autor: Maciej Kozłowski
Anima: Gate of Memories. Najciekawsze gry RPG, które pojawią się w 2014 roku - część II
Spis treści
Anima: Gate of Memories
Japońskie erpegi można w pewnym uproszczeniu podzielić na dwie kategorie: te, które stawiają na taktyczną walkę w trybie turowym (dawne części serii Final Fantasy) oraz te, które zalewają gracza natłokiem dynamicznej akcji (np. Sudeki). Grę Anima: Gate of Memories należy zapisać do tej drugiej grupy. Szybkie, efektowne i bardzo emocjonujące potyczki z bandami przeciwników będą znakiem rozpoznawczym produkcji, umożliwiającej tworzenie całych sekwencji spektakularnych kombosów. Całość zostanie przedstawiona w konwencji typowej dla seriali anime, możemy się więc spodziewać nie tylko kusych spódniczek, ale także wielkich oczu oraz lepkich macek. Rozgrywka nie oszczędzi nam widowiskowych scen przemocy, stawiając przy tym jednak na poczucie zaszczucia, opuszczenia oraz smutną, melancholijną stylistykę dark fantasy. Nad tytułem czuwają twórcy papierowego RPG Anima Beyond Fantasy oraz stołowej gry bitewnej Anima Tactics.
Stosunkowo oryginalnym założeniem jest połączenie dwóch zupełnie różnych charakterów w ciele jednej bohaterki – młodej dziewczyny, która trafiła do upiornej wieży Arcane. Wcielimy się nie tylko w nią, ale również w tajemniczego, cynicznego demona, z którym podpisała pakt. W czasie walki będziemy mogli swobodnie przełączać się pomiędzy obiema postaciami, w ten sposób tworząc zaawansowane kombinacje ciosów. O kierunku fabuły zadecydują podjęte przez nas decyzje, wybory dokonane podczas dialogów z postaciami niezależnymi oraz sposób, w jaki poradzimy sobie z kolejnymi wyzwaniami.
Poza wspomnianą wcześniej wieżą odwiedzimy też rozległe połacie krainy Gaia, przechodząc przez lokacje „wyśnione” przez mieszkańców uniwersum. Podczas podróży spodziewać się musimy pojedynków z potworami – zarówno szeregowymi upiorami, jak i potężnymi superbossami. O jakości wyprowadzanych przez nas ciosów zadecyduje nie tylko zręczność i refleks samego gracza, ale także statystyki i umiejętności jego postaci.