futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje

Technologie

Technologie 27 listopada 2018, 14:57

Mobilność. PlayStation 5 i Xbox 2 - nasze życzenia

Spis treści

Mobilność

Przeprowadzony w ubiegłym roku przez Nintendo eksperyment wypadł doskonale. Switch może i mocą obliczeniową odstaje od konkurencji, ale korporacji z Kioto udało się w innowacyjny sposób połączyć w jednym sprzęcie platformę przenośną i stacjonarną. A skoro Nintendo przetarło już szlaki – jak ma to w zwyczaju – kto wie, czy nie podąży za nim reszta branży. Jak jednak uczy historia (wszyscy pamiętamy, jak skończyły się próby powtórzenia sukcesu Wii i kontrolerów ruchowych), Sony i Microsoft muszą uważać z bezmyślnym kopiowaniem pomysłów japońskiej firmy.

Nintendo Switch połączyło zalety konsoli stacjonarnej i przenośnej. Czy Microsoft i Sony podążą jego śladem? - 2018-11-27
Nintendo Switch połączyło zalety konsoli stacjonarnej i przenośnej. Czy Microsoft i Sony podążą jego śladem?

Ogólnie jednak nie mielibyśmy nic przeciwko temu, by kolejne konsole Microsoftu i Sony także były platformami hybrydowymi. Oczywiście pod pewnymi warunkami – tak istotne zmiany nie powinny być przeprowadzane kosztem mocy podzespołów, jakie kryć będą się pod obudową. Jeśli jednak udałoby się tego dokonać bez rzucających się w oczy kompromisów w jakości, całkiem miło byłoby zabrać miniaturową wersję nowego Xboksa czy PlayStation 5 w podróż pociągiem. Switch pokazał już, że „mobilne” wcale nie znaczy „okrojone”, i być może nadchodząca generacja to najwyższy czas, by przekonała się do tego także reszta rynku.

JAKIE SĄ SZANSE?

Niestety, raczej niewielkie. Trudno sobie wyobrazić, by szczególnie Microsoft, który nigdy nie rzucił rękawicy konkurencji na rynku konsol przenośnych, nagle postanowił postawić wszystko na sprzęt hybrydowy. Sony ma większe doświadczenie z mobilnym graniem, ale podejście firmy do PlayStation Vita jako platformy przeznaczonej głównie do bardziej niszowych produkcji niezależnych pokazuje, że Japończycy skupiają się jednak przede wszystkim na urządzeniach stacjonarnych. Może sukces Switcha coś w tej kwestii zmieni, ale nie robimy sobie zbyt dużych nadziei.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Seria Assassin's Creed powinna porzucić realia historyczne na korzyść fantastyki?

Tak
14,9%
Nie
75,7%
Wszystko mi jedno
9,4%
Zobacz inne ankiety
Pierwsze, co zrobię po zakupie PS5, to drugi raz przejdę The Last of Us 2
Pierwsze, co zrobię po zakupie PS5, to drugi raz przejdę The Last of Us 2

Już za parę miesięcy tłuściutka konsola PlayStation 5 trafi do milionów graczy, którzy będą musieli podjąć decyzję, co by tu na niej odpalić. Ja wiem, że w pierwszej kolejności sięgnę po gry z poprzedniej generacji.

PS5 wygra generację? Wszystko na to wskazuje
PS5 wygra generację? Wszystko na to wskazuje

Z informacji, jakie Sony ujawniło odnośnie PlayStation 5 wyłania się obraz konsoli zachowawczej i niepróbującej rewolucjonizować rynku gier. W obecnych czasach PS5 jest dokładnie tym, czego oczekiwali i na co liczyli gracze.

Dwa lata PS4 i XONE - sukcesy, porażki i przyszłość nowej generacji konsol
Dwa lata PS4 i XONE - sukcesy, porażki i przyszłość nowej generacji konsol

Jesienią 2013 roku na rynek trafiły niemal na raz dwie konsole nowej generacji. PS4 i XONE od początku wzbudzały wielkie emocje. Jak z tego starcia wyszedł sprzęt Sony a jak Microsoftu. Co czeka nas w przyszłości?