futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje

Technologie

Technologie 27 listopada 2018, 14:57

Strumieniowanie. PlayStation 5 i Xbox 2 - nasze życzenia

Spis treści

Strumieniowanie

Usługi oferujące strumieniowanie multimediów już podbiły rynek filmów, seriali oraz muzyki za sprawą takich platform jak HBO GO czy Spotify, a eksperymenty z PlayStation Now czy NVIDIA GeForce NOW wskazują, że ten los czeka już wkrótce także gry wideo – czy tego chcemy, czy nie. Zgadzają się z tym najgrubsze ryby na rynku, jak Andrew Wilson z Electronic Arts czy szef Ubisoftu Yves Guillemot, zgodnie twierdząc, że streaming stanie się wkrótce bardzo ważny w świecie interaktywnej rozrywki. Nawet jeśli nie zdominuje tego medium w taki sposób, jak zrobił to z filmami i serialami, najwięksi wydawcy powinni być przygotowani na to, że gdzieś w trakcie dziewiątej generacji będą zmuszeni zacząć kłaść większy nacisk na strumieniowanie.

Sony już zaczęło eksperymentować ze strumieniowaniem i raczej nie zrezygnuje z tego w kolejnej generacji konsol. - 2018-11-27
Sony już zaczęło eksperymentować ze strumieniowaniem i raczej nie zrezygnuje z tego w kolejnej generacji konsol.

Wyraźną przewagę na starcie ma tutaj Sony ze swoim programem PlayStation Now, oferującym setki tytułów subskrybentom. Ale i Microsoft nie próżnuje – podczas tegorocznego E3 gigant z Redmond zapowiedział, że pracuje nad własną technologią umożliwiającą grę poprzez „chmurę”. Usługi streamingowe bez wątpienia odegrają pewną rolę w dziewiątej generacji konsol – nam pozostaje jedynie życzyć sobie, by były one przyjazne użytkownikom, dawały dostęp do sporej biblioteki gier i nie kosztowały kroci. A z tym, niestety, może być różnie.

JAKIE SĄ SZANSE?

To, że usługi oferujące strumieniowanie staną się w dziewiątej generacji konsol bardziej powszechne, nie ulega żadnej wątpliwości, a Sony i Microsoft już starają się na to przygotować. Nawet Nintendo, oficjalnie sceptyczne wobec streamingu gier, eksperymentowało z podobnymi rozwiązaniami na Switchu w Japonii. Pytanie tylko, czy spełnią one oczekiwania graczy i czy infrastruktura sieciowa podoła symultanicznemu przesyłaniu zdecydowanie większej ilości danych. Strumieniowanie pewnie prędzej czy później zdobędzie popularność, ciekawe jednak, jak poradzi sobie z napotykanymi przeszkodami.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Seria Assassin's Creed powinna porzucić realia historyczne na korzyść fantastyki?

Tak
14,9%
Nie
75,7%
Wszystko mi jedno
9,4%
Zobacz inne ankiety
Pierwsze, co zrobię po zakupie PS5, to drugi raz przejdę The Last of Us 2
Pierwsze, co zrobię po zakupie PS5, to drugi raz przejdę The Last of Us 2

Już za parę miesięcy tłuściutka konsola PlayStation 5 trafi do milionów graczy, którzy będą musieli podjąć decyzję, co by tu na niej odpalić. Ja wiem, że w pierwszej kolejności sięgnę po gry z poprzedniej generacji.

PS5 wygra generację? Wszystko na to wskazuje
PS5 wygra generację? Wszystko na to wskazuje

Z informacji, jakie Sony ujawniło odnośnie PlayStation 5 wyłania się obraz konsoli zachowawczej i niepróbującej rewolucjonizować rynku gier. W obecnych czasach PS5 jest dokładnie tym, czego oczekiwali i na co liczyli gracze.

Dwa lata PS4 i XONE - sukcesy, porażki i przyszłość nowej generacji konsol
Dwa lata PS4 i XONE - sukcesy, porażki i przyszłość nowej generacji konsol

Jesienią 2013 roku na rynek trafiły niemal na raz dwie konsole nowej generacji. PS4 i XONE od początku wzbudzały wielkie emocje. Jak z tego starcia wyszedł sprzęt Sony a jak Microsoftu. Co czeka nas w przyszłości?