cywilizacja sprzeda się o wiele gorzej niż wersja planszowa. Wynegocjował z szefem Avalon Hill prosty układ – do gry od MicroProse dołączy 5-dolarowy kupon zniżkowy na wersję planszową. A Eric Dott z Avalonu się zgodził! Gdyby tylko uparł się przy procencie… Wiele lat później podobny błąd popełnił Steven Spielberg, sprzedając firmie Electronic Arts prawa do marki Medal of Honor, i to tuż przed premierą Allied Assault. Słynny reżyser do dziś tego żałuje.
Zostało jeszcze 68% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie