Narodziny Harvest Moona. Kocham tę serię, mimo że powinna już nie żyć
Spis treści
Narodziny Harvest Moona
Na szczęście Pack-In-Video zostało wykupione przez firmę Victor Entertainment. Dzięki pomocy wspomnianej wyżej dwójki (Setsuko Miyakoshiego oraz Tomomiego Yamatate) Yasuhiro Wada nie poddał się i nie zaniechał tworzenia swojej gry. Zamiast tego poprosił nowe szefostwo o finansowe wsparcie i ku własnemu zaskoczeniu – otrzymał je. Dostał jednak niezwykle mało pieniędzy i ostatecznie pracował z przyjaciółmi w trzyosobowym zespole, bez dodatkowej pomocy. Jak sam twórca serii wspomina: „Powiedzieć, że czekał nas crunch, to jak nic nie powiedzieć”.
Po sześciu miesiącach dosłownego życia w biurze Harvest Moon wreszcie powstał dzięki wytrwałości skromnego zespołu Yasuhiro Wady. Problemem okazało się to, że gra wydana została na konsolce Super Famicom, czyli sprzęcie, który mocno tracił wtedy na popularności. Dwa miesiące przed premierą Harvest Moona zadebiutowała konsola Nintendo 64, podbijając serca Japończyków. W efekcie sprzedaż pierwszej produkcji farmerskiej oscylowała wokół 20 tysięcy kopii. Co ciekawe jednak, unikalność projektu sprawiła, że w ciągu kilku miesięcy udało się przekroczyć próg 100 tysięcy sprzedanych egzemplarzy, a marka zaczęła nabierać rozgłosu.
Victor Entertainment, chcąc wykorzystać potencjał Harvest Moona, dogadało się z firmą Natsume, aby wydać grę poza Japonią. W ten właśnie sposób wspomniane na początku Bokujo Monogatari przemianowane zostało na Harvest Moona, aby trafić do graczy ze Stanów Zjednoczonych oraz Europy. Stanowiło to niezwykle ważny moment dla serii, która odtąd znana była wszędzie (poza Japonią) właśnie jako Harvest Moon.
Pod tą nazwą tytuł ten zadebiutował w czerwcu 1997 roku na SNES-ie – miała to być ostatnia gra tego typu, a Yasuhiro Wada chciał zająć się już czymś nowym. Uznano jednak, że nie warto marnować potencjału czegoś tak nieszablonowego, zwłaszcza że zainteresowanie symulatorem farmy cały czas rosło. Wydanie nowej marki byłoby trudne, dlatego zdecydowano się kontynuować rozwój Harvest Moona.
Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie