Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 8 września 2017, 12:30

Pokemon GO – złap je wszystkie. Krytykowane, ale lubiane – gry, które cenią gracze

Spis treści

Pokemon GO – złap je wszystkie

POKEMON GO W LICZBACH (WERSJA iOS):

  1. Średnia ocena krytyków wg Metacritic: 68%
  2. Średnia ocena graczy wg Metacritic: 5,4
  3. Średnia ocena graczy wg GRYOnline.pl: 7,6
  4. Średnia ocena graczy w polskim App Store: 3,5 / 5

Spoglądając na liczby w powyższej ramce, pewnie zastanawiacie się, co nas podkusiło, by umieścić w tym zestawieniu Pokemon GO. W końcu zbyt wysokich ocen temu tytułowi nie przyznają ani krytycy, ani gracze – ci drudzy czasem nawet niższe niż prasa. A jednak inne liczby dowodzą, że użytkownicy urządzeń mobilnych wprost pokochali „łapanie ich wszystkich” – no bo jak inaczej interpretować 750 milionów pobrań oraz 1,2 miliarda dolarów przychodu z mikropłatności w ciągu roku od premiery owej aplikacji?

Dlatego sądzę, że rok 2016 nie przyniósł większego fenomenu niż Pokemon GO. Oczywiście wady tej gry są nie do zatuszowania – uboga zawartość i brak podstawowych funkcji w dniu premiery w połączeniu z obfitością różnorakich problemów technicznych i niespiesznym tempem rozwoju produkcji nijak nie mogły wzbudzić powszechnego zachwytu. Mimo to niepozorne dzieło firmy Niantic nagle skłoniło dziesiątki milionów ludzi na całym świecie do tego, by wyrwać się z domu i ruszyć w miasto – albo chociaż zapuścić się głębiej w swoje osiedle – na poszukiwanie nierzeczywistych stworków w rzeczywistych miejscach. I chociaż globalna gorączka „pokemanii” wygasła w ciągu kilku miesięcy, wydaje się, że wystarczy jedna duża aktualizacja, by szał ogarnął całą Ziemię raz jeszcze. Choćby na parę dni.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Którą z wymienionych gier cenisz najbardziej?

Age of Empires II: HD Edition
11,4%
Arma III
12,3%
Car Mechanic Simulator
14%
Has-Been Heroes
0,8%
The Settlers III
14,9%
Tzar: Ciężar korony
10,8%
Pokemon GO
3,3%
Binary Domain
5,1%
SpellForce
27,3%
Zobacz inne ankiety
Nieoszlifowana klasyka. Gry pełne błędów, które pokochali gracze
Nieoszlifowana klasyka. Gry pełne błędów, które pokochali gracze

Nie każda klasyka interaktywnej rozrywki trafia na sklepowe półki w idealnym stanie technologicznym. Czasami to właśnie produkcje najmniej dopracowane zdobywają serca graczy swoją historią i klimatem, potrafiącym odwrócić uwagę od wszechobecnych błędów.

Krytykowane, ale lubiane – część II rankingu nisko ocenionych gier, które chwalą gracze
Krytykowane, ale lubiane – część II rankingu nisko ocenionych gier, które chwalą gracze

Pierwszym artykułem ledwie otarliśmy się o ten temat, więc do niego wracamy. Przed Wami kolejne zestawienie gier, o których krytycy nie mają zbyt wysokiego mniemania, a mimo to gracze bardzo dobrze je oceniają.

Krytykowane, ale kochane – nisko ocenione gry, które zdobyły serca graczy
Krytykowane, ale kochane – nisko ocenione gry, które zdobyły serca graczy

Znacie to uczucie, gdy Wasza ulubiona gra jest mieszana z błotem przez recenzentów? My też, dlatego zrobiliśmy zestawienie pozycji, które dostały od krytyków niezbyt wysokie oceny, a mimo to dziś cieszą się wielkim uznaniem.