Nowe spektrum działania. Jak feniks z popiołów – historia MicroProse
Spis treści
Nowe spektrum działania

Oczywiście nie wszystko, co działo się za rządów Spectrum Holobyte, było złe. To właśnie wtedy pojawiły się kolejne kamienie milowe wśród gier, jak choćby Grand Prix 2 Geoffa Crammonda, które wtedy pod względem wizualnym i realizmu nie miało sobie równych. Pojedynki Hilla i Schumachera w bolidach F1 wyglądały dokładnie tak, jak w TV. Połowa lat 90. to także początek istniejącego do dziś cyklu X-COM. Wszystko zaczęło się od wydanego wtedy przez MicroProse UFO: Enemy Unknown. Rok później Terror from the Deep przypieczętowało sukces jednej z lepszych serii gier strategicznych w historii.
Ciągle kontynuowano też legendę symulatorów lotniczych od MicroProse, wydając takie pozycje jak: Fleet Defender i 1942: The Pacific Air War (prace nad nimi zaczęto zapewne dużo wcześniej). Przez trzy lata ukazywały się dodatki do Civilization II, która miała także swój spin-off w postaci Colonization. Firma wydawała też karcianki, gry z mechami, RTS-y, ale niestety radziła sobie coraz słabiej. W 1998 roku ponownie zmieniła właściciela, tym razem na Hasbro Interactive.
Początek końca…

Hasbro nie zdołało tchnąć wiele życia w dogorywającą firmę, choć warto zaznaczyć, że to właśnie z tym logiem wydano jeden z ostatnich, wielkich symulatorów lotniczych – Falcona 4.0. Produkcja, która zasłynęła realizmem i 600 – stronicową instrukcją w pudełku, przeżyła swojego wydawcę i do dziś ma sporą grupę oddanych fanów, dzięki bezpłatnej modyfikacji BMS. Zdążyliśmy też dostać trzecią i czwartą część Grand Prix, jednak te nie zdołały się przebić przez silną konkurencję Sierry i Electronic Arts. Warto też wspomnieć o średnim, arcade’owym Top Gun: Fire at Will, sequelu gry o bombowcu z II wojny światowej B-17 i całkiem niezłym Rollercoaster Tycoon. To były już niestety ostatnie podrygi legendarnej firmy. Jej studia zamknięto w 2002 roku (lub 2004 zależnie od źródła), a prawa do własności intelektualnych sprzedano Infogrames Entertainment, które później zmieniło się w Atari Interactive.
Zostało jeszcze 60% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie