autor: Maciej Kozłowski
Legend of Grimrock II. Najciekawsze gry RPG, które pojawią się w 2014 roku - część II
Spis treści
Legend of Grimrock II
Pierwsza część Legend of Grimrock w zasadzie samodzielnie wskrzesiła zapomniany przez lata gatunek dungeon crawl, oferując przy tym ładną oprawę graficzną oraz wiele ciekawych rozwiązań technicznych. Nie dziwi więc fakt, że druga część budzi tak wiele emocji – ma bowiem przenieść graczy na powierzchnię krainy (klaustrofobiczne podziemie przestanie być jedynym dostępnym środowiskiem), oferując trójwymiarowe przestrzenie zwiedzane zarówno horyzontalnie, jak i wertykalnie. Chociaż więc rozległe lochy i katakumby nadal pozostaną częścią podróży, to jednak nie zabraknie w niej także lasów, skalnych rozpadlin czy dolin. Możliwe stanie się nawet zanurzenie w górskim strumyku oraz swobodne zwiedzanie pustkowi.
Sporych zmian doczeka się model rozwoju postaci – drzewka rozwoju będą krótsze, ale zaoferują graczom większą różnorodność, umożliwiając tworzenie unikalnych bohaterów w ramach poszczególnych klas. Nie powtórzy się już więc sytuacja, w której dotarcie do przydatnego skilla powiązane będzie z wykupieniem kilku zupełnie nieistotnych zdolności – teraz każdy awans stanie się odczuwalny i w oczywisty sposób wzmocni całą drużynę. Żadnym modyfikacjom nie ulegnie natomiast ogólny, sprawdzony kształt zabawy – nadal będziemy błąkać się po skomplikowanych labiryntach, rozwiązując kolejne zagadki i walcząc z potworami. Powróci znany wszystkim, skokowy system poruszania (o jedno pole na raz, w dowolnym z czterech kierunków świata) oraz dynamiczna mechanika walki, polegająca na klikaniu odpowiednich broni i tworzeniu kombinacji czarów. Otrzymamy więc grę bardzo podobną do pierwowzoru, ale znacznie bogatszą i rozwiniętą.