Okami. Najlepsze gry, które się nie sprzedały
Spis treści
Okami
- Premiera: 2006
- Gatunek: zręcznościówka z elementami RPG
- Największe zalety: grafika, muzyka, pędzel, Amaterasu
Konsolowemu Okami udało się za pomocą celestial brusha (czyli magicznego pędzla, którym atakujemy mosty, torujemy sobie drogę przez zniszczone tereny i czynimy świat miejscem bardziej przyjaznym ludziom oraz zwierzętom) zatrzeć granice pomiędzy grą a sztuką.
Do tej ostatniej zaliczyć można już samą nawiązującą do starojapońskiego stylu malarstwa sumi-e oprawę wizualną, doskonale pasujące do niej motywy muzyczne i postać wilczej bogini Amaterasu. Ale w Okami artystą jest też sam gracz, realnie wpływając na świat zniszczonej dawnej Japonii.
Przez pierwszy rok sprzedało się trochę ponad 200 tysięcy kopii gry. To wcale nie tak mało. Niestety, zważywszy na zaangażowanie studia w produkcję i promocję, wciąż nie był to wynik satysfakcjonujący. Tytuł ten może nie przyniósł strat, ale mimo niezliczonej liczby nagród i niezmiennie wysokich ocen nie pozwolił zarobić swoim twórcom wystarczająco, by udało im się dogonić rynkową konkurencję.
Zostało jeszcze 39% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie