filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy

Filmy i seriale

Filmy i seriale 22 sierpnia 2022, 13:26

autor: Jan Tracz

Najgorsze filmy, które zarobiły miliony

Dziś prezentujemy dziesięć tytułów, które, choć zarobiły ogromne sumy, były po prostu słabymi filmami. Tak słabymi, że dziś niektórzy wstydzą się, że w ogóle poszli na nie do kina.

Spis treści

Blockbustery, space opery, wznowienia klasycznych serii, a może pewna piękna animacja? To zestawienie jest gatunkowo zróżnicowane, ale jego elementy łączy jedno – mało kto owe produkcje pamięta, a jeśli nawet, to stara się do nich nie wracać. Te filmy przez jakiś czas były na ustach wszystkich widzów, w dniu premiery zrobiły wokół siebie sporo hałasu, aby następnie prędko zejść z naszych kinofilskich radarów. Czy pamiętacie je wszystkie? A może któreś „dzieło” was ominęło? Sprawdźcie sami!

Legion samobójców

  1. Reżyser: David Ayer
  2. Rok produkcji: 2016
  3. Ocena na Rotten Tomatoes: 26%
  4. Ocena na Metacritic: 40
  5. Box office: 746,8 miliona
  6. Gdzie obejrzeć?: HBO MAX

Zestawienie otwieramy (nie)sławnym Legionem samobójców – ale nie tym najnowszym, z zeszłego roku, który okazał się prawdziwą petardą, ale tym z 2016 roku, który wprowadził Margot Robbie jako Harley Quinn czy Jareda Leto jako Jokera. Produkcja, która zapowiadała się na prawdziwą bombę i potencjalną odpowiedź na kasowe filmy Marvela, okazała się prawdziwym… gniotem. Oczywiście – była kasowa, bo spekulacje, gwiazdorska obsada czy oczekiwania podtrzymywały w fanach nadzieję. Wszyscy oni szturmem ruszyli do kin na całym świecie. Nie zmienia to faktu, że dziś mało kto chce o tym filmie mówić czy w ogóle do niego wracać.

Film ten miał kompozycję „teledyskową”, co oznaczało dynamiczny montaż, wstawienie wielu „stylowych” piosenek (które nieraz korespondowały ze scenami akcji), sporą liczbę bohaterów i kluczowy element, czyli fakt, że na ekranie „ciągle” coś się działo. Niby akcja była, ale paradoksalnie wszyscy w kinach spali. A to dlaczego?

Zbyt duża liczba bohaterów (w dodatku źle wprowadzonych) nie pozwalała nam się z nimi zżyć, główny antagonista był chyba najbardziej idiotycznym wymysłem całego filmu, a główne założenie przebrnięcia przez miasto opanowane przez „zombie z Ameryki Południowej” totalnie się nie kleiło. Pomińmy już Willa Smitha (po raz kolejny w roli smutnego ojca) czy Jareda Leto, który udowodnił, że nie każdy muzyk może być z automatu aktorem.

Jan Tracz

Jan Tracz

Absolwent Film Studies (BA i MA) na uczelni King's College London w Wielkiej Brytanii, aktualnie pisuje dla portalu Collider, WhyNow, The Upcoming, Ayo News, Interii Film, Przeglądu, Film.org.pl i GRYOnline.pl. Publikował na łamach FIPRESCI, Eye For Film, British Thoughts Magazine, Miesięcznika KINO, Magazynu PANI, WP Film, NOIZZ, Papaya Rocks, Tygodnika Solidarność oraz Filmawki, a także współpracował z Rock Radiem i Movies Roomem. Przeprowadził wywiady m.in. z Alejandro Gonzálezem Ińárritu, Lasse Hallströmem, Michelem Franco, Matthew Lewisem i Davidem Thomsonem. Publikacje książkowe: esej w antologii "Nikt Nikomu Nie Tłumaczy: Świat według Kiepskich w kulturze" (Wydawnictwo Brak Przypisu, 2023). Laureat Stypendium im. Leopolda Ungera w 2023 roku. Członek Young FIPRESCI Jury podczas WFF 2023.

więcej