7. Unreal. Najlepsze etapy w FPS-ach - BioShock, Half-Life 2, a może Call of Duty?
Spis treści
7. Unreal
W zdominowanym przez id Software gatunku pierwszoosobowych strzelanin Nierzeczywisty nie miał łatwego startu, ale gdy wreszcie zadebiutował, szybko okazało się, że hegemonia doświadczonej ekipy z Teksasu dobiegła końca. Unreal miażdżył nie tylko fenomenalną jak na ówczesne czasy oprawą wizualną, ale również świetnie zaprojektowaną kampanią, z wysuwającymi się na pierwszy plan fantastycznie wykonanymi lokacjami.
W zamieszczonym niżej filmiku możecie podziwiać jeden z najbardziej niezapomnianych momentów w całej grze, gdy jej główny bohater opuszczał pokład rozbitego statku kosmicznego i wychodził na powierzchnię planety Na Pali. Nagła zmiana kolorystyki i klimatu, wysoki wodospad wlewający hektolitry wody do położonego niżej jeziorka i opustoszałe chatki – w 1998 roku takie widoki oglądaliśmy co najwyżej w przygodówkach, ale te nie generowały trójwymiarowych obrazów w czasie rzeczywistym. A to był dopiero początek przygody i to, co zobaczyliśmy w kolejnych godzinach zmagań nadal wywoływało opad szczęki.
Biorąc pod uwagę powyższe, nikogo nie powinno dziwić, że technologia firmy Epic MegaGames spotkała się z tak dużym zainteresowaniem innych producentów. Dziś Unreal Engine to marka sama w sobie, bodaj najczęściej wykorzystywany silnik przez twórców gier akcji i to nie tylko tych nastawionych na ciągłą sieczkę.