Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 28 grudnia 2013, 00:00

autor: Damian Pawlikowski

2. Gravity Gun (Half-Life 2). Najlepsze giwery w grach - nasza dziesiątka kultowych broni

Spis treści

2. Gravity Gun (Half-Life 2)

Pod jakże uroczą formalną nazwą „manipulator pola energii punktu zerowego” kryje się uwielbiany przez miliony graczy Gravity Gun, którym mogliśmy bawić się w drugiej odsłonie kultowego Half-Life. Podobnie jak Portal Gun, także i ta broń została skonstruowana przez wizjonerską ekipę Valve Corporation, a jej pierwotnym przeznaczeniem również nie było skracanie żywota nieszczęśnikom, którzy akurat stanęli nam na drodze. Ba, na dobrą sprawę Gravity Gun ma całkiem sporo wspólnego z Plasma Cutterem z serii Dead Space – oba wynalazki miały wyłącznie pomagać w pracy fizycznej, koniec końców okazując się całkiem sprawnymi narzędziami mordu i zniszczenia. Zadaniem manipulatora pola energii punktu zerowego było asystowanie przy przenoszeniu ciężkich, często niebezpiecznych martwych obiektów, celem uniknięcia bezpośredniego kontaktu fizycznego. Z czasem możliwość przyciągania do siebie wybuchowych beczek czy pił tarczowych i ciskania nimi w atakujące nas hordy wrogów okazała się dużo bardziej praktycznym i wciągającym zajęciem. A biorąc pod uwagę, że w pewnym momencie gry mogliśmy nawet rzucać żywym inwentarzem, zabawa ta potrafiła nigdy się nie znudzić. Half-Life 3 i Gravity Gun 2.0... gdzie się podziewacie?

Remake Dead Space to szansa wielkiego powrotu tej marki i liczę, że tak się stanie
Remake Dead Space to szansa wielkiego powrotu tej marki i liczę, że tak się stanie

Żadna z wczorajszych zapowiedzi przedstawionych w ramach EA Play nie zaintrygowała mnie tak mocno jak wieść o nadejściu remake’u Dead Space’a. Przede wszystkim dlatego, że jest to szansa, aby przywrócić marce blask i napisać jej rozdziały na nowo.

Przedziwne gadżety wojskowe z gier, które naprawdę istnieją
Przedziwne gadżety wojskowe z gier, które naprawdę istnieją

Rzeczywistość coraz częściej dogania fantazję. Rzeczy, które wczoraj wydawały się wymysłem pisarzy lub twórców gier, dziś mogą być już realną technologią. Oto popularne mechaniki i przedmioty z gier komputerowych, które istnieją naprawdę.