Transference. W co zagramy w wirtualnej rzeczywistości?
Spis treści
Transference
- Platforma: PS VR, Oculus, HTC Vive;
- Producent: Ubisoft;
- Gatunek: Przygodowa;
- Planowana data premiery: Wiosną 2018.
Tworzony przez Ubisoft we współpracy z założoną m. in. przez Elijaha „Frodo Bagginsa” Wooda firmą SpectreVision Transference może pochwalić się prawdopodobnie najbardziej enigmatyczną wideozapowiedzią całych targów. Dwuminutowy pokaz prezentuje się bardzo klimatycznie i intrygująco, choć o samej grze nie dowiadujemy się prawie niczego konkretnego. Twórcy na szczęście uzupełnili film zestawem bardziej tradycyjnych informacji, dzięki którym możemy mniej więcej założyć, o czym będzie zmierzający na wszystkie wiodące sprzęty VR tytuł.
Produkcja będzie nieliniowym thrillerem psychologicznym, w którym zwiedzimy dom będący odzwierciedleniem umysłów bardzo nietypowej rodziny, trapionej przez szereg różnorodnych obsesji. Eksploracja umożliwi nam poznanie ich przeszłości oraz, jeśli taka będzie nasza wola, pozwoli wesprzeć domowników w walce z problemami psychicznymi. Chociaż Transference tworzone jest z myślą o wirtualnej rzeczywistości, możliwe ma być także doświadczanie tego tytułu w tradycyjny sposób.
Fallout 4 VR
- Platforma: HTC Vive;
- Producent: Bethesda Softworks;
- Gatunek: RPG;
- Planowana data premiery: Październik 2017.
Spośród wszystkich większych producentów gier komputerowych niezwiązanych bezpośrednio z żadnym sprzętem do wirtualnej rzeczywistości, to Bethesda zdaje się być firmą szczególnie życzliwą nowej technologii, bo to oni przygotowują nowe wersje aż trzech swoich największych hitów na tę platformę. I tak, oprócz nowej iteracji The Elder Scrolls V: Skyrim i Dooma, entuzjaści VR już za kilka miesięcy otrzymają szansę na bardziej intymną niż kiedykolwiek wcześniej wizytę na postapokaliptycznych pustkowiach.
Podobnie jak w przypadku Skyrima VR, Fallout 4 VR będzie kompletnym tytułem, zawierającym całą zawartość oryginalnej edycji gry. Raz jeszcze wcielimy się więc w ocalałego z wybuchu nuklearnego, który budzi się dwieście lat po końcu świata w ruinach dawnego Bostonu, skąd wyrusza na poszukiwania swojego dziecka. O ile zawartość nowej wersji nie ulegnie zmianom, tak gruntownej przebudowy i dostosowania do innej technologii doczekają się mechanizmy związane z rozgrywką, takie jak walka, wytwarzanie przedmiotów oraz budowanie.