Might & Magic: Heroes Online. Na upalne i deszczowe dni – najlepsze przeglądarkowe gry strategiczne na wakacje
Spis treści
Might & Magic: Heroes Online
Ostatnią produkcją, którą chcemy Wam polecić jest Might & Magic: Heroes Online. W przeciwieństwie do pozostałych propozycji w tym artykule, gra wciąż znajduje się w fazie zamkniętych testów, ale dostać się do nich jest całkiem łatwo i warto włożyć w to wysiłek, gdyż projekt jest zaskakująco dobrą adaptacją klasycznego cyklu.
Gra stanowi hybrydę strategii i RPG-a, ale o ile w tradycyjnych odsłonach serii przewagę miał pierwszy z tych aspektów, polegający na rozbudowie zamku i zarządzaniu ekonomią, tak w wydaniu przeglądarkowych został on zepchnięty na boczny tor, a nacisk położono przede wszystkim na kierowanie bohaterem i podległą jego rozkazom armią, eksplorowanie świata i wypełnianie misji. Jednocześnie całość oferuje zaskakująco rozbudowany wątek fabularny i zaprojektowano ją tak, abyśmy większość wyzwań mogli ukończyć samotnie, bez korzystania z pomocy innych użytkowników. W najgorszym wypadku musimy co najwyżej cofnąć się na wcześniejsze tereny i trochę pogrindować.
Nawet okazjonalna konieczność zawrócenia nie nuży jednak, gdyż system walki został wyśmienicie opracowany. Bitwy rozgrywane są w turach na planszach pokrytych heksagonalną siatką, a spory zestaw możliwych jednostek, zaklęć i umiejętności specjalnych sprawia, że potyczki są ciekawe i nie nudzą się szybko. Oczywiście równie dużo, jak nie więcej, frajdy sprawia kooperacja z innymi graczami, z którymi możemy tworzyć różnego rodzaju grupy i zapraszać do wzięcia udziału np. w walce z bossem czy oblężeniu. Natomiast możliwości rywalizacji są na chwilę obecną mocno ograniczone i sprowadzają się do samodzielnych starć rankingowych.
Walutą służąca do mikropłatności są tzw. Pieczęcie Bohatera. Wydajemy je tradycyjnie na przyśpieszenie konstrukcji i tempa gromadzenia surowców czy też zakupy dodatkowych przedmiotów.
Pieczęcie bohatera otrzymujemy w nagrodę za sukcesy, ale w niewielkich ilościach. Jednocześnie, przynajmniej na chwilę obecną, cały ten system jest mało agresywny pod względem „dojenia” gracza z prawdziwych pieniędzy. Wynika to z powodu braku nacisku na PvP i skoncentrowania się na samotnej lub kooperacyjnej zabawie. Przy takich rozwiązaniach najgorszym co może spotkać darmowego użytkownika jest konieczność poczekania dłużej aż pewne jego rozkazy zostaną wykonane.